Naslovna > Automobili > Toyota > Yaris > Evropski šarmer po japanskoj recepturi

VOZILI SMO - Toyota Yaris

Evropski šarmer po japanskoj recepturi

U holandskom Leidenu evropskoj javnosti je predstavjen potpuno osvježeni Yaris, kojeg je naša ekipa vozila među prvima. Bez obzira na 90 miliona eura uloženih u modernizaciju i čak 900 novih dijelova, Japanci su ipak odlučili da Yarisu ne prikače „All New“ oznaku i da ga jednostavno nazovu „Yaris 2017“...

Zbog toga će mnogi reći kako je riječ samo o drugom „faceliftu“ aktuelne treće generacije, što nikako nije tačno, jer sve što novi Yaris ima zajedničko sa prethodnikom od značajnih komponenti je platforma. Duži je za šest centimetara, pa sada bilježi ukupnih 3.945 mm dužine, što je iskorišteno kako bi se povećala zadnja vrata i time olakšao pristup zadnjoj klupi. Ima nove dizajnerske linije, kako kažu iz Toyote, dinamičnije, aktivnije i atraktivnije.

 

Prednja strana obogaćena je novim svjetlosnim sklopovima sa LED tehnologijom, te novom maskom hladnjaka, dok se na zadnjem kraju nalaze samo vizuelno manja vrata prtljažnika, što je uzrokovano novim stražnjim svjetlosnim sklopovima. Elegantni bokovi naglašeni su novim lajsnama mnogo sličnim onima koje se nalaze na evropskom konkurentu Cliu ili sunarodniku Micri. Uvjerili smo se i da su pravi estetski dodatak redizajnirani aluminijumski naplaci veličine 15 ili 16 cola, zavisno od paketa opreme.

 

 

 


Junichi Mitsuhashi, direktor projekta Yaris, posebno je naglasio činjenicu da je ovo najudobniji Yaris, još od kada se počeo proizvoditi 1999. godine. To se dalo i primijetiti vozeći po superuređenim holadskim ulicama, mada ćemo tu činjenicu tek testirati kada dođe na naše tržište i kada ga pustimo da se bori sa obiljem udarnih rupa i neravnina na cesti. Čim smo upalili agregat prvog testnog modela mogli smo uočiti i smanjenje buke, ali i vibracija koje dolaze od njega. Naravno, ništa se manje nije ni moglo očekivati jer smo sjeli za upravljač novog hibridnog pogona, istog onog koji se može naći u novoj generaciji brata Priusa. Benzinac zapremine 1.5 litar u kombinaciji sa elektromotorom biće i ključni u Toyotinom prodajnom planu za Evropu ove godine, a cilj je prodati 200.000 jedinica Yarisa, od kojih se očekuje čak 45% hybrida. Budući da hybrid i nije neki sportista, upustili smo se u avanturu potvrde fabričkog podatka o potrošnji. Naime, prema riječima Toyotinih čelnika, nakon 45.000 testnih vožnji i pređenih više od 500.000 km u Evropi, potrošnja benzina postavljena je na zavidnih 3,3 litra potrebnih za 100 km. Mi nažalost nismo baš potvrdili taj podatak, možda zbog nedostatka iskustva za vožnjom hybrida koji na našem tržištu slove za misaonu imenicu, ali smo sa podatkom od 4,2 litra zauzeli drugu poziciju na mini takmičenju među prisutnim novinarima iz cijele Evrope, bar dok nismo napustili događaj.

 


Morem lala i tulipana plovile su i male lađe sa još dva pogonska agregata. Najmanji, 1.0 litarski trocilindraš proizvodi 69 KS, što je sasvim dovoljno za gradsku upotrebu. Uparen je sa petobrzinskim manuelnim mjenjačem, zbog čega bilježi i prilično nisku potrošnju, oko četiri litra. Na nas je poseban utisak ostavio novi 1,5 litarski četverocilindrični benzinac koji će zamijeniti dosadašnju 1,3 agregatsku jedinicu.

 

 

 

 

Još jedna potvrda Toyotine politike povećanja sigurnosti u saobraćaju je i činjenica da će Toyota Safety Sense aktivni sigurnostni sistemi dolaziti kao standard na svim paketima opreme novog Yarisa. To podrazumijeva Pre-Collision Sistem sa autonomnim kočenjem u slučaju nužde, automatsko podešavanje dugog i kratkog snopa svjetla, upozorenje na napuštanje saobraćajne trake, te sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova. Iako se radi o malom, gradskom automobilu, opciono će se moći naručiti i kamera za vožnju unazad. Za svaku pohvalu je japanski potez kojim ne bi trebalo da se povećava cijena automobila zbog obilja sigurnosne opreme. Da li će sve ostati samo priča sačekaćemo da vidimo do kraja maja, kada bi Yaris 2017 trebalo da se nađe i na našem tržištu.

 

ČISTA PETICA ZA NOVI MOTOR
Potpuno nova agregatska jedinica koja će u Yarisu zamijeniti postojeći 1,33 litarski benzinski agregat je četverocilindrični 1.5 VVT-ie benzinac. Veći obrtni momenat, 136 nm, i veća energija, 111 KS, garantuju novu dozu agilnosti, zabave i voznih performansi. Novi agregat moći će se upariiti sa automatskim ili manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Uz start-stop sistem Yaris sa ovim agregatom bi trebalo da bilježi kombinovanu prosječnu potrošnju ispod pet litara benzina, što je više nego zavidan podatak.

 

 

Specijalna verzija – sportista sa potpisom „GRMN“
Inspirisani Gazoo Racing Teamom i sportskim uspjesima inženjeri Toyote najavili su i novi Yaris sa GRMN potpisom. Riječ je o malom sportisti, nastalom na osnovama Toyotinih tuning vještina iz vlastitog motorsport programa, koji će biti dostupan svima. Ispod poklopca kriće 1.8 litarski turbo benzinski agregat iz kojeg će tutnjati 210 KS koje garantuju brzinu, okretnost i paletu izazova za vozače. Za ovakvo iskustvo Toyota je, očekivano, pripremila i pojačanja šasije i sistema ovjesa. Osim u pogonskom sklopu, GRMN Yaris će se razlikovati i po nekim estetskim detaljima poput stickera, drugačije oblikovane unutrašnjosti, naravno u sportskom stilu, posebnih alu naplataka i izlaza izduvnog sistema na redizajniranom zadnjem braniku.

Datum objave: 30/08/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook