Naslovna > Automobili > Kia > Stonic > Favorit iz drugog plana
FOTO GALERIJA (17)

Test – Kia Stonic 1.25 EX Edition

Favorit iz drugog plana

Mada su u fokusu domaćih kupaca gradskih crosovera uglavnom modeli brendova zvučnijih imena, Stonic se korektnim dizajnom, kvalitetnom izradom, a prije svega zanimljivim balansom između uloženog i dobijenog nametnuo kao jedan od racionalnijih izbora...

Za tri godine, koliko je na tržištu, Stonic je našao put do više od 150.000 kupaca. Samo prošle godine za ovaj crossover izveden na bazi Ria, odlučilo se 65.000 Evropljana, što je odličan rezultat uzimajući u obzir brojnost potencijalne konkurencije. Stonic uživa i solidnu popularnost na domaćem tržištu, gdje kupce mami zanimljivim odnosom uloženog i dobijenog, te ulaznim modelom koji s popustom košta 25.990 KM.

 

 

 

Iako je sa Riom podijelio veliki dio enterijera, pogonsku gamu, platformu i identičan međuosovinski razmak od 2.580 mm, Stonic s vana nema vizuelne sličnosti sa Kijinim gradskim modelom. Zahvaljujući karakterističnim plastičnim oplatama donjeg dijela karoserije i metaliziranim dodacima na prednjem i zadnjem braniku istaknut je off-road karakter automobila. Karoserija je od podloge podignuta na 18,3 centimetra ili 4,2 više od Riove, a Stonic se čini višim i zahvaljujući krovnim nosačima i 15-inčnim alu naplacima sa mesnatim gumama dimenzija 185/65. Ko želi opciono uz testni motor može da dobije i veće 17-inčne sa kojima se automobil dodatno udaljava od podloge. Podsjećamo da je osim u jednobojnim verzijama poput testne Stonic dostupan i u atraktivnim dvobojnim sa kontrastnim retrovizorima, A stubom i krovom. To kupcima ostavlja mogućnost za kreiranje 27 različitih kolornih kombinacija i jednostavno izdvajanje njihovog automobila iz mase ostalih.

 

 

 

Testni EX Edition paket opreme ne ostavlja prostora kritikama, jer s obzirom na cijenu vozila nudi sve ono što je potrebno za ugodnu vožnju. Podsjećamo da Kia uz Stonic još nudi i početni LX Active, te najsadržajniji EX Motion paket. Shodno potrebama svakog pojedinačnog kupca, Korejci omogućavaju da se Stonic opremi manje ili više sadržajno od testne kombinacije, koja nam se učinila idealnom mjerom. Vozačevo radno okruženje, kao i kompletan enterijer, djeluju izuzetno skladno, funkcionalno i ergonomski odlično posloženi. Multifunkcionalni upravljač presvučen je na dodir ugodnom kožom, a zahvaljujući daljinskim komandama omogućava jednostavno upravljanje tempomatom, audio sistemom, putnim računarom i telefonskim funkcijama. Veoma jednostavan i efikasan je i automatski klima uređaj, a ništa manje upotrebljiv nije ni multimedijalni sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom. Kvalitet izrade je uzoran, svi spojevi precizno i čvrsto izvedeni, a ukrasni sivi umetak na sredini uspješno umekšava crnilo osnovne i za ovu klasu očekivano tvrde plastike. Lijepo izgledaju i udobna sjedišta sa toniranim srednjim dijelom. Iza zadnje klupe je prtljažnik zapremine 332 litra, koji se može povećati na 1.135 litara obaranjem naslona. Nije rekordan, ali ni skroman, te je kao takav sasvim dovoljan za obavljanje svakodnevnih transportnih zadataka, a s malo organizacije u njega može da stane nekoliko putnih torbi i ostalih sitnica koje se nose na godišnji odmor.

 

 

 

Konkurencija u klasi gradskih crossovera je danas super jaka, štaviše, to je automobilski segment sa najvećim brojem novih predstavnika. Svaki od njih nudi specifične kvalitete i adute, a razlike se uglavnom pronalaze u nijansama. Ono što trenutno pravi jasno razliku između Stonica i sličnih modela jeste povoljan odnos uloženog i dobijenog, odnosno cijena, koja je kod testnog modela iznosila 29.690 KM. I kao uvijek kada je u pitanju Kia, za kraj treba napomenuti da korejski proizvođač na sve svoje modele daje jedinstvenu sedmogodišnju garanciju ili do 150.000 pređenih kilometara, što je za mnoge domaće kupce do sada bio presudan adut u odabiru Kijinih modela.  

 

 

 

POGON

 

Sa Stonicom smo se ranije družili u kombinaciji sa 1.4 atmosferskim benzincem sa 100 KS koji je pokazao uzornu živahnost. Ovaj put na testu smo imali manji 1.25-litarski motor sa 84 KS koji je prvenstveno namijenjen vozačima koji veći dio vremena automobil koriste u gradu. Subjektivni osjećaj je da u takvim uslovima vožnje nema neke velike razlike u odnosu na snažnijeg benzinca, osim činjenice da je manji motor na usponima potrebno voziti u stepen nižoj brzini mjenjača. Podsjećamo da ova dva motora koriste različite mjenjače, odnosno da manji ima pertobrzinski, a veći šestobrzinski, koji ga čini elastičnijim i pogodnijim za vožnju na visokim brzinama. Potrošnja je približno ista, sa prosjekom u rasponu od šest do sedam litara, dok su najveća brzina od 165 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,2 sekunda blago skromniji rezultati u poređenju sa 1.4-benzinskim motorom. Nivo udobnosti je na očekivanom nivou za automobil sa povišenim težištem, nešto jačim amortizerima i zadnjom polukrutom osovinom. Zvučna izolacija takođe opravdava očekivanja, a veći šumovi u kabini počinju da se osjete tek iznad 120 km/h. Za kraj i podsjećenje da se osim sa 1.25 i 1.4-benzinskim atmosfercima, Stonic može kombinovati i sa dinamičnim 1.0 T-GDI trocilindarskim turbobenzincem sa 100 KS, odnosno sa 1.6 CRDi dizel motorom sa 110 KS.

Datum objave: 24/10/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook