Naslovna > Automobili > Ferrari > F12 Berlinetta > Ferrari F12berlinetta
FOTO GALERIJA (13)

Geneva Motor Show

Ferrari F12berlinetta

Samo zbog jednog razloga možemo tvrditi da će Ferrari F12berlinetta biti apsoulutna zvijezda predstojćeg Salona automobila u Ženevi. Razlog je jednostavan: radi se o najjačem i najbržem produkcijskom Ferrariju

U Maranellu su skinuli zastore sa nasljednika legendarnog  599 GTB Fiorano, koji je direktan konkurent  Lamborghini Aventadoru LP700-4. Špekulisalo se da će automobil imati oznaku F620 GT, no ispostavilo se da se novi Ferrari zove  F12berlinetta. Uz ovo ime će se vezati zaista velika činjenica, radi se o najbržem i najjačem produkcijskom Ferrariju ikada.

 

F12berlinetta pogoni 6,3-litarski atmosferski V12 agregat koji isporučuje 730 KS. Jednostavnom matematikom dolazimo do podatka da iz jednog litra zapremine agregata izlazi 116KS, što je nesvakidašnji rezultat.  Obrtni momenat je 690 Nm a dostupan je već pri niskih 2500 o/min. Snaga se prenosi na zadnje točkove preko transmisije i F1 duplog kvačila. Sve ove podatke najbolje ilustruju podaci o performansama. Iz Ferrarija su saopštili da F12berlinetta do 100 km/h ubrzava za 3,1 sekundu a od 0-200 km/h automobilu treba 8,5 sekundi, dok maksimalno može razviti 340 km/h. Automobil je na Fiorano stazi jedan krug prešao za minut i 23 sekunde, što je brže od bilo kojeg dosadašnjeg cestovnog Ferrarija.

 

Iako ima više 118 KS u odnosu na 599 GTB Fiorano iz Ferrarija tvrde da F12berlinetta troši čak 30 % manje goriva u odnosu na taj model.  Čak je i emisija Co2 sa 415g/km koliko je emitovao 599 model svedena na 350g/km. Novi Ferrari je 4,618mm dug, 1,942mm širok  1,273mm visok, što ga čini kraćim, nižim i užim u odnosu na model koji mjenja. Saopšteno je da je i međusovinski razmak u odnosu na 599 kraći, ali preciznih podataka nema. Stražnji ovjes i mjenjač su dobili novu konfiguraciju s obzirom da su se morali uklopiti u nove dimenzije. Šasija i karoserija su izrađeni uz pomoć sestrinske kompanije Scaglietti i uz 12 različitih legura, ukupna težina automobila je svedena na 1525 kg. U odnosu na model 599 to je za 70 kg manje, ali je strukturna krutost povećana za 20 %. .Raspodjela mase je 46:54 (sprijeda: straga). F12berlinetta će se nuditi s najnovijim generacijama ugljiko-keramičkih kočnica (CCM3) i sistemom kontrole suspenzije (SCM-E), a kako dolikuje jednom velikom proizvođaču tu će se naći i razna električna pomagala (E-Diff, ESP Premium, F1-Trac, visokoučinkoviti ABS..).

 

Dizajn ovog italijanskog superautomobila zajedničko je djelo Ferrari Styling Centra i Pininfarina. Downforce je povećan za 76% - 123 kg pri 200 km/h a drag je smanjen na na 0.299 Cd. Ovo je rezultat aktivivnih aerodijelova na karoseriji  te odlično pozicioniranih odvoda i tunela za zrak. Kada je unutrašnjost u pitanju Ferrari je saopštio da je kabina optimizirana da pruži što veći komfor i sigurnost sa maksimalnom iskoristivosti unutrašnjosti uz dodatni prtljažni prostor iza sjedišta. Automobil će zvanično biti prikazan na Salonu u Ženevi, a prodaja će, kako je to običaj sa ovakvim automobilima, početi krajem ove godine, a na nekim tržištima čak i početkom 2013.

Datum objave: 02/03/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook