Naslovna > Automobili > Mazda > CX > Fino brušenje kvalitetne osnove

Mazda CX-3 G121 Revolution

Fino brušenje kvalitetne osnove

Dizajnerski svježiji i osjetno komforniji CX-3 za 2019. godinu u kombinaciji sa početnim dvolitarskim atmosferskim benzincem, prednjim pogonom i bogatim Revolution paketom opreme predstavlja idealan izbor za sve kupce koji traže brz, dinamičan i izuzetno naočit kompaktni crossover...

Prošle godine na Sajmu automobila u Frankfurtu čelnici japanske Mazde su nam rekli kako će svi njihovi novi modeli ubuduće nositi oznaku sa godinom u kojoj budu predstavljeni. Po toj logici na test smo dobili Mazdu CX-3 za 2019. godinu, koja nosi modelsku oznaku 2019. Za novi CX-3 posebno je interesantno što smo ga na testu ugostili samo sedam dana nakon povratka sa prvih vožnji, koje su organizovane u španskoj Mallorci. Da sve bude još zanimljivije dodaćemo da je osvježeni CX-3 već dostupan bh. kupcima, što najbolje svjedoči sa koliko ekspeditivnosti su Japanci organizovali promociju i uvođenje na tržište ovog modela. Podsjećamo da je kod mnogih konkurenata ovaj put između evropske promocije i početka prodaje u BiH obično puno duži, jer je naše tržište skromno i nije u fokusu pažnje velikih automobilskih kompanija.


Podsjećamo da je originalni CX-3 predstavljen još 2014. godine, a u prodaji je od 2015. Od tada do kraja 2017. godine Mazda je u Evropi prodala 130.500 njenih jedinica što je više nego solidan rezultat s obzirom na to da je prvobitni plan bio da se Evropljanima isporuči 35.000 vozila godišnje. Jedan od najvažnijih aduta u ovom Mazdinom poduhvatu bio je veoma hrabar dizajn CX-3. Duboko svjesni te činjenice japanski dizajneri napravili su minimalne vizuelne korekcije na maski hladnjaka, stop svjetlima i alu felnama CX-3 modela za 2019. godinu. Rezultat je i dalje ostao isti, jedan od najdinamičnijih modela u klasi kompaktnih gradskih crossovera, koji već u osnovnim verzijama izgleda kao čistokrvni sportski model. Agresivna, tanka prednja svjetla, koja se „utapaju“ u hromiranu masku hladnjaka još su upečatljivija kada u njima „ožive“ LED diode. U uglovima prednjeg branika su originalno skrojene LED „maglenke“ koji daju dodatnu sportku notu. U dinamičnom stilu je i dugačka maska hladnjaka sa jednim od najdužih prednjih karoserijskih prevjesa u klasi. Veoma dinamično izgleda i zadnji dio vozila sa visoko podignutim i lako uočljivim LED svjetlima, koja neodoljivo podsjećaju na naborane obrve. Kada se svemu pridodaju i atraktivni 18-inčni alu naplaci i jedinstvena Soul Red Crystal boja, Mazda CX-3 postaje ljepotica, kojoj je na prvi pogled teško odoljeti.
Najveći broj primjedbi na račun originalnog modela upućen je na ime skučenog enterijera i malog broja pretinaca za odlaganje sitnica. Sa redizajnom ovaj problem umanjen je u značajnoj mjeri tako što je sa tunela mjenjača izbačena klasična poluga ručne kočnice, a uvedena trendovska i savremenija elektronska sa taster prekidačom. Ruku na srce, CX-3 će i dalje ostati jedan od najskučenijih modela u klasi, u kojoj se kao osnovni orijentir za uzoran komfor već godinama uzima njen najpopularniji predstavnik Renault Captur. Subjektivni osjećaj je da vozač i suvozač u CX-3 sada sjede osjetno komfornije. Mada Japanci tvrde da je njihov model punopravan gradski crossover u kojem može komforno da se vozi pet putnika, puno realnije nam se čini da će četiri osobe uživati potpuni komfor, dok su sa trećim putnikom pozadi ipak neophodni ozbiljni kompromisi. Sličan zaključak bi se mogao izreći i na račun 350-litarskog prtljažnika, koji se na papiru uklapa u okvire kompaktne SUV klase, ali se u praksi čini subjektivno manjim, jer otvor koji ostavljaju peta vrata nije toliko veliki. Bočni zidovi su poprilično masivni i vizuelno sužavaju prtljažni prostor, a i sam prag je viši nego kod direktnih konkurenata. No, treba treba imati u vidu da se radi o B segmentu vozila i da na neke stvari treba „zažmiriti“. Ko to ne može ili ne želi Mazda u svom asortimanu nudi u svakom pogledu veći i raskošniji CX-5 model.
Za bogato opremljeni CX-3 sa 2.0-benzinskim motorom (G121 KS) i „petim“ Revolution paketom opreme Mazda u osnovnoj konfiguraciji traži 42.300 KM, dok je za model poput testnog sa upečatljivom kristalnom crvenom bojom potrebno izdvojiti 43.420 KM. S obzirom na mnoštvo opreme i savremenih sistema koje on donosi, ali i ukupni ugođaj u vožnji, to se čini pošteno odmjerenim iznosom za kupce, koji pri konfigurisanju idealnog CX-3 ne namjeravaju praviti nikakve kompromise. S druge strane, svi oni kojima ekonomisanje nije strano, trebalo bi da se obraduju kada saznaju da najpovoljniji CX-3 sa testnim 2.0-benzincem i početnim, ali za ugodnu vožnju sasvim dovoljnim Emotion paketom opreme košta 33.380 KM. Za nivo sadržajniji Challenge treba izdvojiti 36.980 KM, dok se iznad njega nude Takumi i Attraction paketi. U kombinaciji sa testnim motorom najsadržajnija oprema zove se Takumi Plus, dok se ukupno najbogatiji Revolution Top nivo opreme uz CX-3 može dobiti samo sa dizelskim i jačim benzinskim motorom.

MOTOR
Prava rijetkost je da danas u svijetu automobilizma kada je popularan takozvani „downsizing“ možete kupiti automobil gradskog formata, kojeg pokreće dvolitarski atmosferski benzinski motor. Upravo takva situacija bila je sa testnom Mazdom CX-3, pogonjenom 2,0-litarskim Skyactive benzinskim motorom, koji na prednju osovinu isporučuje 121 KS. Mada je isti motor dostupan i u jačoj verziji sa 150 „konja“ testna kombinacija nam se nakon sedmodnevnog druženja nametnula kao idealna mjera za mali japanski crossover. U prilog ovoj konstataciji ide i činjenica da Mazdin atmosferac pri 2.800 obrtaja raspolaže sa 250 Nm obrtnog momenta, što je sasvim dovoljno da se 1.259 kg težak automobil od 0 do 100 km/h ubrza za devet sekundi i da dostigne najveću brzinu od 192 km/h. Ove performanse zvuče još impresivnijim kada se zna da je testni model naš dinamički zahtjevan sedmodnevni ispit završio sa prosjekom od 8,3 litra. Na otvorenoj cesti znao je dostići i prosjeke koji su svojstveni tradicionalno ekonomičnijim dizelašima, a da pri tome nimalo nisu „patile“ performanse. Preticanja su nam se subjektivno činila munjevitim, dok su promjene stepeni prenosa na šestostepenom ručnom mjenjaču precizna, tečna i tačna. Motor je pri tome izuzetno tih i uglađen, te se praktično i ne čuje. Odličan atmosferski benzinac u stopu prate i uzorno izbalansirano vješanje, te direktan upravljač, koji vam uporno sugerišu da je CX-3 automobil kao stvoren za vrhunsku zabavu u vožnji. Mnogi prema komforu orijentisani konkurenti ne mogu da ponude ovakav spoj osobina pa nije ni čudo što je CX-3 danas u fokusu pažnje vozača, koji u prvi plan stavljaju dinamiku vožnje pa onda sve ostalo.
SIGURNOST
Sigurnosti vožnje je kod Mazde CX-3 posvećena velika pažnja. Serijski G-Vectoring sistem elektronske kontrole motora, mjenjača i šasije poboljšava upravljivost automobila u krivinama, a samim tim i daje svoj doprinos povećanju sigurnosti. Testni model je imao i Smart City Brake Support sistem, koji laserski „skenira“ prostor ispred vozila i djeluje do brzine od 30 km/h. On omogućava izbjegavanje sudara ili ublažavanje njegovih posljedica automatskim kočenjem. Podršku sigurnosti daju i sistemi za upozorenje na napuštanje saobraćajne trake, sistem nadzora „mrtvog ugla“ i bočnog saobraćaja (koristan kod izlaska sa parkinga), automatski brisači sa samoregulacijom, te senzor za automatsko uključivanje svjetala. LED svjetla su veoma efikasna, a vidljivost je posebno odlična u režimu rada kratkih svjetala, koja uz to ne zasljepljuju vozače iz suprotnog smjera. U najbogatijem Revolution Top paketu je dostupan i sistem automatske regulacije svjetlosnog snopa. Kočnice su veoma snažne i efikasne čak i nakon nekoliko uzastopnih kočenja. Naprijed su samoventilirajući diskovi promjera 295 mm, a pozadi puni (281 mm).
 

Datum objave: 04/02/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook