Naslovna > Automobili > Mazda > CX > Fino izbrušena do najsitnijih detalja
FOTO GALERIJA (27)

Test – Mazda CX-5 CD175 AWD Revolution Top

Fino izbrušena do najsitnijih detalja

Nova Mazda CX-5 u kombinaciji sa najbogatijim paketom opreme, sa najjačim dizel motorom, automatskim mjenjačem i 4x4 pogonom ostavlja utisak modernog i veoma zrelog automobila, koji više ne treba da strahuje od konkurencije, ali ona treba od njega...

Treća generacija Mazde CX-5 nam je predstavljena u aprilu ove godine na svjetskoj medijskoj prezentaciji u Barseloni. Za samo dva mjeseca smo ju ugostili na našem testu. Bravo za Mazdu, koja je smjenu generacija njenog najpopularnijeg modela dočekala potpuno spremno i sa čini se sasvim dovoljno proizvedenih automobila. Podsjećamo da su prvi modeli novog CX-5 sa traka Mazdine fabrike u Hirošimi sišli još krajem novembra prošle godine, neposredno nakon njene premijere na sajmu automobila u Los Anđelesu. Od tada do danas Japanci su radili punom parom...

 

S druge strane, mnogim evropskim proizvođačima zbog sve veće popularnosti SUV automobila teško polazi za rukom da uhvate ritam tržišta, pa su liste čekanja na njihove nove modele sve duže i duže. Japanci su čini se sve dobro organizovali, a brzina isporuke bi lako mogla biti velika prednost kada je riječ o privlačenju novih evropskih kupaca. CX-5 je Mazdin najdragocjeniji model, koji u njenoj ukupnoj prodaji učestvuje sa čak 25%. Za Mazdu je to teško breme, jer ga na plećima nosi samo jedan automobil, a za kupce šansa da dobiju vrhunski proizvod u kojeg je poznati japanski proizvođač uložio sve svoje dosadašnje znanje i iskustvo. CX-5 jednostavno ne smije da omane.

 


Zbog te činjenice nema dizajnerskog radikalizma, na koji nas je Mazda do sada bila navikla. Mada suštinski nije zadržao ni jedan jedini detalj sa prethodnika, novi CX-5 izgleda prepoznatljivo, elagantno i osjetno modernije. Kao i kod broj manjeg CX-3 koji nas je nedavno očarao svojom bočnom siluetom, i kod CX-5 Mazdini dizajneri su u potrazi za dinamikom povukli A stub prema nazad. Na papirima je to 35 mm. Nije mnogo, ali je u praksi bilo dovoljno da se bočna silueta produži za 10 i spusti za 35 mm, odnosno da dugački poklopac motora dođe do snažnijeg izražaja, kao kod rasnih kupe modela. Maska hladnjaka je proširena i povučena nekoliko centimetara ispod poklopca, dok je njena donja ivica istaknuta masivnim hromiranim okvirom čiji krajevi su stopljeni sa uskim LED svjetlima. Donji dio prednjeg branika sa uskim prorezima i sićušnim LED „maglenkama“ ima za serijske modele neuobičajen, futuristički izgled i djeluje kao da je posuđen sa nekog koncepta. Pogled s boka budi najjasnije sjećanje na prethodnika, koji je imao drugačije profilisane pregibe na vratima i veće plastične obloge, manje hromiranih ukrasa i drugačije dezenirane alu naplatke od masivnih testnih 19-inčnih. Sa novim modelom staklo na zadnjim vratima je postalo jednodijelno. Peta vrata su snažnije profilisana, svjetla istanjena, modernizovana i postala su uočljivija ugradnjom LED tehnologije. Branik je evoluirao, a nelakirane površine na njemu su smanjene. Mazdina prepoznatljiva Suol Red Crystal crvena metalik boja je postala svjetlija za 20%, dobivši 50% veću optičku dubinu u odnosu na ostale boje. Ovakav odnos je dobijen specijalnom

 

Takumi Nuri tehnikom lakiranja. Zahvaljujući njoj testni CX-5 je izgledao nevjerovatno živo kao da boja na njemu nije osušena, već teče. To izuzetno privlači pažnju okoline...

 

 

 

 

 

 

U unutrašnjosti CX-5 nudi još jednu optičku varku. Naime, na prvi pogled enterijer kombinovan sa najbogatijim Revolution Top paketom opreme, sigurno će vam se učiniti skromnim. Nakon nekog vremena, kad spoznate šta vam sve nudi CX-5 poput testnog, postajete svjesni velike početne zablude. Mazda jednostavno ne favorizuje šljašteće detalje, ne voli nametljivost, niti insistira na nekim velikim kontrastima u kabini. Sve je u crnoj ili u boji aluminijuma (dostupan je i svijetli enterijer). Čak su i ukrasni umeci, na vratima koji imitiraju drvo, kolorno usklađeni sa ostatkom enterijera. Jedina vizuelna „provokacija“ su kontrastni, narandžasti šavovi na kožnim oblogama. Trokraki upravljač je idealnog oblika, pruža odličan oslonac, zadovoljavajuće je direktan i osjećajan, a daljinske komande na njemu i tasteri svoj zadatak obavljaju izuzetno mekano i ugodno. Instrument tabla ne nudi iznenađenja, već staru dobru klasiku, koja je istovremeno elegantna, lijepa, informativna i pregledna. Pregršt informacija koje mnogi proizvođači danas guraju u prvi plan vozaču su ponuđene na odmjerenom info displeju putnog računara u desnom uglu instrumenata, ali i na „head-up“ sistemu koji u visini vozačevih očiju na vjetrobransko staklo „ispisuje“ podatke o trenutnoj i najvećoj dozvoljenoj brzini, navigaciji i saobraćajnim znakovima. Na vrhu centralne konzole je 7-inčni ekran Mazdinog multimedijalnog sistema, koji je osjetljiv na dodir dok automobil stoji, a kada se vozi onda se njime upravlja HMI modulom na centralnoj konzoli. Mada će tehnofili vjerovatno reći kako je ekran (pre)mali za automobil cjenovnog ranga Mazde CX-5, nama je bio više nego dovoljan. To je naravno stvar ukusa i realnih potreba za savremenom multimedijom, koja u Mazdi između ostalog objedinjuje audio sistem, navigaciju, prikaz zadnje parking kamere i niz ostalih sistema i izvora zanimljivih podataka. Ventilacioni otvori su dobili novi, moderniji izgled. Efikasno raspršuju vazduh po kabini što je i najbitnije, a tu je i centralni izlaz za zadnju klupu. Dvozonski automatski klima uređaj ima senzor vlage.

 

Kabina se brzo i efikasno rashlađuje, ali su komande ostale nisko postavljene, zbog čega u vožnji treba skretati pogled s puta. S druge strane, centralna konzola je podignuta za 40 mm, pa su ručica mjenjača i ostale komponente sada bliže vozačevoj desnoj ruci. Sjedišta su veoma udobna i prihvatiće bez problema i korpulentnije vozače. S druge strane, naslon za glavu se kratko izvlači i po standardima je prosječno građenih osoba. Na zadnjoj klupi ima dovoljno prostora za dvije odrasle osobe, mada ni trećoj neće biti tijesno, ali ni jednako udobno kao onima koje sjede bočno. Korisna novost je za 28 stepeni podesivi naslon zadnjih sjedišta. Sa 477 litara (najveća 1.620 l) zapremina prtljažnika je u okvirima prosjeka klase. 
Mazda CX-5 u BiH nudi sesa pet paketa opreme: Emotion, Challenge, Attraction, Revolution i Revolution Top. Za najskuplji model sa Revolution Top paketom, jačim 2,2-litarskim dizel motorom (dostupan i sa 150 KS) i automatskim mjenjačem na bh tržištu treba izdvojiti 75.180 KM. Sa doplatom za posebnu Suol Red Crystal metalik boju koja košta 1.580 KM cijena testnog modela se popela do 76.760 KM. Donja granica je na 46.580, koliko košta model sa 2,0-litarskim benzincem sa 165 KS. Na većini evropskih tržišta najzanimljiviji 2.2 dizelaš sa 150 KS, prednjim pogonom i Challenge opremom košta 55.580 KM. Isti model sa 4x4 je skuplji 3.600 KM.

 

Datum objave: 08/09/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook