volvo top 2
Naslovna > Automobili > Nissan > Navara > Fizikalac s kockastim mišićima
FOTO GALERIJA (40)

Test - Nissan Navara 2.5 dCi LE

Fizikalac s kockastim mišićima

Redizajnirano izdanje japanskog pick-upa donosi osvježen dizajn, bogato opremljen enterijer, te prostran i praktičan prtljažni prostor, u koji može da stane 750 kilograma težak teret. Tu nije kraj, jer Navara može da povuče i tri tone tešku prikolicu, ali i da savlada najnepristupačnije terene...

Nissan Navara serije D40 premijerno je predstavljena 2005. godine kao terensko pick-up vozilo, koje je imalo zadatak da zadrži, pa čak i poveća tržišni udio prethodnika pred navalom sve brojnije konkurencije, iz koje se izdvajaju Toyota Hi-Lux, Mazda BT-50, Mitsubishi L200, a sada i VW Amarok.

 

Novi, redizajnirani model debitovao je prošle godine, a osim dizajnerskih promjena, dobio je kvalitetniji enterijer, te revizionirane agregate. Šta novi Nissanov naočiti radnik može pružiti u borbi sa konkurencijom, te koliko je zaista sposoban za poslove kojima je namijenjen, provjerili smo testiranjem 2.5-litarske turbodizel double-cab verzije, začinjene trenutno najbogatijim LE paketom opreme.

 

 

Eksterijerne dizajnerske promjene sa kojima stiže redizajnirana serija najevidentnije su na prednjem dijelu, koji sada krase modifikovana svjetlosna tijela i poklopac agregata. Tu su i blago izmijeni gril motora, kao i prednji odbojnik, koji sada ovom modelu podaruje još robusniji optički nastup. I ostalih detalja koji ističu snagu Nissanovog pick-upa ima na pretek, pogotovo u našem LE izdanju, a samo neki od njih su atraktivni 17-colni laki naplaci sa pneumaticima dimenzija 255/65, masivni krovni nosači nosivosti od čak 100 kilograma, bočne stepenice, te naglašeni prednji i zadnji blatobrani. Dodamo li svemu i prilične dimenzije vozila, tačnije dužinu od 5.296, širinu od 1.848, visinu od 1.913 mm, te međuosovinski razmak od raskošna 3,2 metra, sasvim je jasno da Navara predstavlja optički i više nego impresivno vozilo. Svakako, najzanimljiviji dio Nissan Navare je njen teretni odjeljak dužine 1.511, širine 1.560 i visine 457 mm, koji je zbog minimalno izraženih unutrašnjih blatobrana sposoban primiti standardnu euro paletu. Ono što u teretnom odjeljku posebno treba pohvaliti su i praktične kuke, sa kojima je veoma jednostavno pričvrstiti utovarene predmete, ali i sama nosivost vozila, koja iznosi respektabilnih 845 kilograma. Istovremeno, Navara će bez problema povući prikolice od 750 kilograma do čak tri tone, u zavisnosti da li su opremljene kočionim sistemom ili ne.

 

 

MOTOR Što se tiče pogona, naš testirani primjerak raspolagao je sa 2.5-litarskim dCi dizelskim četvorocilindrašem, koji pomoću direktnog common-rail ubrizgavanja, turbine sa varijabilnom geometrijom i hladnjaka vazduha, pri 4.000 o/min razvija 190 KS. Najveći obrtni moment od 450 Nm dostupan je pri 2.000 o/min, što u kombinaciji sa šestostepenim ručnim mjenjačem rezultuje ubjedljivim vučnim osobinama, bez obzira na konfiguraciju terena i opterećenje samog vozila, čija suva težina iznosi okruglo dvije tone.Uzmemo li u obzir snagu motora, ali i priličnu težinu vozila, performanse Navare trenutno su jedne od najboljih u klasi. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,3 sekunde, a Nissanov radnik neće se zaustaviti sve do maksimalnih 182 km/h. Što se tiče ekonomičnosti, 2.5-litarski četvorocilindraš se pokazao kao prilično skroman, jer je u mješovitoj vožnji na otvorenom putu i u gradskom okruženju, svakih 100 kilometara zahtijevao prihvatljivih 9,5 litara eurodizela. 

 

Iako spada u kategoriju radnih, teretnih vozila, naša Nissan Navara u double-cab opciji i sa LE paketom opreme u enterijeru mogla bi da postidi i znatno zvučnije luksuzne limuzine. Sama konfiguracija opreme govori da će LE model uglavnom birati kupci kojima će Navara biti i radno i paradno vozilo. Naime, osim kvalitetnijih materijala koji su došli sa posljednjim redizajnom, Navarin enterijer u LE opciji dolazi sa kožom opšivenim sjedištima, od kojih su prednja elektrifikovana, multifunkcionalnim trokrakim servo upravljačem, koji je uz ručicu mjenjača takođe presvučenim kožom, potpunim i preglednim instrumentima, te Bose premijum audio-sistemom sa izmjenjivačem diskova i sedam zvučnika.

 

 

Lista se tu svakako ne završava, a upotpunjavaju je navigacioni sistem, tempomat sa limitatorom brzine, elektrifikovani prozori i stakleni krovni otvor, te dvozonski klimatizacioni uređaj. Jedan od detalja koji svakako zaslužuje posebnu pažnju je kamera za parkiranje unazad, koja projektuje sliku na centralnom kolor displeju. Uzmemo li u obzir gabarite vozila, ovaj detalj pokazao se kao veoma koristan, gotovo obavezan, jer u znatnoj mjeri olakšava parkiranje Navare.U pogledu ponude prostora, Nissanov double-cab pick-up na prednjim sjedištima nudi puni raskoš, dok je zadnja klupa dovoljna za tri odrasla putnika, od kojih će samo natprosječno visoki imati ograničenu ponudu u predjelu koljena. S obzirom na to da spada u grupu radnih vozila, Navara briljira i po pitanju otvorenih i zatvorenih pretinaca, od kojih su najupečatljiviji oni ispod zadnje klupe, gdje se odloženi predmeti mogu dodatno učvrstiti elastičnom mrežom.’

 


Na testu dinamičkih karakteristika, Nissan Navara 2.5 dCi vješto je krila da je vozilo namijenjeno za prevoz tereta, što najviše treba da zahvali dobroj zvučnoj izolaciji, te skladno podešenom ogibljenju, u kombinaciji prednje sa dvostrukim viljuškama i zadnja kruta osovina sa lisnatim oprugama, a upravo ona jedina otkriva pravu namjenu Navare. Naime, kako je ovaj model zasnovan na Pathfinderu, i on raspolaže pogonom na sve točkove, ali i pored toga ako je nenatovaren, zbog snažnog agregata od 190 KS rado će zaplesati zadnjim dijelom. Upravo tada na scenu stupa standardni ESP sistem, koji je od velike pomoći, jer veoma brzo stabilizuje vozilo u apsolutno svim režimima vožnje. Na otvorenom putu, Navara se ponaša kao tipični terenac, ali u ovom slučaju, zbog konstrukcije zadnje osovine i samog vješanja, izraženo je blaže poskakivanje zadnjeg dijela, dok svoje pravo lice pokazuje van urbanih sredina, gdje je teško šta može zaustaviti. Vozaču na izboru stoji nekoliko opcija pogona, na zadnje točkove, pogon na sve točkove, a tu je i skraćeni 4x4 prenos, koji je zaista rijetko potrebno uključivati. I pored velike mase, disk kočnice na svim točkovima sa ABS sistemom nisu pokazivale znakove umora, što je samo još jedan plus za ovo veoma sposobno vozilo.

 

Vozila ovakvog kalibra uvijek su imala visoku cijenu, ali u slučaju Navare to možemo uzeti i sa određenom rezervom. Naime, startni, ali i dalje bogato opremljeni XE model sa garancijom od tri godine ili 100.000 kilometara prodaje se po cijeni od 58.500 KM, dok je za našu top verziju potrebno izdvojiti 74.800 KM. Rezime se sam nameće, a on glasi - kome treba i radno i paradno vozilo, Nissan Navara 2.5 dCi sa LE paketom opreme predstavlja pun pogodak u omjeru uloženo/dobijeno.
 

Datum objave: 22/12/2011
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook