Naslovna > Automobili > Citroen > Berlingo > Francuski blizanci
FOTO GALERIJA (23)

Predstavljamo – Peugeot Partner & Citroën Berlingo

Francuski blizanci

Najpopularniji francuski, ali i svjetski, dostavnjaci u posljednjih 12 godina, koji su zajedno prodati u čak 3,2 miliona primjeraka, polovinom 2008. dolaze u novom, većem i mnogo atraktivnijem izdanju

Prva generacija najpopularnijih dostavnjačkih blizanaca današnjice, Peugeot Partnera i Citroen Berlinga od svog predstavljanja 1996. godine do danas našla je put do 3,2 miliona kupaca širom svijeta. Debelom zaradom na najbolji način je potvrdjena vizionarska ideja francuskih menadžera, koji su prije 12 godina predosjetili da dolazi era praktičnih kompaktnih automobila, koji će na malo prostora nuditi puno više od očekivanja. Kajmak koji su Peugeot i Citroen tokom prvih godina obilno kupili sa masnog evropskog kolača veoma brzo privukao je i konkurenciju, koja je tržištu ponudila desetak modela slične koncepcije. Renault Kangoo, Fiat Doblo, Ford Cennect, Opel Combo, VW Caddy... samo su neki od rivala koji su krenuli da unovče ideju, koju je krajem devedesetih promovisao francuski dvojac.

 

 

 

Međutim, ovaj zadatak neće im biti nimalo lagan. Najveća prepreka na tom putu je nova, druga generacija Peugeot Partnera i Citroen Berlinga, čija će leđa još neko vrijeme čuvati aktuelni modeli koji će se, zavisno od tržišta, prodavati pod imenima Partner Origin i Citroen Berlingo First. Smjena generacija kod tržišno uspješnih automobila malo kada donosi radikalne promjene, kako u dizajnu tako i u unutrašnjem uređenju ponajviše, zbog toga što proizvođači isključivo žele igrati na sigurno i tako zadržati stare kupce. Francuzi su otišli korak dalje, pokazavši da njihova početna hrabrost nije bila i ludost, već najjača karta PSA grupacije, koja nas posljednjih godina prijatno iznenađuje sa svakim novim modelom. Dizajnerski, tehnološki, ali i praktičnom vrijednošću, Partner i Berlingo 2 prave korak od sedam milja u odnosu na prethodnike, sa kojima danas dijele ime i bogato iskustvo.

 

DOSTAVNE VERZIJE
Od 3,2 miliona proizvedenih Partnera i Berlinga prve generacije, čak 1,6 miliona su bile dostavne verzije. Popularni “francuski blizanci” veoma brzo su se dokazali kao praktični, robustni, ali i izdržljivi transporteri, koji su uprkos sve jačoj i mlađoj konurenciji uspjeli da se održe na tržištu punih 12 godina. Dostavna verzija novih modela imaće tovarni prostor zapremine od 3,3 ili 3,7 m³, nosivost od 625 do 850 kg (dvije Euro palete) i moći će da prevezu predmete dugačke od 1,8 do 3 metra. Novinu predstavlja i prednja klupa sa tri zasebna sjedišta, od kojih je desno potpuno preklopivo.

 

 

Automotive Design Network, dizjanerski centar PSA grupacije u slučaju Berlinga i Partnera 2 odradio je vrhunski posao. Novi dostavnjaci, koji su razvijeni na platformi monovolumenskog Citroen C4 Picassa i pored nezaobilaznog kutijastog (čitaj praktičnog) oblika izgledaju razigrano i svježe, sa jednom razlikom, koja se ogleda u drugačijim prednjim krajevima. Lice i naličje oba automobila, zahvaljujući velikim logotipima i različitim svjetlima, otkrivaju slučajnim posmatračima o kojem modelu je riječ, dok je na bokovima tu razliku nemoguće uočiti. Kako i dolikuje automobilima koji će veliki dio svog radnog vijeka provesti na skučenim gradskim uličicama, prenatrpanim parkinzima, stovarištima i skladištima, karoserije francuskih blizanaca zaštićene su visokim plastičnim branicima i debelim bočnim oplatama. Za kupce koji osim pasivne vole profinjeniju, aktivnu savremenu tehnologiju, na raspolaganju će biti i opcioni parking senzori, koji u kombinaciji sa velikim i preglednim bočnim retrovozorima, te gotovo ravnim zadnjim krajem treba maksimalno da olakšaju svako parkiranje. Bitan detalj je i novi servo uređaj.

 

TESTIRANJA
Kako bi mnogo prije zvaničnog tržišnog nastupa bili potpuno sigurni u kvalitet novog dvojca, Francuzi su proveli opsežna testiranja, u kojima je učestvovalo čak 180 testnih vozila, koja su zajedno prešla više od tri miliona kilometara. Da bi se postigli što realniji uslovi testiranja, 75 vozila je ustupljeno različitim kompanijama iz Francuske, Njemačke i Španije, a dobijeni rezultati iskorišteni su u finalizaciji Partnera i Berlinga. Stručnjaci PSA sa posebnim ponosom ističu da su nakon testiranja uočeni zanemarljivi nedostaci, te da su oba vozila pokazala zavidnu izdržljivost i visok kvalitet svih ugrađenih dijelova.

 

 

Kada je riječ o dimenzijama, one su u potrazi za što boljim karakteristikama i većim korisnim prostorom značajno povećane, toliko da su novi Partner i Berlingo u odnosu na svoje prethodnike duži za čitavih 24 cm (438cm), odnosno širi za 8 cm (181 cm). Povećanjem dužine profitirao je i međuosovinski razmak, koji sada iznosi 273 cm - 3,5 cm više nego kod prve generacije. Napravljenim izmjenama poboljšana je udobnost, ali nosivost oba automobila. Oni na najbolji mogući način ujedinjuju limuzinski komfor i praktičnost čistokrvnih monovolumena, što im omogućava i kombinacija prednjeg McPherson vješanja i zadnje polukrute osovine. Poseban naglasak stavljen je na korisni tovarni prostor, za kojeg se vezuju impresivne brojke tačnije 675 litara (ranije 624 litre) u osnovnoj i nevjerovatnih 3.000 litara, koliko je moguće dobiti izbacivanjem drugog reda sjedišta. Praktičnost prtljažnika povećava i mogućnost naručivanja jednih ili dvoje kliznih vrata, ali i činjenica da će se prozor na petim vratima od sada moći otvoriti nezavisno od vrata.


OPREMA
Ako je do sada bilo primjedbi na raznovrsnost osnovne i dodatne opreme kod oba modela, onda je sigurno da toga više neće biti. Na spisku se između ostalog nalaze detalji poput automatske klime, putnog računara, tempomata, radio/CD/MP3 sistema, ESP-a, parking i senzora za kišu, krovnih DVD uređaja... Još jedan od ekslkuzivnih detalja, koji je vrijedan pažnje je i Modutop - četvorodijelni stakleni krov sa posebnim sistemom ventilacije i osvjetljenja te praktičnim krovnim pretincima, dodacima rezervisanim za najbolje opremljene modele.

 

 

Povećanjem dimenzija posebno je profitirala unutrašnjost, koja nudi mnogo više praktičnih mogućnosti. Kvalitet materijala, a posebno plastike, generalno je bolji, kao i završna obrada, koja je i najbolji pokazatelj koliko Francuzima znači trenutna tržišna liderska pozicija Partnera i Berlinga (drže 25% tržišta u klasi). Vozačevo okruženje potpuno je izmijenjeno, tu prvenstveno mislimo na moderniju instrument tablu, manji i po visni i dubini podesivi upravljač, te povišeni položaj ručice mjenjača, koja se sada nalazi nadohvat ruke. Izmijenjena su i sjedišta, prednja nude mnogo bolji bočni oslonac, dok se nazad, umjesto dosadašnje klupe, montiraju tri zasebna i profilisana pomična sjedišta, od kojih srednje može poslužiti i kao stolić. Širom unutrašnjosti nalazi se gomila praktičnih pretinaca, od kojih su najveći oni ispod mjenjača i ispred suvozača, u kojem će biti moguće ohladiti i piće.

 

SIGURNOST
Posebna pažnja posvećena je i sigurnosti, odnosno stvaranju uslova za mogućnost ugradnje gotovo svih poznatih elektronskih sigurnosnih sistema. Vlasnicima novog Partnera i Berlinga, kao standardni dio sigurnosne opreme, na raspolaganju će biti ABS, EBD i EBA sistemi, dok će se ESP moći dobiti tek uz doplatu, kao i senzor za kontrolu pritiska u gumama. Za pasivnu bezbjednost brine se šest vazdušnih jastuka, odnosno prednji vozačev i suvozačev, zadnje zavjese i jastuci za zaštitu glave. 

 

 

Okosnicu pogonske palete Peugeot Partnera i Citroen Berlinga činiće 1.6-litarski motori, tačnije dva benzinca i tri HDI dizelaša. Kada je riječ o bezincima, radi se o dva savremena šesnaestventilca sa 90, odnosno 109 KS, koji raspolažu sa 132 i 147 Nm obrtnog momenta. Ovako motorizovani „francuski blizanci” sposobni su da uhvate 100 km/h za 13,0 u prvom i 11,3 s u drugom slučaju, uz prosječnu potrošnju od 8,2 litara benzina. Kod nas mnogo popularniji dizelaši nudiće u jednom 1.6-litarskom „pakovanju” sa tri različita nivoa snage 75, 90 i 109 KS. Prva dva, koji će između ostalog pokretati i dostavnjačke verzije, sa svojih 185 i 215 Nm pružaju najbolji kompromis između voznih karakteristika i ekonomičnosti, dok je treći motor sa 109 KS, 240 Nm i DPFS filterom čađi rezervisan za top opremljene putničke modele. Sva tri HDI agregata odlikuje izuzetno miran i uglađen rad, te mala potrošnja od 5,6 litara (75 i 90 KS), odnosno 5,7 litara (109 KS) dizela na 100 km/h. Druga generacija Peugeot Partnera i Citroen Berlinga, sa novim i svježim dizajnom, praktičnom unutrašnjošću i velikim transportnom mogućnostima snažan je odgovor PSA grupacije prema sve jačoj konkurenciji, koja je bez obzira na to koliko dobra bil,a još uvijek na korak iza Francuza. 

Datum objave: 05/04/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook