Naslovna > Automobili > Citroen > C-Elysee > Francuski ključ za okove besparice
FOTO GALERIJA (14)

Test – Citroen C-Elysee 1.6 HDi Seduction

Francuski ključ za okove besparice

Kompaktna francuska limuzina osim gabaritnog prtljažnika i udobnog enterijera, bitan adut ima u poletnom i ekonomičnom 1.6 HDi agregatu, te zanimljivom odnosu uloženog i dobijenog...

Mada je većina stranih kolega pojavu Citroena C-Elysee direktno vezala za svjetsku ekonomsku krizu i njene finansijske tokove, čini nam se da je ovakav automobil Balkancima bio potreban još od polovine devedesetih godina prošlog vijeka. Puno lima za malo para teoretski je i do sada bilo moguće dobiti od Citroena, posebno ako uzmemo u obzir da je francuski proizvođač na svjetsku ekonomsku krizu odgovorio nižim redovnim i konkretnim akcijskim cijenama.

 

Međutim, nijedan njegov model kao C-Elysee nije suštinski bio „jeftin automobil“. Sa zanimljivim odnosom uloženog i dobijenog, te  početnom cijenom od 19.500 KM, C-Elysee ima zadatak da Citroenovom jatu privuče potpuno novu grupu kupaca, koji prije svega traže robustan, udoban i praktičan porodični automobil, pa tek onda njegovu prepoznatljivu avangardu.

 

KOLIKO SE u tome uspjelo provjerili smo testiranjem jednog od najbolje „pogođenijih“ modela, sa 1.6 HDi dizel agregatom i srednjim paketom opreme Seduction. Kad kažemo „pogođen“, tu istovremeno mislimo na pogonski agregat, ali i paket opreme, jer isti u seriji donosi manuelni klima uređaj, radio CD MP3, putni računar, električno podesive i grijane retrovizore, pristojno dizajnirane ručice na vratima, dekorativne obloge centralnog grebena i instrument panela...

 

Bez tih detalja, a posebno klima uređaja, za koji treba doplatiti 1.620 KM, početni Attraction, ruku na srce, i ne djeluje tako atraktivno, kako mu ime sugeriše. Najbogatija Exclusive oprema podiže udobnost i ugođaj u vožnji na najviši nivo, a jedan od detalja iz tog paketa, zahvaljujući doplati od 667 KM, imali smo priliku koristiti i u testnom modelu. Riječ je o Radio CD MP3 plejeru sa 4 zvučnika, daljinskim komandama iza upravljača, USB konektorom i Bluetooth podrškom. Ovaj sistem dolazi sa odvojenim centralnim displejom, na kojem se, između ostalog, mogu očitavati i podaci o prosječnoj potrošnji i autonomiji automobila. Ne predstavlja zadnju riječ multimedije, ali svoj posao zabavljanja i informisanja obavlja sasvim korektno.

 

TOM LOGIKOM je organizovan i ostatak enterijera. Poveliko kolo trokrakog upravljača podešava se samo po visini, što zahtijeva određene kompromise kod pronalaženje idealnog položaja. Instrumenti su jednostavni i pregledni, mada mali displej sa tri mjerene vrijednosti, djeluje pomalo siromašno. S druge strane, grafika na dodatnom središnjem displeju, koji dolazi uz adekvatan audio sistem, nudi sve neophodne informacije o pređenom putu, prosječnoj potrošnji i brzini.

 

Daljinske komande multimedijalnog sistema sa desne strane iza upravljača su veoma praktične, kao uostalom i jednostavne komande ventilacionog sistema, kojima nedostaje tek uočljivije „dnevno“ osvjetljenje, koje bi signaliziralo da je klima uređaj aktiviran. Privikavanje zahtijeva i položaj komandi električnih podizača prednjih prozora, smještenih na centralnom tunelu, neposredno ispred ručice mjenjača, ali i taster za otvaranje prtljažnika, koji se nalazi na instrument panelu sa lijeve strane upravljača. Većina plastike u enterijeru je tvrda, ali zahvaljujući reljefnoj površini, ugodna na dodir. Završna obrada je pedantna, a sve djeluje kvalitetno sastavljeno.

 

UDOBNOST je pored dizajna najjači adut svih Citoenovih vozila. I C-Elysee spada u tu grupu. Štaviše, iznenađuje udobnošću, te odličnom prigušenošću vješanja, koje većinu neugodnih zvukova i vibracija uspješno amortizuje još u startu. Leđa i noge vozača dodatno štite udobna sjedišta, pored kojih pohvale zaslužuje i ponuda prostora, koja je iznad prosjeka. Čak i kada se za upravljačem nađu vozači košarkaškog rasta, iza njih opet ostaje dovoljno mjesta za koljena putnika u drugom redu.

 

Nešto slabija zvučna izolacija evidentna je na brzinama iznad 120, odnosno 130 km/h, kada šum vjetra oko karoserije počinje osjetnije da se prenosi u kabinu. U dinamičkom pogledu automobil je dobro izbalansiran. U svim situacijama kada smo na testnom poligonu pretjerivali sa brzinom ili naglim kočenjem, na to bi nas opominjao rasterećeni zadnji kraj, za čije bezbjedno kočenje je zadužen serijski ESP. Mada je njegov rad izbalansiran i efikasan u praksi, ipak treba imati na umu da je C-Elysee prvenstveno udobna limuzina, kojoj opuštena vožnja najbolje pristaje.

 

Praktična strana automobila prvenstveno se ogleda u raskošnom prtljažniku zapremine 506 litara, čiju upotrebljivost povećavaju preklopivi nasloni zadnjih sjedišta. Njegovu funkcionalnost dijelom narušavaju masivni nosači poklopca, koji pri zatvaranju ulaze u prtljažni prostor. S druge strane, pohvale zaslužuju veliki džepovi u prednjim vratima, suvozačev pretinac i praktični utori za čaše i flašice u središnjem tunelu.

 

VEOMA BITAN adut testnog modela, koji uostalom značajno utiče na ukupnu sliku o njemu, je i sjajni 1.6-litarski HDi agregat, koji je ujedno i jedini dizelaš u ponudi C-Elyseea. Sa 92 KS i 230 Nm nameće se kao idealna mjera za vuču 1.100 kilograma teškog porodičnog automobila, u koji se može smjestiti pet osoba i puno, puno prtljaga. U kombinaciji sa solidnim petostepenim manuelnim mjenjačem, pruža više nego solidnu dinamiku vožnje, sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 12,4 sekunde i maksimalnom brzinom od 180 km/h.

 

Zahvaljujući činjenici da maksimalni obrtni momenat isporučuje već od 1750 obrtaja, dizelaš je srčan u startu, te omogućava zadovoljavajuća međuubrzanja. Više od performansi oduševljava skromnom potrošnjom, koja se u okvirima testa kretala u rasponu od 4,4 do 5,3 litre. Štaviše, ako ste baš pažljivi na gasu i redovno mijenjate brzine na otvorenoj cesti, C-Elysee će se s lakoćom zadovoljiti sa samo 4 litre dizela, što je za jedan „jeftini“ automobil više nego uvjerljiv rezultat.

 

 

Potpuno opremljeni testni model do registracije košta 26.000 KM. Za paket koji uključuje zadnje parking senzore i Connecting Box audio sistem, treba izdvojiti još 954 KM, dok je metalik boja 820 KM. Onome kome je to puno, trebao bi da zna da su u ponudi i modeli sa 1.2 (72KS) i 1.6 (115 KS) VTi benzinskim agregatima, koji u kombinaciji sa Seduction opremom koštaju 21.500 KM, odnosno 23.500 KM. 

 

Datum objave: 03/07/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook