Naslovna > Automobili > Citroen > C4 > Francuski šarm i njemačka preciznost
FOTO GALERIJA (16)

Test - Citroen C4 1.6 HDi Exclusive

Francuski šarm i njemačka preciznost

Druga generacija Citroenove „četvorke“ pravi veliki dizajnerski zaokret u odnosu na avangardnog prethodnika, ali i ide korak dalje kada je riječ o kvalitetu materija, udobnosti i ekonomičnosti vožnje, koja dolazi do posebnog izražaja u kombinaciji sa štedljivim 1.6 HDi agregatom...

Francuski Citroen odvijek je važio za proizvođača avangardnih automobila, koji su svojim pojedinim rješenjima u pravilu bili i nekoliko decenija ispred svojih rivala. Ipak i pored naprednih tehničkih rješenja, avangarda je avangarda i kao takva privlači samo određeni krug kupaca, a to u današnjem svijetu autoindustrije jednostavno nije dovoljno za stabilno dugoročno poslovanje. Drugačije rečeno, klasične vrijednosti su posebno danas na cijeni, a za to je najbolji primjer Volkswagen Golf, po kojem se kompaktna klasa često naziva i Golf klasa. U Citroenu su uvidjeli da ako ga ne mogu pobijediti posebnošću, onda će pokušati njegovim oružjem sa kojim upravo nastupa potpuno novi Citroen C4, kompakt sa francuskim šarmom i njemačkom preciznošću. Koliko je novi Citroen C4 zaista opasan protivnik njemačkom lideru u klasi, provjerili smo testiranjem 1.6-litarske turbodizelske HDi opcije sa 112 KS, oplemenjene najbogatijim Exclusive paketom opreme.

 

 

 

 

 

Zaokret ka klasici najevidentniji je pogledom na 4.239 mm dugačku karoseriju, koja se odlikuje cijelim nizom atraktivnih detalja, zaslužnih upravo za prepoznatljivost novog Citroenovog kompakta, koji sa svojim uspješnim prethodnikom dijeli samo oznaku. Pri tome najviše mislimo na frontalnu sekciju sa dominantnim metaliziranim grilom, stilizovanim tako da predstavlja integralni dio Citroenovog zaštitnog znaka - double chevrona. Za notu agresivnosti brine se odbojnik sa svjetlima za maglu i velikim usisnikom vazduha, obrubljenim nikovanim umetkom, dok ukupan pozitivni vizuelni utisak uz efikasna glavna svjetla posebno naglašavaju i u Exclusive paketu opreme standardni Boston 16-colni laki naplaci. U grupu efektnijih detalja uvrstićemo i izlomnjenu glavnu bočnu liniju, kao i krovni spojler koji se odlično uklapa sa pomalo smirenom zadnjom sekcijom ukrašenom niklovanom letvicom u donjem dijelu odbojnika. Sve u svemu, novi C4 dolazi sa znatno klasičnijim, ali veoma atraktivnim ukupnim dizajnom, koji će zadovoljiti apetite kako dosadašnjih vlasnika prethodnog modela, tako i kupce sklone konzervativnijim rješenjima.

 

 

U skladu sa oznakom Exclusive, od enterijera novog Citroena C4 očekivali smo puno i nismo se prevarili. Prije nego se pozabavimo izuzetno bogatom opremom, osvrnućemo se na novosti sa kojima dolazi ovaj model, koje su čak i veće u odnosu na vanjštinu. Tačnije, Citroen se ovaj put svojski potrudio da kvalitet ugrađenih materijala podigne na mnogo viši nivo, a dodamo li svemu i odličnu završnu obradu te i više nego upečatljiv dizajn, čak i oni najzahtjevniji neće imati puno razloga za nezadovoljstvo. Kompletna instrument tabla izrađena je od gumirane plastike koju viđamo u često razvikanim premijum vozilima, dok centralni greben svojim oblikom i rasporedom komandi predstavlja školski primjer lake opsluživosti i preglednosti, bez ikakve potrebe za privikavanjem. Istovremeno, ergonomija zaslužuje maksimalnu ocjenu, a jedini detalj koji će nekima smetati je predimenzionirano kolo multifunkcionalnog upravljača, podesivo i po dubini i po visini. Sa druge strane upravo zbog njegovog obima, instrumenti su veoma pregledni, a da se mislilo i na individualnost pokazuje i mogućnost biranja osvjetljenja i digitalnih i analognih pokazivača.

 

 

Posebnu pažnju zaslužuju i veoma udobna sjedišta presvučena kombinacijom platna, te klasične i brušene kože, koja u Exclusive paketu opreme dolaze sa  masažerom koji ugođaj u vožnji podiže na dostojan poslovnih limuzina. Da se mislilo jednostavno na sve pored multimedijalnih konekcija pokazuje i 230V-oltna utičnica u središnjem naslonu za ruku, koja je veoma rijedak detalj u vozilima ove klase. Od ostalih elemenata opreme, između ostalog se izdvajaju automatska dvozonska klimatizacija, audio MP3 sistem sa komandama na upravljaču, hill hold sistem, tempomat, putni kompjuter, potpuno elektrifikovana stakla i grijani retrovizori sa opcijom automatskog preklapanja, te mnogi drugi detalj sa izuzetno dugačkog popisa standardnih elemenata. U pogledu komfora na drugom redu sjedišta, novi C4 nudi solidnu prostranost u prosjeku klase, a tu je i prtljažnik čijih se osnovnih 408 litara preklapanjem naslona zadnje klupe povećavaju na krajnje 1.183 litre.

 

   MOTOR       ODMJERENI ŠTEDLJIVAC    
U pogledu pogona testirani primjerak je stigao sa modernim 1.6-litarskim četvorocilindričnim HDi turbodizelašem, koji pomoću posljednje generacije common-rail sistema, te turbo punjača sa varijabilnom geometrijom i hladnjakom vazduha, pri 3.600 o/min razvija krajnjih 112 KS. Ovaj kultivisani turbodizelaš svoj najveći obrtni moment od 270 Nm postiže u režimu između 1.750 i 2.000 o/min, što u kombinaciji sa preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem garantuje opuštenu vožnju bez potrebe za čestom promjenom stepena prenosa.

 

U trećem dijelu testa ispitali smo dinamičke karakteristike Citroena C4 1.6 HDi, koji je i na ovom polju potvrdio maksimalnu zrelost. Tokom vožnje, uz uglađeni 1.6-litarski turbodizelaš od 112 KS, najbolje ocjene dobija ogibljenje sastavljeno od prednjeg McPherson vješanja i zadnje torzione osovine, podešeno da pruži skladnu mješavinu agilnog ponašanja na putu i naglašene udobnosti. Drugačije rečeno, ovakva konfiguracija zadovoljiće većinu vozača, bez obzira bili oni skloni bržoj, zahthevnijoj vožnji krivinama, ili laganom krstarenju na dužim putovanjima. Upravljanje je dovoljno precizno, a sama šasija u bržoj vožnji jasno otkriva da je spremna i za mnogo jače agregate od našeg štednji sklonog dizelskog 1.6-litraša. I pored toga što je naš testni model na vagi mjerio nepune 1,3 tone, pritisak na papučicu gasa gotovo uvijek je rezultovao dovoljnom vučnom silom, koja je najizražajnija u međuubrzanjima između 80 i 120 km/h, tačnije tada kada je i najpotrebnije, odnosno kada se u većini slučajeva vrši prestizanje drugih vozila.

 

TEHNIČKI PODACI
4 cilindra turbodizel
1560 ccm
82 kw 112 ks 3600 omin
270 nm od 1750 do 2000 omin
0-100 kmh 11,3 sekunde
Max  190 kmh
p.pot  4,6 eurodizel

 

Pri mjerenju performansi, naš dizelski C4 do 100 km/h je stizao za 11,5 sekundi, a nakon toga bi uz nešto zaleta stigao i do maksimalne brzine od 191 km/h, što su i više nego dobra ostvarenja. Svakako treba naglasiti da novi Citroen C4 standardno dolazi i sa elektronskim programom stabilnosti, dok je kočioni sistem sa diskovima na svim točkovima ojačan ABS i AFU sistemima, zaslužnim za zaustavni put sa 100 km/h za odličnih 39,8 metara. Kako se ovako pogonjena vozila većinom kupuju zbog ekonomičnosti, prosječna potrošnja je stavka na koju će svaki vozač obratiti posebnu pažnju. U našem potrošnja se zaustavila na prosječnih 5,9 litara eurodizela, s tim da je na otvorenom putu lako prosjek spustutu i ispod 4,5 litara. Sve u svemu impresivan rezultat.


 

 

Datum objave: 20/09/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook