Naslovna > Retro > Francuski statusni simbol
FOTO GALERIJA (14)

Peugeot 404

Francuski statusni simbol

Jedan od automobila o kojem se sa simpatijama govorilo i na našim prostorima bio je Peugeot 404, prvi put predstavljen sada već daleke 1957. godine. Iako je serijska proizvodnja otpočela tek tri godine kasnije, popularni repaš održao se uz nekoliko različitih verzija sve do 1975. godine do kada je, kao tadašnji statusni simbol, širom svijeta plasiran u količini od gotovo 1.900.000 primjeraka...

Ipak, tu priča o Peugeotu 404 ne prestaje, jer teretna pick up varijanta proizvodila se do 1988. godine, a pojedini modeli ovog legendarnog automobila u Keniji su se mogli naći i 1991., naravno u kamionet obliku. Kada se sve sabere, Peugeot 404 proizveden je u ukupnoj količini od 2.900.000 primjeraka, što je i više negop impresivan rezultat. Dizajniran od strane proslavljenog Pininfarine, Peugeot 404 bio je jedan od najljepših i najnaprednijih automobila svog vremena, jer uz veliku udobnost krasila ga je i široka lepeza pogonskih agregata koji su se tokom eksploatacije pokazali kao veoma izdržljivi. Koliku je popularnost 404-ka stekla već u samom startu proizvodnje pokazuje i podatak da je 1963. godine činio 70% ukupne Peugeotove produkcije, što je s obzirom na klasu kojoj je pripadao predstavljalo zaista impresivno ostvarenje. Pored limuzinske i karavan verzije sa četvero, odnosno petoro vrata, Peugeot je u saradnji sa Pininfarinom lansirao možda i najekskluzivnije coupe i cabrio varijante 404-ke, koje su se sklapale u pogonima u Sochaux-u, dok je za preduzetnike bio rezervisan pick-up model produkovan u fabrici Chausson in Gennevilliers.

 

 

 

 

 

Uz dopadljiv vanjski izgled, Peugeot 404 bio je i interijerno veoma skladan automobil, što je posebno vidljivo po velikodušnoj, veoma luksuznoj unutrašnjosti izrađenoj većinom od kvalitetnog vinila i ukrašenoj brojnim drvenim i niklovanim umetcima. Potpuna instrument tabla, udobna sjedišta, te solidna zvučna izolacija uticali su na to da je 404-ka mnogima bila predmet želja, jer su se svi ovi atributi u tadašnje vrijeme teško mogli sresti na jednom mjestu. Iznenađujući početni uspjeh pospješen je i brojnim sportskim ostvarenjima iz kojih ćemo izdvojiti 1., 3. i 4. mjesto na prestižnom Safari reliju, te ostvarenih 40 svjetskih rekorda sa konceptnim 404 monoseat dizel modelom. Zanimljivo je da su sve sportske verzije bile usko povezane sa standardnim modelima što je Peugeot iskoristio da predstavi što veći broj benzinskih i dizel pogonskih jedinica radne zapremine od 1,5 do 2,0 litre.

 

 

Posebna novost bila je i uvođenje elektronskog ubrizgavanja koje je dodatno naglasilo performanse i redukovalo do tada priličnu potrošnju, kako limuzina tako i sportskih coupea i kabrioleta. Što se tiče sigurnosti, 404-ka je predstavljala prvi od Peugeotovih automobila koji je podvrgnut crash testovima najrazličitije vrste, sve dok nije optimizirana da pruži zadovoljavajuću bezbjednost u slučaju eventualne nezgode. Uvođenjem vakuumskih Mastervac servo kočnica sa diskovima na prednjoj osovini, 1100 kilograma teški „gal“ napokon se sigurno zaustavljao za razliku od početnih modela koji su imali velikih problema sa dobošima sklonim pregrijavanju. U svakom slučaju stara dobra 404-ka ostaće zlatnim slovima zapisana u analima ne samo kod ovog popularnog francuskog proizvođača, već uopšte svjetske autoindustrije, jer upravo je ovaj automobil začetnik odličnog imidža Peugeota kao marke, i kao kreatora izuzetno pouzdanih, kvalitetnih i elegantnih vozila.

Datum objave: 14/02/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook