Naslovna > Automobili > Hyundai > Ioniq > Futuristički dizajn i revolucionarna rješenja

Ioniq 5

Futuristički dizajn i revolucionarna rješenja

Hyundai je predstavio novi Ioniq 5, električni SUV sa modernim dizajnom nalik konceptnim automobilima, a zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju nudi prostran enterijer...

Evocirajući duh prvog Hyundaijevog serijskog automobila Pony iz 1975. godine, Ioniq 5 je konačno stigao u serijskom izdanju. Riječ je o SUV-u srednje veličine razvijen od temelja kao električni automobil. Postavljen je na E-GMP platformi i proizvodni je ekvivalent 45 konceptu sa sajma automobila u Frankfurtu 2019. godine. Ioniq 5 nije se mnogo udaljio od konceptne verzije pa je tako zadršao oštre linije, utisnute ručke vrata i kamere umjesto klasičnih bočnih retrovizora. Točkovi dimenzija 20 inča najveći su ikad postavljeni na jednom električnom Hyundai automobilu. Sprijeda i pozadi, pravougaona LED svjetla takođe su prenesena sa konceptnog izdanja. Kao i kod nekih drugih novijih električnih vozila, za dodatnu pogodnost predviđeni su priključci za punjenje sa obe strane vozila.

 

 


Novi Ioniq dugačak je 4,635 mm, a dobar dio njegove dužine preuzelo je međuosovinsko rastojanje koje se proteže do čak 3,000 mm, zbog čega je omogućena velika količina prostora u unutrašnjosti. Sa novom platformom omogućeno je usvajanje potpuno ravnog poda. Ovakav izgled donosi beneficije na više načina, osim dodatnog prostora za noge, inženjerima je omogućeno da razviju kliznu prednju centralnu konzolu. Može se pomaknuti za 140 mm što bi trebalo da bude korisno na uskom parking mjestu, jer će vozač tako moći da bez napora izađe iz vozila kroz suvozačeva vrata i obrnuto.

 


Ioniq 5 nudi veliku količinu prtljažnog prostora. Teretni kapacitet iznosi 531 litru iza zadnjih sjedišta koji se preklapanjem istih podiže na gotovo 1,600 litara. Kao pravi EV, Ioniq 5 ima i prednji prtljažnik, čiji kapacitet zavisi od toga da li se radi o verziji sa pogonom na zadnje ili na sva četiri točka. Na kontrolnoj tabli dominira par 12-inčnih ekrana, jedan je za vozača i pokazuje instrumente, dok je drugi za multimediju. Kao i na Mercedes-Benz vozilima, Ioniq 5 ima polugu iza upravljača za mijenjanje brzina. Mnogi materijali u unutrašnjosti izrađeni su recikliranih materijala. Dodatna karakteristika vrijedna pomena jeste dostupnost solarnog krova za dodatno poboljšanje efikasnosti ubiranjem sunčeve energije i prenošenjem u baterijski paket kako bi se povećao domet.


Kupci će moći da biraju baterije kapaciteta 58 kWh ili 72,6 kWh. Osnovni model ima jedan elektromotor montiran pozadi, dok snažniji dolazi sa dva elektromotora. Bez obzira na konfiguraciju, svi dostižu maksimalnu brzinu od 185 km/h. Slabija verzija sa jednim elektromotorom ima snagu od 168 KS i ubrzava od 0-100 km/h za 8,5 sekundi. Isti motor u konfiguraciji sa pogonom na sva četiri točka ima kombinovanu snagu iz dva elektromotora od 232 KS, a ubrzava za 6,1 sekundu. Veće baterijsko pakovanje sa zadnjim pogonom i snagom od 215 KS ubrzava za 7,4 sekunde. Najsnažniji Ioniq 5 sa pomenutom većom baterijom i pogonom na sva četiri točka ima ukupnu snagu od 302 KS i ubrzava od 0-100 km/h za 5,2 sekunde.


Zahvaljujući opciji brzog punjenja, baterija novog Ioniqa 5 će se od 10 do 80% napuniti za samo 18 minuta. Samo pet minuta biće dovoljno za domet od 100 kilometara prema WLTP-u. Verzija sa zadnjim pogonom i većim baterijskim pakovanjem ima domet od 480 km, ali još uvijek se čekaju zvanične informacije iz Hyundaija kada je u pitanju domet. Jedna zanimljiva karakteristika je mogućnost korišćenja vozila za punjenje električne opreme putem ugrađene funkcije V2L (Vehicle to Load). Može isporučiti do 3,6 kW snage iz priključka postavljenog ispod zadnjih sjedišta.

 


Ioniq 5 stiže kasnije ove godine sa devet boja spoljašnjosti (od kojih je 5 ekskluzivno za ovaj model) i četiri nijanse enterijera. Ioniq 5 je prvi model novoformiranog podbrenda Ioniq, čija će gama rasti 2022. godine kada će biti predstavljen Ioniq 6 kao proizvodna verzija koncepta Prophecy. Još veći SUV Ioniq 7 trebalo bi da stigne početkom 2024. godine.

Datum objave: 23/02/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook