volvo top 1
Naslovna > Automobili > Kia > Rio > Genijalna i jedinstvena
FOTO GALERIJA (31)

Test – KIA Rio 1.4 CVVT Style Plus

Genijalna i jedinstvena

Sa trećom generacijom Ria korejski brand jasno pokazuje da njegov uspon posljednih godina nije tek puka slučajnost, te da je genijalnost Petera Schreyera preporodila marku i postavila joj odlične temelje za žestoki napad na europkse konkurente...

Prije trinaest godina Kia je predstavila svoj model čije ime je trebalo asocirati na Rio De Jeniero, a koji je bio legitimna zamjena za tadašnji Pride. Rio je te 2000. godine izgledao kao ružno pače i bilo bi pravo bogohuljenje porediti ga sa današnjom, trećom generacijom. Druga generacija, koja je predstavljena 2005. godine ličila je na pristojan automobil, no čak i tu generaciju nećemo staviti u kontekst današnjeg modela, jer novi Rio s prethodnicima dijeli samo ime. Istina, možda se priča o „ružnom pačetu“ koje se razvilo u prelijepog labuda može preslikati na evolociju Ria.

 

Na testu smo zadužili Rio sa 1.4-litarskim agregatom sa 109 KS i skoro najbogatijim paketom opreme Style Plus. Sa izuzetno skladnim, oštrim linijama i kompletnim plohama Rio djeluje i više nego atraktivno, čemu doprinose i u našem slučaju, atraktivni aluminijski naplaci i niskoprofilne gume. Prednji dio automobila jasno pokazuje o kojem brandu je riječ, sa „utegnutim“ svjetlnosim sekcijama koje prodiru u bok vozila i prepoznatljivom rešetkom hladnjaka, obloženom hromiranim lajsnama. Ispod svjetala su otvori za vazduh u koji su integrisana svjetla za maglu.

 

 

Na samom vrhu

Sa svojih 4045 mm dužine i  1748 mm širine, Rio je u samom vrhu klase, kada su dimenzije u pitanju. Sa međuosovinskim razmakom od  257 cm,Rio predstavlja automobil koji neće bježati od porodičnih namjena i zadataka.  Ako ćemo u jednoj riječi opisati vanjštinu ovog automobila, onda ćemo reći: atraktivno. No, ta atraktivnost je uzela mali danak u unutrašnjosti. Naime, nešto više podignut zadnji branik skratio je prostor za zadnje vjetrobransko staklo, pa pogled u unutrašnji retrovizor neće vam otkriti baš previše šta se deševa iza vas. No, taj mali nedostatak nadomiještaju dobro pozicionirani i za ovu klasu prilično veliki vanjski retrovizori.

 

Elegantan enterijer i velika prostranost

 

Unutrašnjost Ria se može pohvaliti velikim prostorom. Prednjim sjedištima se prilazi izuzetno lagano, bez potrebom za ikakvim vratolomijama, dok je ulaz na zadnju klupu malo drugačiji, s obzirom da se drugi red vrata ne otvara dovoljno široko, a i sama sjedišta su preduboko postavljena. Sjedišta na zadnjoj klupi su udobna i na njih se mogu smjestiti osobe do 180 cm visine, bez ikakvih problema i bez dodirivanja  krova glavom. Na vozačko i suvozačevo sjedište mogu se udobno smjestiti i više osobe. 

 

Iako je unutrašnjost većim dijelom uređena od crne, obične plastike, osjećaja monotonije nema, jer je crnilo razbijeno domišljatim detaljima, a sama šara na plastici djeluje luksuzno. Naš Style Plus paket opreme  nudio nam je sve što savremeni automobili danas imaju, a od najopremljenijeg Luxury paketa djelio nas je tempomat, električno grijani obruč upravljača i prednjih sjedišta te Smart Key sistem pokretanja vozila bez ključa. Ostale „gadgete“ kao što su USB, AUX, BlueToth i sl. smo imali, a pohvalna je činjenica da je u srednjem grebenu smješten par 24-voltnog punjača, pa se u Riu recimo mogu puniti dva mobilna telefona istovremeno.

 

Kia Rio 1.4 Style Plus predstavlja prilično zanimljiv automobil, koji oduševljava izgledom i dizajnom, a ni ponuda prostora nije minijaturna. Cijena od 30.490 KM za izuzetno bogato opremljen i atraktivan automobil djeluje omjereno, a ona može ići i ka dole i za nekoliko hiljada ukoliko se iskoriste Kijine prodajne akcije. Sa druge strane i manje opremljeni modeli sa 1.2-litarskim agregatom koštaju 22.990 KM, pa  potencijalni kupci mogu računati i na njih. 

 

Sposobni benzinac

 

Za pokretanje našeg testnog Ria bio je zadužen 1.4-litarski benzinski agregat. Da je na njegovom mjestu kojim slučajem bio 1.6-litarski turbobenzinac, Rio bi bio savršen automobil, ovako smo se morali zadovoljiti prilično sposobnim 1.4-litrašem. Agregat isporučuje 109 KS, ali se ta snaga razvija linearno i vozači sa iskustvom sa turboagregatima, pomislit će da ovaj automobil i nema 109 KS. Za potpunu iskoristivost mogućnosti ovog agregata potrebo je broj obrtaja dovesti do 4.200 kada se razvija maksimalni obrtni momenat od 137 Nm.

 

Da bi dobili najviše snage iz ovog agregata broj obrtaja je potrebno dovesti do čak 6.300, što je prilično visoka brojka. U takvim pokušajima Rio nas je iznenadio svojom odličnom zvučnom izolacijom, pa vožnja na visokim obrtajima u ovom automobili neće biti problem. U takvom režimu vožnje problematična može biti samo potrošnja goriva, koja ide i do 9 litara, ali pažljivom vožnjom lagano se može spustiti i na 6,5 litara. 

Datum objave: 31/10/2013
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook