SUV klasa je danas „zlatna koka“ automobilske industrije... Prvo „zlatno pile“ 1994. godine izlegla je japanska Toyota, tako što je na platformi planetarno uspješne kompaktne Corolle napravila terenski povišeni automobil RAV4. On je izgledom i karakteristikama bio na pola puta između klasičnih i terenskih automobila.
Pogonska koncepcija sa osnovnim prednjim i opcionim 4x4 pogonom za to vrijeme je bila krajnje čudna, jer je omogućavala kupcima da odaberu naizgled terenski model, sa pogonom na samo jednoj osovini. Čuđenje je preko noći preraslo u ushićenje, a Toyotini proizvodni kapaciteti su se zagrijali do usijanja. Kupci su veoma brzo prepoznali prednosti SUV vozila, a proizvođači šansu za zaradu...Mazda je u SUV klasu ušla relativno kasno. Ako izuzmemo amerikanizirani Triubute, koji se kao tehnološki blizanac Forda Escape od 2001. godine prodavao na američkom, azijskom i australijskom tržištu, japanski proizvođač je svoj prvi SUV dobio tek 2006. godine.
Tada je predstavljena Mazda CX-7. Tvornički definisan kao Sport Crossover SUV ovaj model je pokušao da ujedini sportske performane, agilnost i dinamičnost crossover vozila, te pogonsku svestranost jednog SUV-a sa ograničenim off-road mogućnostima.Više od svega kupce je privukla sportska nota ovog automobila, koji se na evropskom tržištu od starta prodavao sa samo jednim 2.3-litarskim turbobenzinskim agregatom. Njegovih 244, a nakon redizajna i čitavih 260 konjskih snaga, uspjeli su se zavući pod kožu masi evropskih kupaca, mnogo prije dolaska štedljivog 2.2-litarskog dizelaša sa 173 KS. Zvijezda je rođena, a Mazda je polako počela da uživa u blagodetima velike popularnosti SUV klase. Nakon CX-7 svjetlo dana je ugledao i broj veći CX-9 model, koji je nudio komforniji enterijer, te udobnije podešeno vješanje po ukusu bogate američke klijentele.Treći u nizu CX modela predstavljen je na Sajmu automobila u Frankfurtu.
Za razliku od dva starija brata koji umnogome podsjećaju jedan na drugog i razvijeni su u Zoom-zoom dizajnerskom stilu, novi CX-5 je svojevrsni glasnik promjena u Mazdi. Već pomenuti Zoom-zoom sa Mazdom CX-5 se oprašta od automobilske scene, na koju stupa novi dizajnerski jezik „kodo“ ili „duša u pokretu“. Osim po dizajnu novi CX-5 je poseban i po činjenici da je to prvi automobil japanskog proizvođača, koji u sebi u potpunosti objedinjuje sve elemente najsavremenije Skyactiv tehnologije. Karoserija automobila, sistem vješanja, motori, mjenjači, elektronika i sistemi pomoći vozaču, detalji enterijera, te informacionog sistema, ali i mnogi ostali elementi automobila, svi su „djeca“ Skyactive programa. A on ima samo jedan cilj, da se kupcima Mazdinih modela ponude najbolje performanse, komfor i vozne osobine, uz najskromniju moguću potrošnju goriva i minimalno zagađenje životne sredine. U skladu sa trudom utrošenim u razvoj CX-5 modela su i velike ambicije čelnih Mazdinih ljudi. Oni očekuju da će njihov najmanji SUV u 2012. godini na evropskom tržištu biti prodat u više od 35.000 primjeraka, nakon čega se očekuje konstantan rast prodaje. Kolika će biti cijena ovog modela na bh. tržištu, znaće se na proljeće 2012. godine, kada CX-5 i zvanično dolazi u Mazdine prodajne salone.