volvo top 1
Naslovna > Automobili > Audi > A1 > Glasnik promjena
FOTO GALERIJA (12)

Predstavljamo – Audi A1

Glasnik promjena

Najmanji Audi u klasu gradskih lifestyle modela donosi prepoznatljiv kućni dizajn, luksuzan i bogato opremljen enterijer, te najsavremeniju pogonsku tehnologiju predvođenu snažnim i ekološki prihvatljivim downsizing turbo motorima...

Veliki proizvođači nikada nisu poklanjali puno pažnje malim automobilima. Za njih je ta klasa bila komercijalno nezanimljiva, ali i u velikoj mjeri ispod premijum nivoa do kojeg su držali. Takav stav polako se mijenja, u koristi komercijalnih zahtjeva. Nakon Mercedesa i njegovog izleta u A i B klasu, koji se umalo završio fijaskom, jer je prva A klasa bila zavisna od ESP sistema, u niži segment ulazi i Audi, čiji se prvi pokušaj sa modelom A2 manje-više završio neslavno. BMW je na tom polju bio puno oprezniji, ali i manje opterećen, prvenstveno zahvaljujući činjenici da je pod svojom kapom imao engleski Mini...

 

 

 

Audi je na posljednjem Sajmu automobila u Ženevi predstavio svoj novi adut, stepenik koji treba da mu omogući spuštanje u klasu premijum gradskih automobila, u kojoj već godinama vedri i oblači legendarni Mini, kojem se odnedavno pridružio i interesantni francuski „luksuznjak“ Citroen DS3. Novi A1 razvijen je na istoj platformu kao i njegova manje ekskluzivna rodbina iz Volkswagen koncerna Škoda Fabia, Seat Ibiza i VW Polo. Pedantni Nijemci tako su uštedjeli ogroman novac potreban za razvoj osnove novog automobila, a istovremeno su dobili četiri potpuno različita modela, koji pored mnoštva zajedničkih tehnoloških rješenja nude dovoljno posebnosti da bi se povezali sa brendom kojem pripadaju. Upravo te posebnosti garantuju „ekskluzivnost“ najmanjem Audiju.

 

Sa dužinom od 3.954 mm Audi A1 je najveći model u trolistu lifestyle gradskih automobila, koje uz njega čine Mini i Citroen DS3. Njegovi konstruktori već sada tvrde da je i najdinamičniji automobil u klasi, ali za potvrdu te tvrdnje treba sačekati prve uporedne testove. Poznato je da A1 ima osovinski razmak od 2.469 mm, uz minimalne prevjese karoserije, te povoljan raspored mase na prednjoj osovini, koji se, zavisno od motora, kreće u rasponu od 61 do 63 odsto. Da bi postigli što bolji raspored mase, konstruktori su kod većine modela akumulator smjestili ispod prtljažnika, dok su sve komponente maksimalno olakšane, što pokazuje i podatak o težini osnovnog modela, koji ima samo 1.045 kg, što je najbolji rezultat u klasi gradskih automobila. Sportski direktno upravljanje postignuto je kraćim omjerima u upravljaču (14,8:1) i velikim krugom zakretanja prednjih točkova (krug okretanja 10,6 m). Prema najavama koje stižu iz Audija vrhunsku dinamiku vožnje kod A1 omogućiće serijska ugradnja ESP sistema sa elektronskom blokadom diferencijala. Ovaj sistem u osnovi prebacuje obrtni moment između prednjih točkova na onaj sa boljim prijanjanjem, te povećava neutralnost automobila u vožnji i njegovu otpornost na proklizavanje.

 

 

Prvi u nizu kvaliteta, tačnije aduta za koje Audi smatra da će privući kupce je prepoznatljiv dizajn, čiju osnovu proizvođač iz Ingolstadta razrađuje na svojim modelima još od početka ovog vijeka. Single Frame maska hladnjaka u Audi A8 stilu sa izlomljenim bokovima, mekane i čiste linije osnove karoserije, sa agresivnim branikom i prodornim prednjim svjetlima, te blago položenim krovom, koji stremi ka naprijed i naglašava kupeovsku formu automobila, od starta sugerišu da je najmanji Audi namijenjen sportskoj, dinamičnoj vožnji. Dizajnerski tim Audija sa Jürgenom Löfflerom na čelu kod eksterijera u prvi plan ističe krov, jer on svojom formom određuje karakter automobila. Nosače krova je moguće dobiti u četiri različite nijanse, što budućim vlasnicima A1 ostavlja mogućnosti samostalnog kreiranja spoljašnosti. U segmentu premijum „mališana“ ova činjenica je veoma važna, jer pruža kupcima osjećaj da je njihov automobil poseban, jedinstven.

 

 

Svi modeli A1 isporučuju se sa ventilirajućim disk kočnicama naprijed, te disk kočnicama pozadi. U saradnji sa ABS i ESP sistemima ovakve kočnice bi trebale omogućiti bezbjedno i pravovremeno zaustavljanje svakog modela A1 bez obzira na motorizaciju. Na sisteme aktivne nadovezuju se i najsavremeniji sistemi pasivne sigurnosti, koji se ogledaju u serijskoj ugradnji dva vazdušna jastuka, bočnih jastuka i zavjesa za zaštitu glave putnika. Konačan sud o stepenu sigurnosti te standardima koje ispunjava najmanji Audi uskoro bi trebala dati Evropska organizacija za bezbjednost Euro NCAP.


 

 

 

Drugi, za dizajnere veoma bitan elemenat eksterijera je svjetlosne grupe. Čini se da nijedan drugi proizvođač nije tako dobro iskoristio prednosti LED tehnologije kako je to pošlo za rukom Audiju. Poput svoje starije braće i A1 nudi karakterističan „ledeni pogled“, koji sprijeda zrači agresivnošću, a pozadi elegancijom. Osim vizuelnog LED tehnologija ima i značajan bezbjednosni i ekološki efekat, jer povećava uočljivost automobila na putu, te smanjuje potrošnju energije neophodne za proizvodnju svjetla. Svoj doprinos veoma dobrom vizuelnom ugođaju daju i serijski 15 i 16-inčni naplaci (zavisno od opreme i tržišta), dok bi najekskluzivnija „obuća“ najmanjeg Audija trebali biti opcioni 17 i 18-inčni aluminijumski naplaci (gume R17-215/40 i R18- 225/35). Kao i ostali Audi modeli i A1 biće dostupan sa sportskim S-line vizuelnim paketom (1.400 Eura u Njemačkoj), a u ponudi je 11 različitih boja karoserije.

 

 

Audi 1 zamišljen je kao četvorosjed, koji bi trebao da ponudi dovoljno prostora za komforan prevoz četiri odrasle osobe. Mada to silueta krova ne da naslutiti, prtljažnik najmanjeg Audija u osnovnom položaju prima prosječnih 270 litara (Citroen DS3 285l, Mini 160l), koji se preklapanjem zadnje klupe mogu povećati na maksimalnih 920 litara. Da su konstruktori A1 imali u vidu i praktične potrebe njegovih budućih vlasnika, dokazuje i praktična  konzola za prevoz dva bicikla, koja se može montirati sa zadnje strane automobila. Zadnja klupa prilagođena je ugradnji dječijih sjedalica, a na krov je moguće montirati nosače i kofer, sa dozvoljenim opterećenjem do 75 kg.

 

 

Premijum ugođaj, koji nagovještava Audijev znak na maski prenesen je i na unutrašnjost. Ergonomija enterijera i prednjeg reda sjedišta uporediva je sa onom koju nudi Volkswagen Polo, ali su kvalitet materijala i mogućnosti personalizacije očekivano na strani Audija. Srodstvo sa Polom najlakše je dokazati kod početnog modela Audija A1, koji ima veoma slične komande klimatizacije kao i Volkswagenov „mališan“. Većina unutrašnjosti obložena je mekanom i na dodir ugodnom gumiranom plastikom, koju smo imali prilike osjetiti na prvim modelima Audija A1 izloženim na sajamskim manifestacijama. Za premijum ugođaj kod bogatije opremljenih modela zaslužni su mnogobrojni aluminijumski detalji, koji se nalaze po cijeloj unutrašnjosti, ali i bogata dodatna opremaj koja uključuje i Audijev multimedijalni MMI sistem. Treba primijetiti i da je enterijer osnovnog modela sa Attraction opremom mnogo skromniji i da nudi tek aluminijum na rubovima ventilacionih otvora, na upravljaču, mjenjaču i kvakama vrata. U kombinaciji sa ručnom klimom, osnovnim audio-sistemom i standardnim sjedištima, unutrašnjost tako opremljenog modela tek je na tragu očekivanog premijum ugođaja.

 

 

Izuzetno bogata oprema - od ručne klime do MMI sistema. Kupci A1 mogu da biraju između dva paketa Attraction i Ambition, čiji sadržaj će se razlikovati od tržišta do tržišta. Početni Attraction na hrvatskom tržištu (paketi za BiH nisu formirani) nudi sve što je potrebno za ugodnu vožnju, ručni klima-uređaj, radio, centralno daljinsko zaključavanje, električno podesive retrovizore i podizače stakala, dok stepen bogatiji Ambition donosi i 16-colne aluminijumske naplatke i svjetla za maglu. U unutrašnjosti ove verzije se nalazi i puno više ukrasnih detalja, poput imitacija aluminijumskih obruba prekidača i kola upravljača, ali i praktičnih elemenata poput putnog računara. Tu su i sportska sjedišta sa easy-entry funkcijom, te mogućnošću podešavanja lumbalog dijela vozačevog sjedišta. Za razliku od paketa spisak dodataka je dugačak kilometrima, a od zanimljivijih elemenata izdvajaju se Audijev MMI multimedijalni sistem, „pametna“ prednja svjetla sa automatskim izborom dužine svjetlosnog snopa, panoramski krov, easy-entry sistem za beskontaktno otvaranje i zatvaranje automobila i start/stop motora. Na listi doplativih opcija su i alarm, dodatno LED osvjetljenje, tempomat, sklopivi i grijani retrovizori, automatski klima-uređaj, multifunkcionalni kožom presvučeni upravljač, parking senzori, navigacija i zanimljivi Bose surround sound sistem sa inovativnim LED osvjetljenjem zvučnika.

 

 

 

Za razliku od Minija i Citroena DS3, koji na prvi pogled nude mnoštvo oku zanimljivih detalja u unutrašnjosti, Audi A1 ima umjereniji pristup. Određeni ustupak prema modnim trendovima i mlađim vozačima napravljen je u vidu plastičnih obruba otvora ventilacije, koji su poput presvlaka sjedišta i obloga vrata dostupni u višebojnim kombinacijama. Generalno gledajući, ozbiljniji izgled enterijera A1 odaje utisak da je Audi ovaj model namijenio svim generacijama vozača, bez pretjerane orijentacije ka mlađim kupcima.

 

 

 

 

Mali, ali snažni, motori Audija A1 u različitim izvedbama već se uveliko ugrađuju u ostale modele Volkswagen koncerna. Svi odreda nude zanimljiv odnos male zapremine i relativno velike snage, te pažnje vrijednih performansi. Dinamičke mogućnosti malih turbo motora najbolje se ogledaju u ubrzanju od 0 do 100 km/h dostupnom u rasponu od 8,9 sekundi, koliko ostvaruje A1 pogonjen 1.4 TFSI agregatom do 11,7 s, koliko treba „jedinici“ sa 1.2 TFSI agregatom. S druge strane primjetna je ekološka prihvatljivost ove grupe agregata, koji zadovoljavaju aktuelnu Euro 5 normu o nivou izduvnih gasova. Uz obećavajuće prosjeke potrošnje, koji se kod dizelaša zadržavaju ispod četiri litre, a kod benzinaca se zadržavaju na nivou pet litara na 100 kilometara proizvođač navodi i emisiju CO2 u rasponom od 103 do 122 grama po kilometru. Rezervoar na svim modelima ima kapacitet od 45 litara.

 

 

Da je trend downsizinga, odnosno smanjivanja zapremine motora, postao opšteprihvaćeno načelo za većinu proizvođača potvrđuje i Audi. Za A1 stručnjaci iz Ingolstadta su namijenili četiri turbo agregata sa direktnim ubrizgavanjem goriva, dva TSFI benzinca i dva TDI dizelaša. Početni motor u ponudi je novorazvijeni 1.2-litarski TFSI agregat, koji se već ugrađuje u mnoge modele iz VW koncerna i koji razvija 86 KS, te po obećanju proizvođača prosječno troši samo 5,1 litru benzina. Jači benzinac je 1.4 TFSI motor sa 122 KS i okruglo 200 Nm obrtnog momenta, sa kojim A1 do 100 km/h stiže za 9,1 sekundu i ne zaustavlja se dok ne dostigne maksimalnih 200 km/h. Ponuda dizelaša bazira se na jednom motoru sa dvije izlazne snage, tačnije na 1.6 TDI agregatu, koji se nudi u izvedbama od 90 i 105 KS. Oba motora odlikuju raskošan obrtni moment od 230 odnosno 250 Nm, te skromna prosječna potrošnja, koja se kreće oko četiri litre dizela na 100 km. Uz A1 moguće je dobiti standardni petostepeni manuelni mjenjač, dok je opcioni sedmostepeni S-tronic, sa mogućnošću ručnog biranja brzina rezervisan samo za modele sa 1.4 TFSI agregatom.

Datum objave: 06/07/2011
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook