Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GLC > GLC F-Cell sa pogonom na vodonik

Mercedes

GLC F-Cell sa pogonom na vodonik

Njemački proizvođač iako ne želi još u potpunosti da se odrekne benzinskih i dizel agregata, konstantno radi na alternativnim pogonskim rješenjima, pa je pored električnih i hibridnih, na red došao i pogon na vodonik...

Krajem ovog mjeseca trebala bi početi prodaja Mercedesovg GLC F-Cell modela sa vodoničnim gorivnim ćelijama. Pored električne energije koju dobija od ovih ćelija, novi Mercedesov SUV posjeduje mogućnost dupune baterija na strujnim utičnicama, što ovom automobilu u hibridnom režimu rada omogućava da pređe 478 km, sa punum rezervoarom od 4,4 kg vodonika.

 


Dobra vijest je da se vozilo na stanici može dopuniti vodonikom za 3 minute, što je ekvivalentno punjenju rezervoara automobila sa benzinskim ili dizel gorivom. Ovo predstavlja blagu prednsot u odnosu na čisto električna vozila, kojima za djelimično punjenje baterija na brzim punjačima treba oko 20-ak minuta. GLC F-Cell posjeduje litijum-jonske baterije kapaciteta 13,5 kWh, koje mu omogućavaju da pređe do 51 km u čisto elktričnom režimu vožnje. Pokretačku snagu novom Mercedesovom hibridu daje elektromotor, koji je u stanju da razvije 211 ks (155 kW). Motor i baterije nalaze se u zadnjem dijelu vozila, dok je sistem vodoničnih gorivnih ćelija smešten u prednjem dijelu, gde se kod standardnog Mercedesa GLC nalazi benzinski ili dizel agregat. Vozaču su na raspolaganju 4 režima rada pogonskog sistema: Hybrid, F-Cell, Battery i Charge. Njemački proizvođač ulaže napore i da proširi sadašnju mrežu punionica u okviru zajedničkog programa H2 Mobility sa drugim proizvođačima i privrednim subjektima u toj zemlji. Sličan program sprovodi se i u nekim drugim evropskim zemljama, kao i u SAD i Japanu.

 

Datum objave: 19/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook