Naslovna > Automobili > Volkswagen > Polo > Golf u Polo pakovanju
FOTO GALERIJA (15)

Test – Volkswagen Polo 1.6 TDI Trendline

Golf u Polo pakovanju

Nijedan Polo do sada nije bio toliko dizajnerski blizu Golfu, ali i na tragu njegove upravljivosti, podvozja, motora i dinamičkih performansi. Novi Polo je po mnogo čemu istinski Golf u malom pakovanju...

Walter da Silva je konačno pokazao zašto je došao u Volkswagen. Mada se to dalo naslutiti po Passatu CC, a zatim i novom Sciroccu, tek sa Polom je postalo jasno da je slavni Italijan na tragu dizajnerske renesanse za Volkswagen. Karizmatični umjetnik u čijoj biografiji su između ostalog jedan od najljepših automobila posljednjih decenija Alfa Romeo 156, zatim aktuelni Seat Leon, Audi A4, A5, A6, R8... uspio je otkraviti srca konzervativnih njemačkih poslodavaca, koji su mu sa Polom napokon dali odriješene ruke. I nisu pogriješili. Rezultat je odličan, što ne reći iznenađujući, jer nijedan Polo do sada nije bio toliko dizajnerski blizu Golfu. Nisu rijetki ni oni koji će reći da je puno ljepši, hrabriji, agresivniji od starijeg i slavnijeg brata. I u pravu su. Tokom sedmodnevnog testa za upravljačem Pola osjećali smo se poput filmskih zvijezda.

 

 

 

 

Na svakom koraku susretali smo znatiželjne poglede prolaznika, od onih mlađih, preko sredovječnih, pa sve do onih u poznim godinama, koje je teško iznenaditi. Polo je samo rijetke ostavio ravnodušnim. Sa Golfom VI nije bilo tako... Najveća novost u dizajnu je agresivan prednji kraj, sa trapezoidnim providnim svjetlima i napadnim branikom izvedenim u stilu Passata CC. Ovakav pristup ustupak je mlađim vozačima, ali je teško zamisliti da će ozbiljnija popularcija imati zamjerki. Bokovi donose najmanje izmjene u odnosu na prethodnika, čiji obrisi se jasno naziru, dok pozadinu karakterišu stilizovana kockasta svjetla. U izgledu Pola nema nimalo pretjerivanja, nepotrebnih dizajnerskih izleta i nejasnih linija. Sve je novo, ali u isto vrijeme prepoznatljivo, baš kako smo navikli od Volkswagena, ali sada puno, puno atraktivnije. Bravo za Walter da Silvu i njegov tim.

 

 

 


Novi Polo je od legendardnog i na našim prostorima najpopularnijeg Golfa svih vremena, onog druge generacije, kraći samo 1,5 cm, ali i 2,9 širi te 1,2 višlji. Po mnogima Golf II je bio i ostao idealan automobil, koji je nažalost pregazilo vrijeme. Stari aduti sada su u rukama novog igrača, koji i u unutrašnjosti dosljedno prati kućnu filozofiju. A ta filozofija kaže da se dizajn mora podrediti praktičnosti, a, na kraju krajeva, i ergonomiji. Svi do jednog prekidača složeni su uredno, radio MP3/CD uređaj je krajnje jednostavan za rukovanje, kao i komande ručnog klima-uređaja. Instrument tabla izvedena je po uzoru na Golf VI, sa dva analogna i jednim digitalnim pokazivačem. Trokraki plastični upravljač odlično pristaje u ruke, ali ne i tanka ručica ručnog mjenjača. Pohvale idu na račun prednjih sjedišta, jer nude dovoljno oslonca i natprosječno visokim vozačima. Ni zadnja klupa nije bauk, posebno kada se na njoj nađu dvije osobe. Mekana guma plastika već se može sresti u nekim modelima u gradskoj klasi, ali kod Pola je nema. Čitav enterijer je sastavljen od klasične, tvrde plastike, čija krutost ne bode oči, ponajviše zbog odlične ergonomije. Narodski rečeno, u Polu vas ništa ne žulja, komocija je iznatprosječna i u samom vrhu klase, što će prije svega cijeniti praktičari.

 

 

 

Novi 1.6-litarski TDI agregat, koji je u testnom modelu bio u najslabijoj izvedbi sa 75 KS (pravi se i sa 90 i 105 KS) budi nostalgiju. Za mlađe čitaoce podsjećanje da je riječ o legendardnoj 1.6-litarskoj zapremini, koju je imao dizelski agregat u „dvojki“. Za razliku od slavnog prethodnika, sa za to vrijeme iznatprosječnom izdržljivošću i malom potrošnjom, novi motor opremljen je najsavremenijim sistemima ubrizgavanja sa turbinom i Common-railom treće generacije. Savremena koncepcija u najslabijoj varijanti dolazi sa naglaskom na štedljivost, koja se ogleda u kombinaciji sa petostepenim mjenjačem veoma dugačkih hodova. Kad kažemo dugačkih, onda mislimo da se u prvoj može voziti do 40 km/h, u drugoj do 80, a u trećoj brzini čak 120 km/h. Za vozače sklone ekonomičnosti i računici idealno, a za sportiste defanzivno. Ruku na srce, najslabiji dizelaš, koji se na testu zadovoljavao sa 6,2 litre dizela na 100 km i jeste ponuđen „štedišama“.

 

 


Po upravljivosti i dinamici koju pruža odlično podvozje, Polo je pola koplja ispred konkurencije. Upravljač je sportski direktan, gume su uvijek čvrsto pripijene za podlogu, a osjećaj sigurnosti na granicama fizike je iznenađujući. Kvalitet više je to što takav osjećaj nude već početni modeli u ponudi. Kapa dole ide i njemačkim inženjerima, koji su napravili odličan kompromis između udobnosti i stabilnosti, čak i na veoma lošim asfaltnim podlogama. Maksimalna brzina od 157 km/h je stvarna i na testu smo je postigli s uvjerljivom lakoćom, kao uostalom i obećano ubrzanje od 0 do 100 km/h za 14 sekundi.
Koliko je dobar novi Polo, pokazuje i njegova cijena. Početni dizelski model sa 1.6 TDI agregatom i osnovnom Trendline opremom košta 23.880 KM, dok je cijena testnog modela sa bogatim paketom dodatne opreme poprilične 29.592 KM.

Datum objave: 25/10/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook