Naslovna > Automobili > Toyota > RAV4 > Gospodin na asflatu i radnik u blatu
FOTO GALERIJA (23)

Test – Toyota Rav-4 2.2 D-4D Elegant

Gospodin na asflatu i radnik u blatu

Jedan od najpoznatijih SUV-ova današnjice u svom četvrtom izdanju objedinjuje sve kvalitete uspješnih prethodnika, ali i donosi osjetan dinamički napredak, moderniji dizajnerski stil i do sada nedostupan nivo komfora...

Za dvije decenije postojanja, nekrunisani kralj SUV klase i njen savremeni rodonačelnik, Toyota Rav-4, proizveden je i prodat u više od 4,5 miliona primjeraka. Od te 1994. godine, kada je svjetlo dana ugledala prva generacija, pa do danas, mnoge stvari su se promijenile, a konkurencija je postala puno ozbiljnija. Isto tako promijenio se i Rav-4, koji se sa prvobitnih 4.150 mm za dvije decenije izdužio čitava 42 cm (4.570 mm). Tačnije, novi model je u odnosu na standardnu petovratnu verziju prethodnika duži za 22 cm, a od njegove produžene izvedbe kraći tek 5 cm. U stvarnosti Rav-4 djeluje osjetno veći i masivniji, te se kao takav nalazi, rekli bismo, na psihološkoj granici klase kompaktnih SUV-ova.

 

DIZAJNERSKI SUZDRŽANA Toyota, proteklih godina počastila nas je sa nekoliko ugodnih iznenađenja. Jedno od njih je svakako novi Rav-4, koji u prethodnoj izvedbi i nije imao baš neki upečatljiv dizajn. Rezultat takvog pristupa je činjenica da smo za upravljačem prethodnika do sada uglavnom viđali sredovječne vozače. U situaciji kada tržište dijeli sa dvadesetak ljutih konkurenata, Toyota je nesumnjivo odlučila da sa provokativnim i pomalo futurističkim dizajnom pokuša pridobiti i novu publiku.

 

Da li će u tome uspjeti, pokazaće vrijeme, dok nam je sedmodnevni test omogućio da primijetimo kako i mlađi vozači sada pokazuju otvoreno zanimanje za ovaj, do juče, uglavnom „tatin i mamin“ automobil. Jak adut u ostvarenju tog cilja svakako bi trebala biti testna kombinacija sa oku ugodnom opcionom biserno bijelom bojom, koja do maksimuma ističe kontrastne plastične štitnike donjeg dijela karoserije, hromirane letvice i dinamičnu bočnu liniju novog Rava- 4.

 

SVJEŽA KRV OSJETI se i u enterijeru. Mada je položaj i raspored osnovnih komandi sličan, dizajn je dobio drugačiju, moderniju notu. Stepenasti središnji greben, svojevrsni zaštitni znak prethodnika, je ublažen, dok su komande klimatizacije pojednostavljene. U testnom modelu „niža stepenica“ je obložena mekanom kožom, koja je serijska već od drugog Limited paketa opreme. Kože, i to veoma ugodne, ima i na multifunkcionalnom upravljaču.

 

Centralnu poziciju dobio je na dodir osjetljivi 6.1-inčni displej mutimedijalnog sistema, putem kojeg je između ostalog moguće pratiti stanje muzičkog sistema, telefona, očitavati navigacione mape, ali i imati detaljan dijagramski uvid u ekonomičnost vozila. Da je vrijeme novac, u Toyoti podsjeća punopravan digitalni sat, koji istovremeno budi sjećanje na osamdesete godine prošlog vijeka, kada su planetarno popularni bili japanski Casio i Seiko „digitalci“.

 

NA DRAGOCJENOST vremena podsjećaju i krajnje jednostavne komande za podešavanje vanjskih retrovizora, blokadu diferencijala, te elektromotorno otvaranje petih vrata. U Ravu-4 ništa nije komplikovano, osim možda položaja par komandi, koje se nalaze s lijeve strane ispod upravljača. Korisnih pretinaca, utora za flaše, flašice i čaše, pametne telefone i prenosne uređaje, ima svuda po kabini. Tokom testa odrađenog po paklenim junskim vrućinama, nedostajala nam je tek mogućnost hlađenje suvozačevog pretinca. Mali detalj, koji u praksi ponekad puno znači.

 

Kad smo već spomenuli sjedišta, treba primijetiti da su ona prednja sada skrojena po mjeri gabaritnih Evropljana, a kao takva i veoma udobna. Približan komfor nude i zadnja sjedišta sa podešavanjem nagiba naslonjača, čiju udobnost povećava i činjenica da se ispred putnika nalazi raskošan prostor za noge. Sa osnovnih 547 litara prtljažnik je više nego upotrebljiv, a sa maksimalnih 1.746 litara, dostojan je punopravnog dostavnjaka. Veliki plus funkcionalnosti donosi i činjenica da se obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobija potpuno ravna površina. U svakom slučaju, enterijer novog Rava-4 miriše na istinski kvalitet, koji se najbolje ogleda u pedantnoj i do savršenstva preciznoj završnoj obradi.

 

KAO I DO SADA, najjači adut japanskog SUV-a su njegove vozne sposobnosti. Kupci novog modela mogu da biraju između dva dizelaša - početnog 2.0 sa 124 KS ili većeg 2.2-litarskog sa 150 KS, kojeg smo i testirali. Riječ je o uglađenom i srčanom dizelašu, koji svoju moć demonstrira u rasponu od 2000 do 3600 obrtaja, kada i isporučuje maksimalnih 340 Nm. U kombinaciji sa solidno preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem i 4x4 pogonom, ovaj agregat dovodi 1.680 kg teški Toyotin SUV do 100 km/h na sat za 9,6 sekundi, uz brzinski maksimum od 190 km/h.

 

Sve to prati i izenađujuća upravljivost. Štaviše, u ovom segmentu je novi model ostvario i najosjetniju prednost u odnosu na prethodnika. Nije šala, Rav-4 sada s iznenađujućom lakoćom „pegla“ krivine i veoma uvjerljivo se drži na asfaltu bez imalo „ljuljanja“, karakterističnog za mnoge SUV-ove. Zadovoljstvo je tim veće, jer Toyota nudi i poseban „Sport“ mod, u kojem elektronika automobila ima poseban režim rada, koji iz pogonskog i upravljačkog sistema izvlači dozvoljeni maksimum. U praksi to donosi bolji odaziv na papučici gasa, direktnije upravljanje i bolju trakciju, najkraće rečeno: puno više zabave u vožnji.

 

DA JE ISTINSKI SUV, Rav-4 potvrđuje i svojim voznim sposobnostima izvan asfalta. Uz klirens od 19 cm i stalni 4x4 pogon, sa mogućnošću blokade centralnog diferencijala, s lakoćom ćete savladati lakše terenske izazove, koji podrazumijevaju loše makadamske puteve, raskvašenu i blatnjavu podlogu, a vjerujemo i dubok snijeg. Osim upravljača, vozač kod off-road vožnje utiče i na doziranje snage motora, odnosno bira stepen prenosa u mjenjaču.

 

Sve ostalo odrađuje „pametna“ elektronika, koja raspodjeljuje pogonski potencijal između točkova sa boljim i lošijim prijanjanjem. U najizazovnijim situacijama, koje je Rav-4 u stanju savladati, vozač može pritiskom na taster zaključati središnji diferencijal i tako rasporediti pogonski potencijal do omjera 50/50 između prednje i zadnje osovine. Krajnje domete Toyotinog pogona teško je dokučiti, jer je testni model bio opremljen cestovnim pneumaticima, ali nema sumnje da je i u predmetnoj kombinaciji daleko izvan sfere potreba prosječnih kupaca SUV automobila.

 

 

POPUT PRETHODIKA i aktuelni Rav-4 se proizvodi u Japanu, što je pored petogodišnje garancije još jedna veoma bitna činjenica na koju se mora obratiti pažnja kada je ovaj model u pitanju. Mada je danas moguće birati između dvadesetak modernih, naočitih i ozbiljnih kompaktnih SUV-ova, Toyota Rav-4 ne treba da strahuje za svoj status, a ni za cijenu, jer se 67.476 KM, koliko košta testni model, čini kao realna protivrijednost, s obzirom na sve ono što nam je testni automobil ponudio. 

Datum objave: 16/09/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook