Naslovna > Automobili > Ford > Fiesta > Gradski lovac na velike kilometraže
FOTO GALERIJA (159)

Test - Ford Fiesta 1.5 TDCi Business High

Gradski lovac na velike kilometraže

Sedma generacija Fieste u kombinaciji sa novim 1.5 TDCi dizelskim motorom predstavlja uzornog štedišu, koji je u kombinaciji sa srednjim Business paketom opreme obogaćenim sa par dodataka kao stvoren za nizanje kilometara po gradu, ali i na otvorenom…

Ford je prije tačno godinu dana na sajmu automobila u Ženevi predstavio sedmu generaciju Fieste u čak četiri različite stilske i koncepcijske verzije. Sa njom je u klasu gradskih modela na široka vrata uveo najsavremenije sigurnosne sisteme i pogonsku tehnologiju, bogatu opremu, luksuz i zabavu, koja je usko vezana uz gotovo sva njegova vozila. Šta nam to donosi nova Fiesta i koliko kao takva može biti konkurentna na specifičnom bh. tržištu, ispitali smo testiranjem modela sa novim 1.5 TDCi dizelskim motorom od 85 KS i srednjim Bussines paketom opreme. Podsjećamo da se osim njega bh. kupcima nude i početni Trend, te skupocjeni Titanium paket. Kako smo to i navikli od Forda, odabrani paketi opreme se lako mogu proširiti sa velikim brojem dodatnih opcija, koje su dostupne pojedinačno ili su grupisane u okviru potpaketa.

 

 


Osim standardnih modela sa troje i petoro vrata nova Fiesta je dostupna i u atraktivnom sportskom ST Line izdanju. Po prvi put se nude i luksuzni Vignale, te crossover model Fiesta Active, koji su cijenom i izvedbom namijenjeni ekonomski jačim tržištima od našeg. S druge strane, testna kombinacija predstavlja viziju Fieste, koja je po svim parametrima primjerena onome što uglavnom trebaju, traže i mogu da sebi priušte bh. kupci. U odnosu na prethodnika standardni petovratni model izgleda ozbiljnije i elegantno, što je posebno izraženo u testnoj crnoj boji. Prednja svjetla su povećana i izgubila na oštrini, dok su zadnja nakon dugo vremena dobila dvodijelnu koncepciju i razvukla se preko petih vrata. Sa 4,04 metra dužine Fiesta VII je za sedam centimetara nadmašila svoju prethodnicu. Na prvi pogled nam se učinilo da je možda poput Volkswagen Pola, koji je stigao Golfa III, i Fiesta gabaritno dostigla Focus prve generacije, ali je on na papiru ipak duži sa 4,17 m. Za ovakav vizuelni doživljaj Fieste  donekle je zaslužna i činjenica da je trag prednjih točkova proširen za 30, a zadnjih za 10 mm u odnosu na prethodni model. Svoj doprinos u „proširivanju“ Fieste daje i puno veća maska hladnjaka, koja svojim izgledom i dalje neodoljivo podsjeća na britanskog Aston Martina. Kada je riječ o vanjskom izgledu treba dodati da u testnom paketu serijski dolaze prednja svjetla za maglu sa hromiranim okvirima, te električno preklopivi i grijani retrovizori sa svjetlima koja osvjetljavaju prostor oko vozila i kućištima u boji karoserije. Standardni točkovi su čelični 15-inčni, dok je testni model imao opcione aluminijumske sa gumama dimenzija 195/60.

 

 

Nova Fiesta ima četiri milimetra duži međuosovinski razmak, ali i potpuno drugačiju arhitekturu enterijera. Prvi utisak koji stičete po ulasku u kabinu je da nema više mnoštva usitnjenih komandi na centralnom grebenu, koje su bile inspirisane telefonskom tastaturom. Sada je sve logičnije i prirodnije posloženo, a primijetan je i veliki pomak u kvalitetu izrade. Najveći dio instrument panela je pokriven crnom plastikom, čiji tanki površinski sloj je blago gumiran. Kao ukrasni detalji ubačeni su elementi sa sjajnim klavir lakom. Sve to je sklopljeno u skladnu cjelinu, koja zbog izuzetne čvrstine svih spojeva djeluje kao da je izlivena iz jednog komada. Nova analogna instrument tabla je primjer preglednosti i jednostavnosti, a sve dodatne informacije o vožnju, autonomiji, sistemima asistencije i slično vozač dobija na preglednom info displeju u sredini. U klasičnom stilu su izvedene komande klima uređaja i najvažnije sekundarne komande čijim traženjem po ekranu multimedije bi se prema Fordovim inženjerima bespotrebno gubilo vrijeme, ali i skretala vozačeva pažnja.

 

 

Srce i duša nove multimedije je Sync 3 sistem koji u serijskom izdanju u Business opremi dolazi sa 6,5-inčnim na dodir osjetljivim ekranom. U testnom modelu smo imali opcioni i ujedno najveći 8-inčni ekran, koji je u svakom pogledu jedno od boljih i komfornijih rješenja u klasi, mada su neka grafička rješenja nepotrebno zakoplikovana. Kada je riječ o centralnom ekranu Ford tu zaslužuje i jednu kritiku, jer je ekran postavio previše vertikalno, pa se na njegov položaj treba priviknuti. Podsjećamo da se Fordova multimedija može jednostavno povezati sa pametnim telefonima putem Ford MyDock aplikacije. Ona omogućava da se na ekranu u automobilu dobije prikaz aplikacija sa telefona, a samim tim da se značajno prošire mogućnosti multimedije. Mada je riječ o jednom od ergonomski najbolje oblikovanih upravljača u klasi, sa veoma funkcionalnim daljinskim komandama, moramo priznati da nam je u bogato opremljenom enterijeru za potpuni ugođaj nedostajala još kožna obloga na njemu i ručici mjenjača. Podsjećamo da su ova dva detalja u kompletu sa kožom na ručnoj kočnici dostupni uz razumnu doplatu od 234 KM. Kada je riječ o komforu putnici u prvom redu sada ga imaju osjetno više u svakom pogledu, a svoj doprinos uzornoj udobnosti daju i solidno profilisana i veoma udobna sjedišta. Mada su na papiru dobili dodatnih 16 mm u prostoru koljena, putnici u drugom redu neće biti baš prezadovoljni, mada je komfor koji nudi Fiesta u okvirima klase kojoj pripada. Osnovna zapremina prtljažnika od 303 litra i najvećih 984 je na nivou prethodnog modela i nešto niža od prosjeka klase koji se kreće od 330 do 350 litara. U najavi komercijalizacije nove Fieste, pa i nakon njene same prezentacije u Ženevi prošle godine Ford je u prvi plan stavljao veliki napredak, koji je na svim poljima napravljen sa sedmom generacijom. Nakon prvog testa ta činjenica je više nego očigledna, međutim, pitanje je koliko je cijena tog napretka i bogato opremljenog testnog modela koji do registracije košta 36.243 KM konkurentna u bh. uslovima gdje se za iste pare danas može kupiti slično opremljen dizelski kompakt. Iznos od 24.092 KM koliko košta najpovoljniji petovratni model Fieste sa Trend opremom i 1,1-litarskim atmosferskim motorom od 70 KS je primjereniji bh. standardu. Ova kombinacija opreme sa dizel motorom je dostupna za 28.303 KM, dok se dinamični 1.0 EcoBoost turbobenzinski trocilindraš u Trend paketu može kupiti za 27.060 KM.

 

 

MOTOR
Novi 1.5 TDCi plijeni pažnju kulturom rada i ekonomičnošću, a dovoljno je i snažan za 1.186 kg tešku Fiestu. Ford uz Fiestu na bh. tržištu nudi tri benzinska i jedan dizelski motor. Ljubitelji benzinaca mogu da biraju između 1,1-litarskog trocilindraša sa 70 i 85 KS, te 1.0 EcoBoost turbomotora sa 100 KS. Dizelska gama svodi se na jednu verziju novog 1.5 TDCi motora, koji je došao kao zamjena za dosadašnji francuski 1.6-litarski agregat iz kojeg je u osnovi i izveden. Raspolaže sa 215 Nm obrtnog momenta koji je dostupan u rasponu do 1.750 do 2.500 obrtaja što je dovoljno za srčan, ali ne i eksplozivan odaziv na papučicu gasa. Ovakvom stilu vožnje je prilagođen i vrhunski precizan šestostepeni ručni mjenjač, koji na magistralnom putu sve svoje zadatke obavlja s lakoćom, uglavnom u prva tri stepena prenosa. Više od četvrtog na magistrali je gotovo nepotrebno, a peti i šesti stepen dolaze do izražaja tek na autoputu kada potrošnju spuštaju na manje od četiri litra. Testni prsojek od 5,2 litra je ostvaren sa puno visokog tempa i u zimskim uslovima vožnje, pa prosječni vozači koji iz 1.5 TDCi motora ne namjeravaju cijediti posljednje atome snage mogu računati na prosjeke između 3,5 do 4,5 litra, što je zaista uzoran rezultat čak i u okvirima gradske klase. Sa slabijim motorima Fiesta na zadnjoj osovini kombinuje klasične doboše, dok su diskovi rezervisani za motore sa 100 KS i više

 

 

Datum objave: 15/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook