Naslovna > Suzuki > Ignis > Gradski mališan sa 4x4 pogonom
FOTO GALERIJA (23)

Predstavljamo – Suzuki Ignis

Gradski mališan sa 4x4 pogonom

Ignis je jedan od najmanjih gradskih crossovera, koji se nude na bh. tržištu u kombinaciji sa elektronski kontrolisanim 4x4 pogonom.

Za većinu proizvođača automobila spoj malog gradskog modela i 4x4 pogona predstavlja skupu i neisplatnu investiciju, osim za Suzukija. Japanski 4x4 specijalista, koji je na bh. tržištu prisutan posredstvom autorizovanog uvoznika, distributera i servisera, kompanije Mobi d.o.o., danas ima jednu od najraznovrsnijih 4x4 gama, koju čine Ignis, SX4 C-Cross, Swift, Vitara i Jimny. Ignis se na evropsko tržište vratio 2016. godine nakon osam godina pauze. Podsjećamo da je njegova prva generacija bila dostupna od 2000. do 2008. godine, kada ju Suzuki gasi bez nasljednika. Novi model je dugačak 3.700 mm, širok 1.660 i visok 1.595. Koncepcijski se predstavlja kao mali gradski crossover, a razvijen je na Suzukijevoj mehaničkoj platformi s međuosovinskim razmakom od 2.435 mm. Kompaktne dimenzije u praksi mu omogućavaju uzorne manevarske sposbnosti na malom prostoru, što potvrđuje i krug okretanja od samo 9,4 metra. Da ima off-road gena, Ignis osim robusnim dizajnom potvrđuje i klirensom od 180 mm, koji mu omogućava bezbrižan silazak sa asflatnih podloga i penjanje po visokim ivičnjacima i trotoarima. Mada je dimenzijski skroman, Ignis je deklarisan kao automobil za prevoz četiri odrasle osobe. Osim toga, Ignis ima i solidan prtljažnik zapremine 267 litara, koja se obaranjem naslona zadnjih sjedišta može povećati do 1.100 litara. Za Ignis se veže i jedna veoma bitna činjenica, a to je da je on uprkos mikro formi i laganoj konstrukciji na EuroNcap testu dobio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost.

 

Pogon
Ignisov primarni pogon je prednji, ali ga Suzuki nudi i u AllGrip Auto 4x4 kombinaciji. Riječ je o elektronski kontrolisanom sistemu koji prati stepen prianjanja svakog pojedinačnog točka i na osnovu toga raspodjeljuje obrtni momenat. Sa ovakvim pogonom Ignis je brži, dinamičniji, ali i sigurniji na skliskim i za vožnju zahtjevnim podlogama. Uz Ignis Suzuki nudi jedan 1,2-litarski DualJet benzinski motor sa 90 KS. On se može kombinovati sa dva petostepena mjenjača: ručnim i AGS automatizovanim ručnim mjenjačem. Suzuki u Ignisu nudi i SHVS blagi hibridni sistem koji se sastoji od laganog, kompaktnog ISG (Integrated Starter Generator) generatora, koji ima funkciju pomaganja benzinskom motoru u ubrzanjima i pri preticanjima.
 

Datum objave: 21/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook