Naslovna > Auto moto sport > Gran Turismo kompakt pogonjen strujom
FOTO GALERIJA (12)

NISSAN LEAF NISMO RC

Gran Turismo kompakt pogonjen strujom

Sa konceptom trkačkog kompakta Nismo RC izvedenim iz potpuno električnog modela Leaf Nissan pokazuje pravac u kojem bi mogla da se razvija Gran Turismo scena kada su u pitanju sportski kompakti. Kako sada stvari stoje, budućnost će biti „pogonjena“ strujom i biće veoma brza...

 

Nissanov koncept Leaf Nismo RC predstavljen je 2018. godine kao ekstremna sportska verzija tada potpuno nove druge generacije najpopularnijeg električnog kompakta na svijetu. Podsjećamo da je Nissan Leaf premijerno predstavljen 2010. godine i da je do danas ovaj model prodat u više od 450.000 hiljada primjeraka. Trkački Leaf nastao je kao razvojna platforma na čijem temelju japanski inženjeri iz Nissan Motorsport, odnosno Nismo odjela, žele da ispitaju trenutne maksimume njihove električne pogonske tehnologije. Kao najadekvatnija lokacija za prve testne ispite odabrana je četiri kilometra dugačka španska staza Ricardo Tormo u Valensiji, na kojoj se voze trke Moto GP šampionata i testiraju bolidi Formule 1. Tokom testiranja na ovoj stazi Nissanovi inženjeri prikupili su veliku količinu podataka, od kojih će mnogi da posluže u daljem razvoju velikoserijskih električnih automobila, a prije svega aktuelnog Leafa. Zahvaljujući raskošnoj upotrebi karbonskih vlakana, Leaf Nismo RC težak je svega 1.220 kilograma što je jedan od bitnih preduslova koji mu omogućavaju da od 0 do 100 km/h ubrza za samo 3,4 sekunde, što je daleko brže od najbržih sportskih kompakata današnjice.

 

 

I dok odrednica EV u Nissanovom velikoserijskom programu predstavlja skraćenicu za električna vozila, odrednica E uz Leaf Nismo RC predstavlja početno slovo od engleske riječi Exiciting, što u prevodu na naš jezik znači uzbudljivo. Pogonsku podlogu za visok stepen uzbudljivosti za razliku od standardnog Leafa koji ima jedan elektromotor sa 150 KS i pogon na prednje točkove, kod Nismo RC koncepta predstavljaju dva elektromotora koja su instalirana na prednju i zadnju osovinu i omogućavaju pogon na sve točkove. Zajednički pogonski potencijal sa kojim raspolažu ova dva motora mjeri se sa 322 KS i 640 Nm obrtnog momenta, što je duplo više nego što je imao Leaf RC iz 2011. godine i dovoljno za postizanje uzornih sportskih performansi, koje je Nissan potvrdio na stazi u Valensiji. Mada nesumnjivo podsjeća na standardni Leaf, sportski Nismo RC koncept je značajno drugačiji, jer je umjesto na standardnoj petovratnoj zasnovan na kupeovskoj karoseriji. Bočna silueta automobila je osjetno niža kako bi se postigla što bolja aerodinamika i smanjio otpor vazduha na visokim brzinama. Trkački standardi uslovili su i značajne promjene u dizajnu branika, koji je naprijed sa donje strane dobio veliki crveni spliter vazduha, a pozadi difuzor iznad kojeg je ugrađeno i veliko spojlersko krilo za povećavanje pritiska na zadnju osovinu na visokim brzinama. Kao svojevrsna pokretna sportska laboratorija konceptni Nissan Leaf Nismo RC ima neprocjenjivu vrijednost za japanskog proizvođača, koji je otvoreno priznao da ga je veliko interesovanje ljubitelja Leafa motivisalo da ozbiljno razmisli o mogućnostima komercijalizacije njegove kupeovske sportske verzije.

 

 

SPORTSKI ENTERIJER

U sportskom duhu organizovan je i enterijer sa podrezanim trkačkim upravljačem presvučenim neklizajućom alkantarom. Tu su i dva školjkasta sjedišta čiju izradu potpisuje japanski specijalista Bridea, dok su crveni sportski sigurnosni pojasevi proizvod italijanskog Sabelta. Kompletna oplata trkačkog koncepta izrađena je od laganog i ultračvrstog karbona, koji je upotrebljen i za izradu ukrasnog umetka oko digitalnog displeja na upravljaču. Kako bi svima bilo jasno da je Leaf RC proizvod Nissanovog sportskog odjela Nismo, njegovi logotipi su utisnuti na mnogim elementima u kabini.

Datum objave: 14/03/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook