Naslovna > Vijesti > Harmonija svih zvukova u kabini

Renault

Harmonija svih zvukova u kabini

Zvuci pokazivača smijera, upozorenja na nevezan sigurnosni pojas ili zadnjeg parking senzora svakodnevno nas prate u vožnji. Dio su naše svakodnevice i, iako se mogu činiti nevažnim, rezultat su velikih napora i strogih ispitivanja. William Rodriguez, voditelj upravljanja korisničkim iskustvom u Renaultovom odjeljenju za dizajn nam je predstavio kreativni proces i izazove oblikovanja zvukova u aktuelnim i budućim Renaultovim modelima...

Zašto se ulažu napori da bi se stvorili zvukovi koji se čuju samo u automobilu? O kakvim je uopšte zvucima riječ? Kako oni nastaju? Možda to i nisu pitanja koja sebi postavljate svaki dan, ali su ona svakako presudna za sveukupno iskustvo u vozilu. To znaju i u Renaultovom odjeljenju za dizajn i zbog toga im pridaju izuzetnu važnost. Zvuci u vozilu su pre svega namijenjeni vozaču koji mora da razumije njihovo značenje. Osim toga su i sredstvo uz pomoć kojeg brend iskazuje svoj identitet. „Vozilo je instrument koji treba dobro podesiti, a apstraktni zvuci koje proizvodi moraju biti razumljivi. Ne stvaramo muziku, već prenosimo poruke kroz pažljivo oblikovan zvuk koji ne samo da odražava, već i jača prepoznatljivost brenda.” William Rodriguez, voditelj upravljanja korisničkim iskustvom u Renaultovom odjeljenju za dizajn.

 

 


Pri oblikovanju zvuka u putničkom prostoru, dizajneri posebnu pažnju polažu na tri glavne stvari. Standardnim zvucima obavještenja ili upozorenja, kao što su zvuk pokazivača smijera i upozorenja na nevezan sigurnosni pojas. Zvukovima sistema za pomoć u vožnji, kao što su zvuci zadnjeg parking senzora ili upozorenja na nenamjernu promjenu saobraćajne trake. I na kraju, zvucima multimedijalnog sistema koji se oglašavaju kada upotrebljavamo centralni ekran. Postoji nekoliko razloga zbog kojih je važno razraditi strategiju oblikovanja zvuka. Prije svega, kako bi se stvorilo jedinstveno korisničko iskustvo i postigla idealna ravnoteža između zvuka i drugih vizuelnih ili mehaničkih stimulansa u vozilu. Naravno, ti zvuci moraju biti prijatni vozačevom uhu i da imaju mogućnost da efikasno prenose poruke, odnosno da obavještavaju, potvrđuju i upozoravaju. Kod vozača bi trebali da podstaknu instinktivnu reakciju i da ga natjeraju da prilagodi svoje ponašanje.

 

 


Pored toga, trebali bi da stvore zvučno okruženje koje je prepoznatljivo za brend. Zvuci koji izviru iz putničkog prostora i ekrana doprinose jačanju identiteta marke isto kao što to čine svjetlosni potpis ili reklamni slogan. Cilj je da se podstaknu pozitivne emocije kroz harmoničnu, pozitivnu i udobnu vožnju. „Zvukove u vozilu smo podesili sa posebnom pažnjom kako bismo stvorili zvučnu kulisu prepoznatljivu za Renault. Što se umjetničkih ciljeva tiče, željeli smo da zvuci naših modela budu usklađeni sa identitetom marke: da efikasno prenose poruku, ali i da budu nježni, pozitivni i zabavni”, dodaje William Rodriguez.

 

 


Odjeljenje korisničkog iskustva Renaultovog odjeljenja za dizajn trenutno radi na sasvim novoj generaciji zvukova koja će u sljedećih nekoliko godina zaživiti u serijskim vozilima, počevši od Méganea E-TECH Electric. Kao i kod standardnog postupka industrijskog dizajna, rad na oblikovanju zvuka uključuje izradu zvučnih skica u skladu sa umjetničkim ciljem i porukom koju treba prenijeti. Renaultovi dizajneri se u tu svrhu služe fonotekom snimljenih zvučnih efekata, dok inspiraciju za stvaranje umirujućih i privlačnih zvukova crpe iz prirode. „Koristimo paletu zvukova inspirisanih prirodom: komadići drveta koji se trljaju jedan o drugi, zvuci udaraljki, prosipanja zrna sjemena, kapljica vode itd.” Prikupljeni zvučni materijali se zatim obrađuju u programu za obradu zvuka, a potom i testiraju na ciljnoj grupi koja zauzvrat pruža povratne informacije o njihovom kvalitetu. Na primjer, neki zvuk bi mogao da se ocijeni kao pretjerano mračan, oštar, izvještačen ili zvonak.

 

 


U zavisnosti od povratnih informacija korisnika, zvuci se obrađuju, oblikuju, dotjeruju i sl., pri čemu se posebno vodi računa o njihovoj usklađenosti sa prethodno dogovorenom strategijom i uputstvima. Treba napomenuti i kako se čitav postupak odvija u bliskoj saradnji sa drugim odjeljenjima, kao što su odjeljenje za proizvodnju, inženjering i marketing. Projekat kompletnog redizajna zvuka za nove modele sada se bliži kraju, a konačni rezultat moći ćete da čujete već sljedeće godine.

Datum objave: 29/06/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook