Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > B > Hedonizam u porodičnom pakovanju
FOTO GALERIJA (37)

Predstavljamo - Mercedes B klase

Hedonizam u porodičnom pakovanju

Druga generacija jednog od najluksuznijih monovolumena današnjice u svim segmentima se penje stepenicu više u odnosu na prethodnika, koji je uspješno ispunio misiju Mercedesovog vodonoše u klasi MPV vozila...

Od kada postoji Mercedes-Benz je bio i ostao sinonim za proizvođača luksuznih, udobnih i nadasve moćnih limuzina, koje pružaju hedonizam u vožnji, ali i donose određenu dozu prestiža. Kupci Mercedesa su dobro stojeći, najčešće poslovni ljudi, koji imaju novac i koji očekuju da za njega dobiju samo najbolje u svim segmentima života, pa tako i u automobilizmu.

 

Prva generacija B-klase iz 2005. godine je po mnogo čemu bila netipičan Mercedes. Kao prvo to nije bila limuzina, već punopravan monovolumen. Njen primarni cilj nije bio da u vožnji pruži hedonizam, već maksimalnu udobnost i praktičnost. Na kraju krajeva, prva B-klasa nije ni bila zamišljena kao statusni simbol, već prije svega kao ugodan porodični automobil, sa kojim je Mercedes htio da proširi svoje tržišne mogućnosti, na do tada za njega nepoznat segment kojim su gospodarili velikoserijski modeli poput Opel Zafire i Renault Scenica... Više od 700.000 prodatih B-klasa za šest godina najbolji su dokaz opravdanosti Mercedesovog projekta, koji sada ulazi u svoju drugu fazu.

 

 


Druga generacija B klase, koja je predstavljena na ovogodišnjem Sajmu automobila u Frankfurtu, pravi očekivan odmak u odnosu na prethodnika, od kojeg je duža devet centimetara 1,1 šira, te 4,8 niža. Osim toga nova B klasa je aerodinamički ispeglana, do mnogi bi rekli trenutnog monovolumenskog savršenstva, sa otporom vazduha od samo 0,26 Cx, odnosno od samo 0,24 Cx u posebnoj „eko“ verziji (prethodni model 0,30 Cx). U praksi to znači da je osnovni rezultat trenutno bolji od onoga što nudi aktuelna C klasa (0,27 CX), odnosno da je u rangu sa Mercedesom E i S klase, te da su buka i šumovi pri većim brzinama manji i prigušeniji.

 

 

 

Narodski rečeno, u B klasi se sada vozi ugodnije ili bar jednako ugodno kao u tri Mercedesove najpopularnije limuzine. Za bolji „štimung“ u vožnji i te kako je zaslužan i novodizajnirani enterijer, koji sada upečatljivije asocira na kvalitet, luksuz i vrhunsku završnu obradu. Palac gore zaslužuje i dizajn unutrašnjosti, jer je dobio pokoju mladalačku crtu i tako odmakao od poprilično suzdržanog prethodnika. Tu prvenstveno mislimo na novi trokraki upravljač, okrugle ventilacione otvore i centralni displej dostupan u dvije veličine sa dijagonalom od 5,8 i 7 inča...Kako se i očekivalo najveća pažnja u razvoju druge generacije B klase posvećena je projektovanju kabine, odnosno potrazi za što je moguće praktičnijim rješenjima, kada je riječ o transportu putnika i prtljaga. U odnosu na prethodnika sva sjedišta su spuštena za 8,6 centimetara, a sa ovim potezom dobijeno je više prostora iznad glave vozača i putnika. Temeljno su redizajnirana i sama sjedišta, kako bi se dobio što idealniji i udobniji položaj u vožnji, što je ionako uzornu udobnost podiglo na još viši nivo.

 

 

OPREMA Osim bogate serijske opreme, koja između ostalog uključuje detalje poput Start/stop sistema, multifunkcionalnog upravljača sa 12 tipki, audio-sistema sa podrškom za Bluetooth i USB konektorom, te Comand Controller sistemom uz B klasu je dostupna i široka paleta dodatne opreme. Kupcima B klase na raspolaganju će biti i opcioni Chrom paket, koji donosi obilje hromiranih detalja svana, ali i u enterijeru. Tu je i Sportpaket sa 14 mm nižim vješanjem i mnoštvom sportskih detalja, poput aluminijumskih papučica i 17-inčnih naplataka, crnog platna na stropu, te posebno „skockanog“ enterijera sa profilisanim sjedištima, izvedenim u kombinaciji platna i imitacije kože. Paket Exklusiv je namijenjen najzahtjevnijim kupcima koji na sjedištima, upravljaču i mjenjaču žele samo prvoklasnu kožu, te umetke od plemenitog drveta na instrument tabli, ali i niz ostalih detalja kakvi se mogu naći samo u automobilima proizvođača premium vozila. Šlag na tortu je takozvani „noćni paket“ opreme, koji povećava vizuelni nastup automobila sa 18-inčnim aluminijumskim naplacima, biksenonskim prednjim svjetlima, te mnoštvom oku ugodnih detalja raspoređenih po cijelom automobilu i u njemu. 

 

 

Zapremina prtljažnika je još jedan od segmenata u kojem je napravljen napredak u odnosu na prethodnika. Zahvaljujući Mercedesovom „Easy vario plus“ sistemu, koji omogućava klizno pomjeranje zadnjih zadnjih sjedišta za 14 centimetara, osnovna zapremina prtljažnika može da varira od 488 do 666 litara, dok je maksimalna 1.545 litara. Primjera radi prva B-klasa je imala „fiksni“ prtljažnik osnovne zapremine 544, a maksimalne 1.530 litara. U poređenju sa monovolumenskom konkurencijom poput Opel Zafire (710/1860 l), Renault Grand Scenica (645/1850 l), te Volkswagen Tourana (695/1.989 l) Mercedesovo ostvarenja se nalazi u sredini, što je, prema mišljenju stručnjaka iz Studgartha, sasvim dovoljno za zadovoljenje svih potrebe koje ima jedan prosječan kupac B klase.

 

 

 

Potpuno nova šasija i ogibljenje koje se nudi i u opcionom sport paketu (14 mm niži), osim što pružaju veći nivo komfora, omogućavaju i ostvarivanje boljih dinamičkih performansi, što bi u praksi trebalo da znači da će nova B klasa biti zabavnija za vožnju u odnosu na prethodnika. Prve promotivne vožnje njemačkih kolega to i potvrđuju, a za impresije iz „prve ruke“ moraćemo da sačekamo dok ovaj model ne dođe na test.
Za sada je izvjesno da će kupci ovog monovolumena moći da biraju jedan od četiri savremena BlueEfficiency agregata. Ponuda benzinaca zasnovana je na dva 1.6-litarska agregata sa 122 i 156 KS, dok boje dizelaša brani provjereni 1.8-litarski motor sa 109 i 136 KS. U ponudi su i dva nova mjenjača, šestostepeni ručni i sedmostepeni automatski 7G-DCT, specifičan po tome što ima dva kvačila, kao recimo veoma popularni Volkswagenov DSG. 

 

 

 

 

MOTORI

 

 

Model*

Zapremina

kW/KS/obrtaji

Nm/

obrtaji

0-100

km/h (s)

Maksimalna brzina

km/h

Potrošnja l/100 km

 

Emisija CO2

g/km

B 180 CDI BE

1796

80/109

3200-4600

250

1400-1800

10.9 (10.7)

 

190 (190)

 

4.4-4.6
(4.4-4.7)

 

114-121 (115-122)

 

B 200 CDI BE

1796

100/136

3600-4400

300

1600-3000

9.5 (9.3)

210 (210)

 

4.4-4.6
(4.4-4.7)

115-121
(116-122)

 

B 180 BE

1595

90/122

5000

200

1250-4000

10.4 (10.2)

190 (190)

 

5.9-6.2
(5.9-6.2)

 

137-144 (137-145)

B 200 BE

1595

115/156

5300

250

1250-4000

8.6 (8.4)

220 (220)

5.9-6.2
(5.9-6.2)

 

137-144 (138-146)

*BE - Skraćeno od BlueEfficiency, podaci u zagradi su za modele sa automatskim mjenjačem 

 

Datum objave: 26/01/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook