Naslovna > Automobili > Toyota > Yaris > Hibridna ofanziva

Tehnika - Toyota Yaris HSD

Hibridna ofanziva

Prva asocijacija kada se pomene Toyota donedavno je bila izraziti kvalitet automobila ovog proizvođača. Međutim, u eri brige za okolinu, Toyota se počela izdvajati sa svojim modelima hibridnih automobila, koji znatno manje zagađuju okolinu od standardnih „SUS-ovaca”. A sve je počelo...

Sa prvim hibridnim modelom Prius, sa kojim je Toyota velikim koracima zakoračila u svijet ekološki prihvatljivih automobila. Ovaj model brzo se udomaćio u SAD, posebno u Kaliforniji, gdje su mu poreske olakšice širom otvorile vrata, a kasnije i u Evropi.

 

Nakon Priusa, uslijedili su i hibridni modeli Lexusa, posebno SUV RH, kojem je potrošnja ovim hibridnim pogonom svedena u normalu. Naravno, rukovodstvu Toyote nije trebalo dugo da shvati u kojem smjeru duva vjetar, pa je i u širokonarodni Golf segment ubacilo igrača u vidu modela Aurisa HSD, a nedavno je predstavljen i Prius u monovolumenskoj izvedbi.Da ne misli stati kao tačku na “i” Toyota predstavlja hibrid u klasi gradskih automobila, pod nazivom Yaris HSD (Hybrid Synergy Drive). Nakon 13 godina proizvodnje ovog modela i tri generacije, u Toyoti su shvatili da ga pukim redizajnom neće još mnogo dugo održati u trci sa suparnicima. Tako su se okrenuli tehnologiji, pa su vizuelne promjene minimalne. Hibridni Yaris izvana se razlikuje po izmijenjenoj prednjoj maski i prednjim i zadnjim svjetlima u LED tehnologiji.

 

Unutrašnjost je urađena sa kvalitetnijim materijalima i bojama, koji model povezuju sa hibridnom tehnologijom, tako da dominiraju plavo-bijele boje sjedišta i instrument tabla.Benzin i struja zaduženi su za pogon ove hibridne kombinacije, u skladu sa Toyotinom HSD filozofijom. Pošto je Yaris dosta manji od svojih hibridnih rođaka, u njega je ugrađen 1,5-litarski benzinac umjesto dosadašnjeg 1,8-litarskog iz Priusa i Aurisa i tako će biti najlakši hibrid u gami, dok je mjenjač bezstepeni CVT. Novi motor, koji takođe radi po Atkinsonovom ciklusu, je lakši 16,5 kg i 10 posto kraći, dimenzije sklopova elektropogona su manje i do 20 posto, a postignuta je i ušteda u težini osovina od 11 kg i 6 posto je kraća. Ukupno smanjenje mase iznosi 42 kg, a oba motora daju snagu od 101 KS, što je na nivou Aurisa. Za razliku od naredne generacije Priusa HSD, koji će imati litijum-jonske baterije, Yaris HSD ima standardne nikl-kadmijumske, koje su smještene ispod zadnjih sjedišta, tako da je kapacitet prtljažnika ostao nepromijenjen. Dimenzije samih baterija su smanjene, kao i njihov broj, ali efikasnost im je znatno unaprijeđena, dok se energetski tokovi mogu pratiti putem Hybrid Energy Monitora…

 

 

Yarisov hibridni pogon podešen je tako da se što je moguće više eliminiše upotreba benzinskog motora. Toyotinim istraživanjima potvrđeno je da se rad u “nula emisiji” postiže i do 66 posto vremena i na oko 58 posto prevaljene dionice. Toyota deklariše potrošnju od 3,5 litara, ali ona ipak ne zavisi samo od HSD pogona. Potrošnja zavisi od stila vožnje, konfiguracije terena, uključenosti klima-uređaja i sl., što umnogome određuje vrijeme uključenja SUS motora i vrijeme njegovog rada. Ukoliko je nivo napunjenosti baterija nizak, SUS motor će se upaliti i raditi kao generator, što opet dovodi do povećane potrošnje goriva. Ipak, u nuždi je moguće prevaliti do 5 km isključivo na struju, kada će nivo energije u baterijama biti na nuli.Eliminišući poreske olakšice koje se smatraju glavnim razlogom kupovine hibridnog automobila, Toyota sa pravom u prvi plan ističe neke druge pogodnosti za one koji se odluče za kupovinu novog Yarisa HSD. Niski troškovi održavanja su jedna od glavnih prednosti novog Yarisa HSD. Pošto ne postoji klasični mjenjač, nema ni lamele ni korpe kvačila.

 

 

Odsustvo alternatora znači da nema ni remenja za pogon, a anlaser je takođe izostavljen, pa je i briga oko njegovog održavanja nestala. Sistem regenerativnog kočenja znatno rasterećuje klasične kočnice, odnosno vijek trajanja pločica i diskova je mnogo duži.Uvodeći hibridni pogon u B klasu Toyota opet ide korak ispred u odnosu na ostale proizvođače. Emisija CO2 od samo 79 g/km je kilometrima daleko od najniže emisije koju imaju modeli pokretani konvencionalnim SUS motorima. Sa ovim modelom Toyota uvodi još jednu novinu, tako što će cijene Yaris HSD modela biti u nivou ili ispod konkurentskih modela sa dizel motorima, što će hibridnu tehnologiju još više približiti potencijalnim kupcima. Zbog svega navedenog, u Toyoti smatraju da će čak 20 posto prodaje modela Yarisa činiti model sa HSD pogonom. Kad se sve sagleda, ne bi bilo čudno da se HSD pogon uskoro nađe i u „mališanu“ iQ, čime bi se kompletno zaokružila gama HSD modela.

 

 

 

 

Datum objave: 08/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook