Naslovna > Automobili > Hyundai > Tucson > Hit čija popularnost ne blijedi s godinama
FOTO GALERIJA (20)

Test - Hyundai Tucson 1.6 CRDi Comfort Plus

Hit čija popularnost ne blijedi s godinama

Mada je treća generacija Tucsona na tržištu od 2015. godine, njena popularnost i danas ide uzlaznom putanjom, jer u kombinacijama poput testne nudi odličan odnos uloženog i dobijenog, ali i izgleda privlačno i moderno...

Nakon što je prošlu godinu na domaćem tržištu završio na četvrtom mjestu liste najprodavanijih modela sa više od 330 isporučenih jedinica, Hyundaijev kompaktni SUV zadržao je visok nivo popularnosti i u 2020. godini. Naime, samo u prvom polugodištu Tucson je našao put do gotovo 150 novih vlasnika, što ga čini drugim najpopularnijim modelom kod domaćih kupaca, odnosno ubjedljivo najpopularnijim kompaktnim SUV-om. Korejski SUV uživa i uzornu popularnost u Evropi gdje je prošle godine plasirano 136.000 njegovih jedinica.

 

 

 

Za uzornu popularnost ovog modela velikim dijelom zaslužan je njegov originalan dizajn, mada nisu zanemarljivi ni odlično odmjereni paketi opreme, koji u kombinaciji sa početnim motorima nude veoma primamljiv odnos uloženog i dobijenog. Taj odnos su uostalom prepoznali i mnogi kupci, a mi smo ga pokušali uvidjeti testiranjem modela sa početnim 1.6 CRDi dizel motorom i Comfort Plus paketom opreme. Podsjećamo da osim njega domaći kupci mogu da računaju na 1.6 GDi atmosferski benzinski motor sa 132 KS, odnosno 2.0 CRDi dizelaš sa 186 KS. Uz šestostepeni ručni mjenjač Hyundai nudi osmostepeni automatik, kojeg je moguće doplatiti isključivo uz veći dizel motor. Među pogonskim opcijama je i 1.6 T-GDI turbobenzinski motor sa 177 KS, koji se može dobiti sa prednjim ili kombinacijom 4x4 i automatskog pogona. Rekli bismo sasvim dovoljno da se zadovolje apetiti širokog kruga kupaca, ali i ravnopravno parira najboljim konkurentima.

 

 

 

Osim zanimljive pogonske game Hyundai je na našem tržištu ponudio Tucsona i sa tri osnovna paketa opreme: Classic, Comfort i Prestige. Svaki od njih moguće je nadograditi sa mnoštvom opcionih sadržaja, koji ovaj automobil i po ovom pitanju čine lako prilagodljivim širokom krugu kupaca. U testnom, srednjem paketu, koji se nameće kao najzanimljivija opcija u pogledu uloženog i dobijenog, s vana dobijete naočit automobil, sa dnevnim LED svjetlima, masivnom hromiranom maskom i idealno odmjerenim 17-inčnim alu naplacima sa gumama dimenzija 225/60R. Poklopci retrovizora i ručke su u boji vozila, a na petim vratima  je i lijepo uklopljen spojler. Glavna svjetla imaju savremenu grafiku, a zadnja su, ako gledamo dizajn kompletnog automobila, ostala nekako vizuelno prejednostavna. No visoko su podignuta i nadasve funkcionalna, pa im se ne može uputiti nikakva realna zamjerka s te strane. Off-road karakter istaknut je klirensom od 195 mm i jednostavnim, nelakiranim plastičnim oblogama donjeg dijela karoserije, koje efikasno štite istu od udara kamenčića i grebanja, ali i estetski skladno izgledaju na automobilu poput Tucsona.

 

 

 

Comfort Plus paket nudi i u enterijeru sve što je potrebno za ugodnu vožnju. Ispred vozača je multifunkcionalni upravljač, kojeg je u paketu sa ručicom mjenjača za 200 KM moguće dobiti sa kožnim presvlakama. Ručni klima uređaj je primjer dizajnerske, ali i ergonomske jednostavnosti, dok je njegova efikasnost takođe na uzornom nivou. Novi multimedijalni sistem u sebi objedinjuje brojne funkcije, a jednom od značajnijih svakako čini se veoma koristan navigacioni uređaj. Grafički je savremen, ekranski prikaz je tečniji i predstavlja osjetan napredak u odnosu na sistem koji se ugrađivao prije prošlogodišnjeg redizajna. Da ima izražen karakter porodičnog automobila Tucson u kabini ističe sa mnogim detaljima poput dvije 12-voltne utičnice u utoru ispred mjenjača, gdje se između ostalog nalaze i po jedan USB i Aux kontakt. Još jedna 12-voltna utičnica je ugrađena u prtljažnik, dok se u suvozačevom pretincu mogu ugodno rashladiti osvježavajuća pića i slatkiši tokom toplih ljetnjih dana. Putnici u drugom redu uživaju uzoran komfor, a dvije osobe mogu računati na centralni naslon sa utorima za čaše. Za najvišu ocjenu nedostaju im samo centralni otvori ventilacije. Zadnja klupa je djeljiva u omjeru 60:40, što omogućava jednostavno povećanje osnovnog kapaciteta prtljažnika čija zapremina iznosi 488 litara. Sa obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobija se maksimum od 1.478 litara, koji je dovoljan da se prevezu i kabastije stvari poput dijelova namještaja ili kutija.

 

Najbolji dio priče o testnom Tucsonu je odnos uloženog i dobijenog. A to znači da za sve do sada navedeno Hyundai od kupaca po redovnom cjenovniku traži 47.190 KM, odnosno 42.590 KM, koliko je testni model koštao u okviru aktuelne ponude. Ovom iznosu treba dodati i petogodišnju garanciju, koja pokriva 100.000 km i sa kojom korejski proizvođač sa svoje strane potvrđuje koliko je siguran u svoj kompaktni SUV, kojeg su domaći kupci prepoznali kao jednu od najboljih kupovina na tržištu.

 

 

POGON

 

Početni 1,6-litarski CRDi dizelaš raspolaže sa 115 KS i 280 Nm obrtnog momenta, koji je dostupan već od 1.500 obrtaja u minuti. To u kombinaciji sa prednjim pogonom i šestostepenim ručnim mjenjačem u praksi omogućava pristojne performanse sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 11,8 sekundi i najvećom brzinom od 175 km/h. Ukoliko se dinamika vožnje prilagodi smirenom karakteru motora onda fabrički obećani prosjek od 5,6 litara postaje lako ostvariv, mada je realnije očekivati da se kreće u rasponu od 6,5 do 7,5 litara, koliko smo najčešće i trošili tokom testa.

 

 

 

 

 

SIGURNOST

 

Na Euro Ncap testiranju Tucson je 2015. godine dobio maksimalnih pet zvjezdica. Da i te kako drže do sigurnosti svojih automobila, ali i putnika, Korejci dokazuju i u praksi, tako što kompletan paket svojih najsavremenijih sistema nude serijski u svim paketima opreme. Osim odavno standardnih ABS i ESP sistema, Tucson raspolaže i sa vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, odnosno sa bočnim vazdušnim zavjesama. Tu su i HAC sistem pomoći pri kretanju na uzbrdicama koji zadržava kočnicu do dvije sekunde nakon podizanja noge sa papučice i tako omogućava vozaču da bez naglog trzaja i stresa pokrene vozilo. Veoma koristan je i DBC sistem kontrole kočenja na nizbrdici, koji olakšava spuštanje vozila na lošim podlogama ili na velikim strminama tako što samostalno koči i ne dozvoljava priklizavanje točkova, odnosno nekontrolisano ubrzanje. Veoma koristan je i TSA sistem za održavanje stabilnosti u uslovima kada se Tucson koristi za vuču prikolice. AEB sistem automatskog kočenja u opasnim situacijama, zatim BSD sistem detekcije vozila u mrtvom uglu, te LKAS asistent za održavanje vozila između saobraćajnih traka serijski su dostupni u najbogatijem Prestige paketu opreme.

Datum objave: 24/10/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook