Naslovna > Automobili > Dodge > RAM > Hrpa metala za šaku dolara
FOTO GALERIJA (28)

Snovi - Dodge Ram 1500

Hrpa metala za šaku dolara

Petmetarski mješanac terenca i lakog kamiona sa moćnim benzinskim agregatima, 4x4 pogonom, vazdušnim vješanjem i luksuznom opremom u Americi košta tek koliko i prosječan kompakt u Evropi...

Američki način života je specifičan po mnogo čemu, a najlakše ga je, čini se, približiti kroz riječ - veliko! Amerikanci vole velike hamburgere, velike građevine, velike puteve, veliko pivo, veliku Coca-Colu i nadasve velike automobile. Dodge Ram je veliki automobil! Tačnije to je pick-up: pola terenac, a pola kamion. Sa dužinom, koja varira od početnih 5,3 do maksimalnih 7,4 metara, Dodge Ram je za evropske standarde automobilski džin. Primjera radi najkraća verzija Mercedesovog kombija Sprinter dugačka je 5,2 metra, a najduža 7,3. Ram je dakle veći od Sprintera.

Aktuelni Dodge Ram 1500, koji je predstavljen na sajmu automobila u Njujorku u suštini je blago redizajnirana verzija modela iz 2008. godine. Ako je vjerovati izjavama koje dolaze od čelnih ljudi Dodga, najveći napredak napravljen je na polju ekonomičnosti. Ako pođemo od činjenice da američki način života podrazumijeva da se na plin kuha, na dizel ore, a na benzin vozi, onda i njihovo poimanje pojma ekonomičnosti treba uzeti s rezervom. Naime za pogon Rama su zadužena dva benzinska agregata. Manji i „ekonomičniji“ je 3,6-litarski Pentastar „šestak“, koji mijenja dosadašnji 3,7-litarski motor.

 

Za razliku od prethodnika, koji je imao potencijal od 218 KS, novi agregat je osjetno snažniji sa 305 „konja“, što je dovoljno da se ubrzanje od 0 do 100 km/h smanji za tri sekunde. O kolikom napretku se radi između ove dvije generacije motora najbolje svjedoče činjenice da novi „šestak“ ima 42 posto više snage, 13 posto obrtnog momenta, ali i 20 posto nižu potrošnju. Kao drugi izbor ljubiteljima Rama ponuđen je dobro poznati 5,7-litarski osmocilindrični HEMI agregat sa 395 KS i 508 Nm obrtnog momenta. Zahvaljujući Dodgeovoj tehnologiji štednje goriva i ovaj agregat nudi 10 posto nižu potrošnju u odnosu na verziju koja se ugrađivala u model iz 2008. godine. Osim nove elektronike i sistema ubrizgavanja goriva, uštedu u potrošnji je omogućilo i olakšavanje Rama postignuto obilnijom upotrebom aluminijuma, od kojeg su sada napravljeni poklopac motora, prednji branik i dijelovi upravljačkog sistema. Značajan doprinos ekonomičnijoj vožnji daje i osmostepeni automatski mjenjač TorqueFlite 8, koji mijenja dosadašnju zastarjelu četvorostepenu automatiku. Ogibljenje novog Rama zasnovano je na vazdušnom vješanju, koje omogućava jednostavno balansiranje između maksimalnih performansi i aerodinamike. Sistem vješanja može se podešavati potpuno automatski ili da ga vozač definiše kroz pet ponuđenih modova. Podešavanje visine vješanja u mjestu (prilikom utovara ili istovara) moguće je obaviti i daljinski putem komandi na ključu. Maksimalni klirens ovog pick-upa je 27,2 centimetra, napadni ugao je 27,8, a izlazni 24,2 stepena, što ga čini jednim od terenski najsposobnijih kamioneta u klasi.

 

 

Realan san

 

 

Jedinstveni američki način života, osim mišićavih benzinskih agregata i velikih pick-up karoserija, oslikava se i kroz raskošnu serijsku opremu, kojom je prosto nakrcan svaki Ram. To znači da su sjedišta presvučena u najkvalitetniju kožu, da je za klimatizaciju zadužen automatski klima-uređaj, a da se zvuk reprodukuje zahvaljujući moćnom muzičkom sistemu sa standardnih šest zvučnika. Sva čuda savremene tehnologije, poput na dodir osjetljivog 8,4-inčnog ekrana, Bletooth konekcije, telefona, interneta i navigacije su takođe tu. Prozori, retrovizori, sjedišta, upravljač, pa čak i papučice se podešavaju električnim putem. Tu je i za američke standarde nezaobilazni SOS taster, koji u slučaju opasnosti ili nezgode omogućava vozaču da automatski pozove 911 službu i zatraži medicinsku ili bilo koju drugu pomoć na putu. Osim bežičnim putem sa eksternim uređajima se komunicira putem USB-a konektora, dok se muzika, zahvaljujući integrisanom čitaču može reprodukovati i preko SD kartica. U enterijeru se nalazi nekoliko 12-voltnih utičnica, koje su svoje mjesto našle i u ogromnom tovarnom prostoru... Pitate se koliko koštaju američki snovi poput Dodge Rama? Nevjerovatno malo u poređenju sa evropskim. Naime, za najjeftiniju verziju Rama 1500 sa duplom kabinom i prebogatom osnovnom opremom u Americi treba izdvojiti samo 32.423 KM. Dakle američki snovi nisu samo veliki, oni su i poprilično realni, za razliku od evropskih, gdje očigledno vladaju neka druga pravila i mjerila vrijednosti. Amerika je bila i ostala obećana zemlja, a Dodge Ram samo jedna od mnogobrojnih pick-up grdosija o kojima sanjaju siromašni američki klinci.

 

 

Datum objave: 27/08/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook