Naslovna > Automobili > Honda > Civic > Hvala na svemu i doviđenja
FOTO GALERIJA (20)

TESTIRAMO - Honda Civic 1.8 i-VTEC Elegance

Hvala na svemu i doviđenja

Ovo je zadnji test devete generacije Honde Civic, automobila koji će svim ljubiteljima posebnog doživljaja vožnje ostati u lijepom sjećanju. S ovim Civicom u istoriju odlazi i atmosferski 1,8-litarski benzinac...

Za svaki automobil dođe vrijeme kad se postojeći model mora zamijeniti novim. Taj trenutak je kucnuo i za aktuelnu, devetu generaciju Honde Civic. Nova, 10. je pokucala na vrata premijerom u Parizu prije dva mjeseca i spremno čeka dolazak u prodajne salone. O njoj se već mnogo toga zna, ali biće vremena za detaljnije upoznavanje. Pred njom je vjerovatno svijetla budućnost, ali i odlazeći model još ima nešto za reći, na kraju upečatljive karijere.
Mnogi novi automobili ne izgledaju tako svježe poput odlazećeg Civica, koji još uvijek ima dovoljno snage prkositi modernim i nakon pet godina još uvijek svemirskim izgledom.

 

No, ima detalja u kojima se s novijom konkurencijom teže nosi, prije svega u enterijeru. Ko ne pati od trendova i noviteta ima priliku kupiti još uvijek dovoljno atraktivan automobil, istina, na zalasku karijere, ali privlačan za duže vrijeme druženja i korištenja. Tokom trajanja devete generacije nebrojeno puta se napisalo da Civic nije samo sportski usmjeren na zadovoljstvo osobe za upravljačem, nego je i pravi porodični automobil s prostranom unutrašnjošću i jednim od najvećih prtljažnika među konkurencijom. Ispod „petih“ vrata je prostor obima jako iskoristivih 477 litara, a preklapanjem naslona zadnjih sjedišta dobiju se dodatna 733 litra prostora. No, takozvana čarobna sjedišta pružaju mogućnost prevoza većih predmeta bez otvaranja prtljažnika.    

 

 

Unutrašnjost je posebna i u mnogo čemu bolja nego kod mnogih kompakata, ali pokazuje i znakove starenja. Tek kad iz Civica sjednete u konkurenciju, ne baš svu, ali svakako brojnu, poželite se vratiti u Hondino okruženje i njihovo viđenje kompaktnih automobila. Već je na prvi pogled jasno da je ploča s instrumentima zaobljena kako bi se vozač osjećao maksimalno sjedinjeno s automobilom, a taj osjećaj dodatno pospješuju sjedišta dobro obuhvatajući vozača kako bi se najbolje smjestio za vožnju, a suvozača drže i pri najdinamičnijim prolascima kroz krivine. Još kad bi se vozačevo sjedište dalo više spustiti, odnosno kad bi se sjedilo niže, položaj za vožnju bi bio savršen. Dakle, sve je prilagođeno vozaču i nema potrebe za privikavanjem i dugotrajnim namještanjem iza upravljača. Mada nije sportski kao u sedmoj generaciji s početka vijeka nego je ipak malo više „porodični“, mjenjač je i dalje jedan od najboljih koji se nude, pogotovo u kompaktnoj klasi. 

 


Testni Civic je pokretao provjereni atmosferski 1,8-litarski motor snage 142 KS. Zahtjeve oko ekologije i potrošnje teško prati i jednostavno je morao prepustiti mjesto, kako se često kaže, mlađima, u ovom slučaju modernijem turbobenzincu manje zapremine, niže potrošnje i veće ekološke prihvatljivosti.  Najveća snaga odlazećeg benzinca 142 KS pri 6500 o/min, a relativno skromnih 174 nm najvećega momenta je dostupno pri visokih 4300 o/min. To u praksi znači da se  Civic vozi u gornjem području obrtaja kad motor, baš kao i vozač, jednostavno rečeno, uživaju, a i-VTEC sistem pokazuje svoje pravo lice i kvalitet. Pri tome je rad motora propraćen diskretnim, ali sportskim zvukom. Civic ima jasno izraženu sportsku notu, ali ne tjera na jurnjavu, ako za nju niste raspoloženi. Možete voziti vrlo brzo, ali i sasvim smireno otići po dijete u školu ili vrtić.
U  opuštenoj vožnji smo zabilježili potrošnju od tek malo preko šest litara. Na cesti s kombinacijom brzih krivina, kraćih ravnica i poneke vrlo oštre krivine teško je odoljeti pa je takav užitak donio potrošnju nešto veću od osam litara. Za pruženo i više nego zadovoljavajuće. U gradu računajte s 10. Na glatkim podlogama održavanih cesta do izražaja dolazi odlično podešeno vješanje i serijski 17-inčni naplaci se pokazuju dobrom mjerom i solidnom udobnošću, čak i na lošijim cestama. Testni auto je imao 16-inčne sa zimskim gumama. Jedini problem kod većih naplataka su niske gume dimenzija 225/44, s kojima je preporučljivo izbjegavati makadamske puteljke i nikako se ne peti na visoke gradske ivičnjake. Testni Civic 1.8 i-VTEC Elegance košta 47.013 KM i za to dobijete baš sve što vam treba i eventualno doplatite za metalik boju. Honde nikad nisu bile jeftine i Civic čak ni u svom labuđem pjevu nije best buy, ali kupite li ga nećete požaliti. Naš izbor bi bio Milano crveni.

 

 

FAKTI

Oprema

Elegance

ABS, VSA, HSA, prednji i bočni vazdušni jastuci, prednje i zadnje vazdušne zavjese, sistem aktivnog kočenja, sistem nadzora pritiska u gumama, automatski klima uređaj, 17-inčni aluminijumski naplaci, prednja svjetla za maglu, čarobna sjedišta, inteligentni multifunkcijski ekran, indikator promjene stepena prenosa, Start&Stop sistem, ECO način rada motora

Motor 1.8 i-VTEC
Snaga: 142 KS Moment: 174 nm Najveća brzina: 215 km/h, Ubrzanje 0-100 km/h: 9,4 s Potrošnja: 6,1 l/100 km, CO2: 145 g/km

POTENCIJALNI KONKURENTI
Porodični kompakti sa sportskim karakterom
Ljubitelji vožnje se s porodičnim načinom života moraju odreći nekih stvari, ali ne i dobrih automobila...
Na svu sreću postoje proizvođači koji stvaraju automobile koji osim porodičnih gena zadržavaju i vozačke. Prema našem sudu Honda Civic ima najveće konkurente u italijanskoj, njemačkoj i japanskoj školi vozačkih užitaka. Giulietta je auto za posebnu vrstu kupaca, BMW je vozačka klasika, dok Mazdu treba voziti i uvjeriti se u njene čari savladavanja krivina.  
Alfa Giulietta
Motor: 1.4 TB MultiAir  Zapremina: 1.368 ccm  Snaga: 150  KS Obrtni momenat: 230 nm Ubrzanje 0-100 km/h: 8,2 s Najveća brzina: 210 km/h Cijena od 44.946 KM
BMW Serija 1
Motor: 1.6T Zapremina 1.598  ccm  Snaga: 136 KS Obrtni momenat: 220 nm Ubrzanje 0-100 km/h: 8,5 s Najveća brzina: 210 km/h  Cijena od 46.500 KM
Mazda3
Motor: G-120 Zapremina 1.998  ccm  Snaga: 120 KS Obrtni momenat: 210 nm Ubrzanje 0-100 km/h: 8,9 s Najveća brzina: 195 km/h Cijena od 37.768 KM

 

Datum objave: 21/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook