Naslovna > Automobili > Renault > Captur > Iako novi, i dalje Captur...
FOTO GALERIJA (14)

Vozili smo - Renault Captur druge generacije

Iako novi, i dalje Captur...

Nakon pretpremijernog nastupa Renault Captura druge generacije pod svjetlima Sarajevske izložbe automobila, zvaničan premijerni nastup Captura za BiH tržište odvijao se na relaciji Beograd - Mokrin - Beograd. Naravno, kako nijedna velika automobilska priča ne može proći bez ekipe Auto Shop Magazina, zaputili smo se u Beograd po informacije iz prve ruke...

 

Clio je najpopularniji francuski automobil. Međutim, iz Renaultove kuhinje dolazi još jedan model koji ozbiljno cilja kupce, jer je baziran na Cliu, ali nudi više od njega. Ime mu je Captur, i sada već dolazi u svojoj drugoj generaciji. Za njega se s pravom može reći kako je jedan od začetnika klase subkompaktnih crossovera, jer, kada se 2013. pojavio, borio se sa samo jedim konkurentom. Put do uspjeha i prodatih preko milion i po primjeraka vremenom je postajao sve teži, ponajviše zbog umnogostručavanja broja konkurenata. Budući da je „Francuzima“ cilj da Captur zadrži prvu poziciju u segmentu, posegnuli su za „tajnim sastojkom“ u novom receptu. Novi Captur potpuno je „novi“, ali je zadržao sve ono dobro od prve generacije. Na primjer, posađen je na istu platformu kao Clio, CMF-B, ali je za razliku od Clia od zemlje odvojen 175 milimetara. S Cliom dijeli i mnogobrojna stilska i dizajnerska rješenja poput oblika prednjeg dijela vozila, LED svjetala „C“ oblika, maske hladnjaka, branika i slično. Iako su zadnja svjetla specifično skrojena samo za Captur, ipak najveću distinkciju čini sveukupna silueta koja izraženim bočnim linijama i jakim bedrima više podsjeća na broj većeg Kadjara, nego na Clia. Utisku veličine sigurno doprinosi i činjenica da je novi Captur od starog duži za punih 11 centimetara. Logično, toliki rast osjetan je i u kabini, naročito u drugom redu sjedišta posađenih na šinama kako bi se moglo manipulisati prtljažnim prostorom. Kad smo već kod prtljažnika vrijedi spomenuti kako je osnovni minimum kapaciteta 422 litra, a osnovni maksimum 536 litara.

 

 

Važnu ulogu kod mlađih kupaca igra kapacitet prostora za odlaganje stvari. Novi Captur na tom polju ima „asa u rukavu“ jer po uzoru na manjeg Clia ima 27 litara kapaciteta u pretincima i otvorima. Doduše, nije samo taj potez urađen „po uzoru na Clia“, već je kompletna unutrašnjost praktično prekopirana iz manjeg brata, naravno uz određena prilagođavanja. Ispred vozača su digitalni instrumenti prikazani na sedam ili 10,2-inčnom ekranu. Središnje mjesto pripada 9,3-inčnoj multimediji, bar kod modela koje smo vozili kroz Srbiju, dok će niži paketi opreme nuditi nešto oskudnija multimedijalna rješenja. „Naš“ Captur je raspolagao i Multi-Sense opcijom u kojoj smo mogli birati između tri ponuđena režima vožnje sa pripadajućim vizuelnim podešavanjima instrumenata i ambijentalnog osvjetljenja. Šta mislite, koji režim je nama bio najinteresantniji? Sport, naravno! Mada se i nije toliko sportski ponašao, jer je našoj ekipi šaka dopala osnovna pogonska verzija sa, reklo bi se „samo“ 100 KS. Međutim, tih 100 „konja“ uz nama omiljeni režim, preciznije upravljanje i nešto bolji odziv na „udaranje po gasu“, djelovalo nam je prilično razigrano, a na kraju pohvalno efikasno uz prosječnih oko šest litara izmjerenih na ruti dugoj oko 400 km. Ruku na srce, nije sve vrijeme vožnje bilo samo „jurcanje“. Upoznali smo se i sa nekim naprednim tehnologijama kojima Captur raspolaže, pa nas je na autoputu sam vozio, prepoznavao je saobraćajne znakove i upozoravao na prekoračenje dozvoljene brzine kretanja, upozoravao nas kada smo se približavali bijeloj liniji, a kada bismo je gazili „otimao“ bi nam upravljač da nas vrati u traku. Sistemom kamera koje nadziru 360° oko vozila olakšavao je manevre, dok se na parkingu snalazio kao riba u vodi uz sistem za automatsko parkiranje, što će onima koji se ne snalaze najbolje za upravljačem sigurno biti stavka više na listi opreme kada se odluče na kupovinu novog Captura.

 

U BiH prodaja Captura je već počela, a na odluku o kupovini sigurno najviše utiče cijena. Za najjeftiniji Captur sa TCe 100 motorom i Zen opremom bh. kupci će trebati izdvojiti 29.800 KM, dok će najjeftinija dizelska verzija (Blue dCi 95) stajati 32.600 KM. Bitno je naglasiti da cijena podrazumijeva i petogodišnju garanciju ili interval od 100.000 pređenih kilometara. U poređenju sa starim cijenama evidentan je rast cijene za oko 1.500, odnosno 1.700 KM kod benzinca, što je opravdano uzevši u obzir sve novitete sa kojima druga generacija Captura nastupa.

 

 

Motorizacija

Srce novog Captura kucaće novim ritmom jer pogonsku gamu čini nova lista. Ponuda se otvara jednolitarskim TCe 100 motorom sa tri klipa i turbo-punjačem, odakle se na podlogu isključivo putem petostepenog manuelnog mjenjača, preko prednje osovine, isporučuje 100 KS. Na listi želja ljubiteljima agilnosti zasigurno će prioritet pripasti 1.3-litarskom TCe benzincu od 130 KS koji će se moći upariti sa manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa ili sedambrzinskim EDC automatikom sa dva kvačila. Ni Renault se ne odriče dizela pa kod novog Captura zadržava iz Clia poznate 1.5-litarske Blue dCi motore sa 95 ili 115 „konja“. Slabiji dizel moći će se upariti samo sa manuelnim mjenjačem, dok će se jača verzija moći upariti i sa EDC-om. Pošto će dizelskim jedinicama Captur prkositi eko standardima i normama, red je da se na neki način iskupi. Definitivno, najbolje iskupljenje je što će Captur ponijeti titulu prvog Renaultovog plug-in hibridnog automobila. E-TECH oznaka podrazumijevaće 1.6-litarsku atmosfersku jedinicu posebno prerađenu za ovu namjenu, te dva elektro motora koja će se hraniti strujom iz 9,8 kWh baterije. Najavljena autonomija sa nultom stopom emisije CO₂ je oko 45 km.

 

 

Personalizacija

Pred kupcima Captura druge generacije naći će se još jedan izazov: odabrati model po svojoj mjeri - i stilski i funkcionalno. To će biti prilično težak zadatak jer će se novi Captur nuditi sa 11 boja finalnog premaza, što će uparivanjem sa četiri verzije dvobojne karoserije i tri paketa opreme, koji podrazumijevaju nekoliko dezena aluminijumskih točkova prečnika od 16 do 18 inča, dati čak 90 kombinacija izgleda vozila. Ni unutrašnjost ne odstupa mnogo, mada je igra ograničena na „samo“ 18 kombinacija, uz koje će se opet moći birati osam različitih boja ambijentalnog osvjetljenja.

 

 

Vozio: Edin Alić,    

Lokacija: Beograd, Srbija

Datum objave: 14/03/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook