Poslije odličnih kritika na račun petovratnog, a kasnije i karavanskog Ceeda, korejski proizvođač Kia odlučio se na proširenje familije novim trovratnim modelom, koji je u konceptnom obliku debitovao prvo na pariskom sajmu 2006, a zatim i na frankfurtskom 2007. godine.Atraktivni korejski model polovinom godine stigao je i u našu zemlju, a isprobali smo ga u njegovoj možda i najidealnijoj kombinaciji sa 1.6-litarskim CRDi motorom i EX Sport Leather paketom opreme. Pro Ceed je po pitanju dizajna pun pogodak. Njegova kupeovska karoserija, koja neodoljivo „podjeća“ na Audi A3, djelo je Petera Schreyera, dizajnera koji je doskora radio upravo u Audiju.
Određenih sličnosti između ova dva modela ima, ali Pro Ceed u svom obliku donosi i više nego dovoljno elemenata, koji ga distanciraju ne samo od Audija A3, već i od ostalih Ceed modela. Pri njegovom kreiranju Kijinim dizajnerima u evropskom kreativnom centru stacioniranom u Frankfurtu prioritetni cilj je bio postići što izražajniju dinamičnost, a sudeći po atletskoj formi ovog modela, to im je u potpunosti i uspjelo. Uz prednji dio, koji je sličan ostalim Ceed modelima, bokovi, a posebno oblik zadnjeg dijela, koketiraju sa tipičnim coupe formama. Kod testnog modela pečat atraktivnoj karoseriji davali su i efektni petokraki 17-colni laki naplaci, na kojima su bili namontirani Michelin pneumatici dimenzija 225/45.
Za pogon je odabran dobro poznati 1.6-litarski CRDi turbo dizelaš, koji pri 4.000 o/min na prednju osovinu isporučuje maksimalnih 115 KS. Ovaj uglađeni četvorocilindraš, čiji je najveći obrtni moment od 255 Nm dostupan već od 1.750 o/min, spada u jedan od najmodernijih agregata u klasi. Raspolaže sa direktnim common-rail ubrizgavanjem goriva i turbo punjačem varijabilne geometrije. Uparen je sa preciznim petostepenim ručnim mjenjačem nešto dužih hodova, koji bez poteškoća ispunjava sve zadatake. Tvrđe podešeno ogibljenje sa prednjom McPherson i zadnjom multilink osovinom ne oduševljava u svakodnevnoj vožnji po lošijoj cesti, ali zato pokazuje sav svoj potencijal u brzom savladavanju krivina. Kijini inžinjeri zaduženi za razvoj podvozja sa Pro Ceedom su napravili pravi posao, pa se se s pravom može reći da su na dobrom putu da postignu performanse, koje nude čistokrvna GT vozila.
Svojevrsna podrška dinamičkim karakteristikama Pro Ceeda je i standardni ESP sistem, koji u kritičnim situacijama reaguje prilično mekano bez naglih reakcija, koje sportski nastrojenim vozačima oduzimaju dio željenog užitka. Na testnoj stazi Pro Ceed opravdava „sportski“ karakter. Do 100 km/h potrebne su mu solidne 11,2 sekunde, nakon čega za iznenađujuće kratko vrijeme ostvaruje i maksimalnu brzinu od odličnih 191 km/h. Mada brojevi nisu fascinantni, u praksi to sve izgleda puno bolje, sa zadovoljavajućim ubrzanjima i međuubrzanjima i preciznim izmjenama brzina nešto dugohodnijeg mjenjača. Dodamo li svemu da Pro Ceed teži pristojnih 1.450 kilograma, dobijeni rezultati još više dolaze do izražaja, kao i prosječna potrošnja od prihvatljive 7,2 litre eurodizela na 100 km.