Naslovna > Automobili > Chevrolet > Aveo > Ide kao automobil, a troši kao upaljač
FOTO GALERIJA (16)

Maraton test - Chevrolet Aveo 1.3D LT+

Ide kao automobil, a troši kao upaljač

Naš novi maratonac jedan je od najekonomičnijih malih gradskih automobila, koji zahvaljujući štedljivom 1.3-litarskom dizel agregatu na benzinsku stanicu svraća tek nakon hiljadu pređenih kilometara...

Nakon atraktivnog i bogato opremljenog limuzinskog Cruza sa 2.0 VCDi LT od 150 KS i automatskim mjenjačem koji smo imali na maraton testu 2010. godine, u našu redakciju stigao je novi maratonac sa „leptir mašnom“. Riječ je o Chevrolet Aveu sa LT+ paketom opreme i jednim od najštedljivijih malih dizelskih agregata današnjice.

 


Mada bi se Chevroletov gradski model mogao pohvaliti mladalačkim i sportskim dizajnom, potpunom opremom, komfornom kabinom i odmjerenom cijenom, njegov ubjedljivo najjači adut je potrošnja 1.3-litarskog agregata sa izvornih 95 KS i respektabilnih 210 Nm obrtnog momenta.Šta reći za automobil koji nam je od glavnog grada Mađarske, gdje smo preuzeli našeg malog maratonca, do BiH na svakih 100 pređenih kilometara, u režimu „autoput“ trošio tek 5,1 litru dizela. Još veće oduševljenje smo osjetili kada smo prešavši na bh. magistralu taj isti prosjek bez puno muke s lakoćom spustili na samo 4,1 litru. Ni nekoliko dana gradske vožnje nije povećalo apetiti sjajnog 1.3-litarskog agregata, koji je sa konstantno upaljenim klima-uređajem, u kreni-stani režimu prosječnu potrošnju povećao na „čak“ 5,3 litre.

 

 

Za sada treba reći i da rezervoar Avea ima kapacitet od solidnih 46 litara dizela, što nam garantuje rijetka svraćanja na benzinske stanice tokom maraton testa. Kapa dole Italijanima, tačnije Fiatu - konstruktoru ovog malog dizel agregata, koji se sa Aveom prvi put našao u jednom Chevroletovom modelu. Podsjećamo da uzornu štedljivost malog dizelaša kod testnog Avea dodatno podstiču i veoma solidan šestostepeni manuelni mjenjač, te „Eco mod“ sa start/stop sistemom, koji štedi decilitre dizela gaseći i startujući automobil prilikom zaustavljanja u gradskom režimu vožnje.
Nakon sjajnog agregata osvrnućemo se i na ostale adute novog maratonca. Dizajn Avea je čini se jedan od uspjelijih u klasi gradskih automobila, te nudi svojevrstan miks originalnih i praktičnih detalja. Naklonjenost mlađim kupcima je očigledna i prvenstveno se ogleda u neobičnim svjetlima, koja su dizajnirana u svojevrsnom „tuning“ stilu, bez zaštitne plastike i sa napadnim kućištima.

 

Prednji kraj je agresivan sa velikim otvorima za hlađenje motora i ponosno razvučenom Chevroletovom leptir mašnom. Pogled s boka uljepšavaju petokraki aluminijumski naplaci i klinasta forma automobila sa sakrivenim bravama zadnjih vrata. Mladalački je skrojena i unutrašnjost, koja kod testnog modela donosi interesantnu kombinaciju crvene i crne plastike. Crvenom bojom su obojena takozvana „krila“, dizajnerski detalj, koji pokriva gornji dio armature i prostire se do polovine prednjih vrata. Instrumenti su čudni, barem za ljubitelje automobila. Naime, njihov dizajn je izveden u motociklističkom stilu i onako „na prvu“ čini nam se ipak malo preambicioznim za ovu klasu. Najvažnije informacije o brzini kretanja i broju obrtaja su lako dostupne. Brzina se očitava na digitalnom displeju, a okretaji na analognom obrtomjeru. Informacije putnog računara i nivoa goriva u rezervoaru su takođe na digitalnom dijelu instrument table. O praktičnoj strani Chevrolet Avea, njegovim transportnim mogućnostima i svemu onome što nudi u štedljivoj testnoj kombinaciji detaljnije ćemo pisati već u sljedećem broju Auto Shop Magazina, kada ćemo vas još detaljnije upoznati sa našim novim maratoncem. 

Datum objave: 03/02/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook