Naslovna > Automobili > Ford > Kuga > Idealan spoj dinamike i elegancije
FOTO GALERIJA (30)

Test – Ford Kuga 2.0 TDCi PowerShift Titanium

Idealan spoj dinamike i elegancije

Sa redizajnom Kuga je postala ozbiljnija s vana i konkretnija u kabini, koja u Titanium paketu opreme nudi bogatu i sadržajnu opremu. U vožnji je zadržan visok nivo dinamike, koja je omogućena kombinacijom savremene šasije, motora, 4x4 pogona i automatskog mjenjača...

Ford je jedan od malobrojnih proizvođača automobila koji su pravovremeno odgovorili na sve veću popularnost SUV automobila. Još 2008. godine je predstavljena prva generacija Kuge, atraktivno skrojenog kompaktnog SUV-a koji je osim naočitog izgleda ponudio i komfornu kabinu, ali i iznatprosječnu dinamičnost u vožnji. Bio je to pravi vozački automobil, kojem je povjerenje godišnje poklanjalo oko 70.000 evropskih kupaca.

 

Sa drugom generacijom iz 2013. Kuga se produžila za 81 mm, dobila je novi agresivniji dizajn u stilu aktuelnog Focusa, sa kojim je između ostalog podijelila dosta tehnoloških, mehaničkih i pogonskih rješenja. Privučeni su novi kupci i prodaja je porasla na 102.000 jedinica (2015). U međuvremenu je SUV manija uzela maha. Konkurencija se u odnosu na 2008. godinu udvostručila, a Kuga je uprkos konstantnom rastu popularanosti skliznula sa treće na 6. poziciju najprodavanijih modela u klasi. Da bi se vratila na „tron“, Ford je dobro zasukao rukave i temeljno ju redizajnirao prošle godine. Rezultat je za sada odličan i ogleda se u 120.000 isporučenih jedinica u 2016. uz rast prodaje od čak 30% u prvom kvartalu 2017. Do kraja godine Kuga bi se mogla vratiti na pobjedničko postolje. Sličan zaključak nam se nametnuo i nakon testa jednog od njenih najpopularnijih modela, koji kombinuje 2.0 TDCi motor sa 150 KS, novi Powershift automatski mjenjač sa dva kvačila, 4x4 pogon i bogati Titanium paket opreme...

 


Umjesto Focusom, dizajneri Kuge su u okviru redizajna bili inspirisani broj većim, reprezentativnim SUV modelom Edge. Rezultat je mnogo uravnoteženiji i ozbiljniji dizajn, koji sada osim sportske nudi i određenu dozu elegancije. Do juče uska maska hladnjaka je zamijenjena konkretnijom šestougaonom sa velikim logotipom Forda u sredini. Glavna halogena svjetla su povećana, a u njih su integrisana LED dnevna svjetla. Potpuno je promijenjen i izgled prednjeg branika, čije bočne strane su naglašene svjetlima za maglu i pokazivačima pravca integrisanim u isto kućište. Registarska tablica je postavljena ispod maske hladnjaka, kako bi se dodatno oslobodio otvor za dovod svježeg vazduha. Osim novih aluminijumskih točkova s bokova, nije bilo velikih promjena, a i zadnji branik je ostao isti. Pozadi su promijenjena svjetla i peta vrata. Uz par novih vedrih boja, koje su dodatno „otvorile“ Kugu treba dodati i da je ona od redizajna dostupna u luksuznoj Vignale verziji, koja se od ostatka game razlikuje po drugačijoj masci hladnjaka, boji i načinu farbanja karoserije, alu naplacima…

 

Podsjećamo da ljubiteljima sportskog izgleda Ford nudi i Kuga ST, koja se takođe ističe specifičnim vizuelnim detaljima. Testni model sa „Copper Pulse“ narandžastom bojom karoserije, te kontrastnim svijetlim detaljima i aluminijumskim krovnim nosačima djeluje upečatljivo i pomalo napadno. Njegovi off-road geni su naglašeni sa plastičnim oblogama donjeg dijela karoserije, koji osim estetske imaju praktičnu funkciju, jer štite limariju od udaraca i ogrebotina.

 

 

 

 

Da mu je stalo do onog šta misle kupci njegovih automobila, Ford je dokazao i sa redizajnom Kuginog enterijera, tako što ga je „rasteretio“ velikog broja usitnjenih komandi i prekidača. Sada je sve logičnije grupisano i objedinjeno, pa je samim tim jednostavnije za upravljanje. Da ima povlaštenu poziciju u kabini vozaču je jasno kada ispred sebe vidi novi, odlično profilisani trokraki upravljač sa 16 daljinskih komandi. Sve one omogućavaju da se bez skidanja ruku upravlja putnim računarom, audio sistemom, telefonom, tempomatom… Analogni instrumenti su pregledni, mada sa plavim kazaljakama i ne djeluju baš pretjerano elegantni.

 

 

Putni računar sa 4,2 inčnim TFT displejom pruža mnoštvo korisnih informacija, koje se mogu mijenjati kroz nekoliko različitih grafičkih prikaza. Centralnim grebenom dominira 8-inčni na dodir osjetljivi ekran sa Fordovom najsavremenijom Sync 3 multimedijom, koja podržava Apple i Android Auto sisteme za povezivanje sa pametnim telefonima. Sam sistem je veoma brz, značajno brži od prethodnog Sync 2, te nudi mnoštvo korisnih i zabavnih sadržaja. Komfor u kabini je na uzornom nivou, posebno u prednjem redu koji je u testnom modelu bio obogaćen sa opcionim, polukožnim sportskim sjedištima. Da vozač u Kugi uživa kraljevski status potvrđuje i činjenica da je samo njemu na raspolaganje stavljeno električno podešavenje sjedištem sa lumbalnom podrškom, koja se sa suvozačeve strane podešava ručno.

 

 

U drugom redu se bez problema mogu smjestiti tri osobe. Sjedišta su nešto slabije profilisana nego naprijed, ali su dovoljno široka da bez problema prihvate i odrasle putnike. Vidljivost je korektna, bočni retrovizori veliki, a krajnje domete zadnjeg branika najlakše je utvrditi pomoću parking senzora, koje su u testnom modelu ugrađeni kao dodatna oprema. Podsjećamo da se u opcijama nudi i parking kamera. Sa 453 litra osnovne i 1.603 litra najveće zapremine prtljažnik ne obara rekorde klase, ali bi kao takav trebalo da bude dovoljan za potrebe većine prosječnih korisnika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U okviru standardnog Fordovog cjenovnika Titanium paket kotira visoko, iznad njega je samo ST Line, odnosno Vignale, koji je rangiran kao poseban model. Za model poput testnog, koji je obogaćen sa pet dodatnih stavki Ford u BiH traži 67.799 KM.

 

Datum objave: 06/09/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook