Naslovna > Motocikli > Idi, idi, nesanice
FOTO GALERIJA (19)

Insomnia Bike

Idi, idi, nesanice

Ne, nije riječ o poznatoj pjesmi iz filma „Ivkova slava“, već o jednom izuzetno zanimljivom konceptu, koji oživljava duh legendarnog Solexa, bicikla sa pomoćnim motorom. Ovaj put za iznenađenje se pobrinula češka Insomnia, koja se u inostranstvu može kupiti za prihvatljivih 1.800 eura…

Moped mora imati određene zakonski regulisane karakteristike, da bi bio tretiran kao bicikl sa pomoćnim motorom. Insomnia u potpunosti ispunjava sve zahtjeve, a donosi i priličnu dozu upečatljivog stila i atraktivnog dizajna, zbog čega će vjerovatno biti tretirana i kao modni detalj. Za cijeli projekat odgovoran je Vlastimil Tošenovski, čovjek koji, kako kaže, najviše voli dugoprugaške enduro vožnje, ali i izazove da kreira prevozno sredstvo koje će biti jeftino, štedljivo, atraktivno.

 

Osnovni element Insomnie je aluminijumski biciklistički okvir dizajniran upravo od strane Tošenovskog. Veoma je jednostavan i uključuje rezervoar goriva zapremine oko četiri litre, dovoljne za autonomiju od preko 200 km. U zavisnosti od želja, moguće ga je finalizovati komponentama iz kataloga mnogih svjetskih proizvođača, pa je tako jedan od predserijskih modela opremljen prednjom Springer viljuškom, žičanim naplacima u crnoj boji, kao i „mesnatim“ gumama, zbog kojih pomalo odiše tipičnim custom stilom. Sa potpunom opremom težina Insomnie iznosi samo 28 kg, što opet treba da zahvali možda i najzanimljivijem elementu - agregatu.

 


Češku Insomniu pogoni četvorotaktni jednocilindrični vazdušno hlađeni motorčić sa centrifugalnim kvačilom, čija zapremina iznosi 49 ccm. Porijeklom je iz Kine, ali nakon uvoza svi primjerci se rastavljaju radi zamjene svih brtvi, ležajevi se mijenjaju kvalitetnijim, a sve s ciljem da pouzdanost bude na vrhunskom nivou. U standardnoj varijanti, ovaj jednocilindraš razvija samo 0,9 KS, ali se po želji kupca može „razblokirati“, kada na zadnji točak šalje 2,1 KS, dovoljnu za maksimalnu brzinu od 50 km/h. Zahvaljujući izduvu u chooper stilu, na koji morate paziti da zbog njegovog položaja ne zaradite teže opekotine, odgovoran je za sasvim pristojan zvuk, koji uspješno skriva njegovu malu zapreminu.Pokretanje motora je veoma jednostavno, jer dovoljno je samo povući kabl i mali jednocilindraš će se oglasiti veselim zvukom. U otvorenoj verziji vozač nema potrebe za pomaganje pedalama, ili bilo šta slično, a zbog položaja, oblika upravljača i male mase, vožnja bi trebala biti veoma predvidljiva. Po posljednjim informacijama, Insomnia se neće serijski proizvoditi, već prema zahtjevima kupca. Kada se odlučite za kupovinu, možete diktirati što vam se sviđa - boja, upravljač, sjedište, svjetla, ukrasi na motoru i još mnogo toga, što garantuje da će svaki izrađeni primjerak biti apsolutno jedinstven. Svakako valja napomenuti da je Tošenovski detaljno istestirao svoj prvenac, „odradivši“ i cijeli niz dužih putovanja. Stotine pređenih kilometara rezultovalo je pouzdanošću, ali i konceptom koji je praktičan za duže izlete, te gotovo idealan za bicikliste, kojima je klasični bicikl spor, a ne žele da ga se odreknu u korist klasičnih scootera i mopeda.


Odlazak na posao, u kupovinu, ali i u omiljeni kafić, sa Insomniom je sve jednostavno, jer osim što može poslužiti kao „radni konj“, ispuniće i sve zahtjeve ljubitelja dvotočkaša, koji drže do stila i posebnosti.

 

 


 

Datum objave: 09/04/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook