Naslovna > Automobili > Nissan > Pathfinder > Igrač za Ligu šampiona
FOTO GALERIJA (15)

Test - Nissan Pathfinder 3.0 dCi LE A/T

Igrač za Ligu šampiona

Redizajnirano izdanje Pathfindera donosi svježiji dizajn i bogatiju opremu, ali i novi V6 dizel agregat sa kojim je za 2,2 tone težak terenac izvan asflata teško naći adekvatnu prepreku, zbog čega se s pravom svrstava u sam vrh klase terenskih vozila...

Nakon pet godina i više nego uspješnog nastupa u klasi čistokrvnih terenaca, Nissan Pathfinder doživio je temeljno osvježenje zbog kojeg je postao još zreliji i poželjniji. U pogledu ovog modela uspješno je postignut kompromis između izraženih terenskih karakteristika, izuzetne prostranosti putničke kabine, luksuza začinjenog cijelim nizom najnovijih tehnoloških detalja, što je u suštini rezultovalo vozilom koje može ispuniti gotovo sve zahtjeve kupaca. O kakvom se vozilu zapravo radi provjerili smo testiranjem najbogatije opremljenog LE modela, koji je za pogon koristio kombinaciju moćnog 3.0-litarskog dCi turbodizelaša sa 231 KS i sedmostepene automatske transmisije.

 

 

 

 

 

Da je Pathfinder pravi muški terenac otkriva već njegov optički nastup naglašem cijelim nizom oštrih osnovnih linija, ali i eksterijerne dimenzije, tačnije dužina od 4.813, širina od 1.848 i visina od 1.846 mm. Svakako, najupečatljivija je prednja sekcija sa xenonskim svjetlima, masivnim grilom ukrašenim niklovanim insertima, a zatim i veliki odbojnik sa integrisanim usisnikom vazduha i svjetlima za maglu, koja su i jedini obli detalj na licu Pathfindera. Mišićavost ovog modela dodatno naglašavaju i istaknuti rubovi blatobrana, ispunjeni u LE paketu opreme standardnim 18-colnim lakim točkovima sa namontiranim Continental CrossContact pneumaticima dimenzija 255/60. Pathfinder je oduvijek bio jedan od najprepoznatljivijih terenaca u svojoj klasi, a to prije svega treba da zahvali svojoj bočnoj sekciji, tačnije efektnom rješenju otvaranja zadnjih bočnih vrata sa vertikalnom ručkom, te lijepo ukrojenim zadnjim staklima koja efektno razbijaju monotoniju njegovog, za ovu klasu vozila tipično kutijastog zadnjeg dijela. Upravo forma zadnje sekcije jasno pokazuje da je Nissanovim dizajnerima pri stvaranju Pathfindera prioritetni cilj bio pomiriti robustan izgled sa maksimalnom funkcionalnoću enterijera, koji u našem slučaju skriva čak sedam sjedišta. 

 

 

Da je Nissan Pathfinder sa LE paketom opreme namjenjen najzahtjevnijim kupcima pokazuje upravo njegov enterijer, koji se zbog izuzetno bogate opreme može uporediti sa najopremljenijim luksuznim limuzinama. U skladu sa vanjštinom i u enterijeru dominiraju pravougaone forme, te kombinacija različitih materijala, koja osim što dobro izgleda dizajnirana je da traje i pri najekstenzivnijoj eksploataciji. Što se tiče opreme Pathfinder LE između uobičajenih elemenata dolazi sa dvozonskom klimatizacijom, staklenim krovnim otvorom, limitatorom brzine, tempomatom, putnim kompjuterom, Bose premijum audio sistemom sa 9 zvučnika, kožom opšivenim sjedištima, od kojih su prednja grijana i elektrifikovana, a vozačevo je opremljeno i funkcijom memorisanja. Tu je svakako i selektor All Mode 4x4 pogona sa redukcijom prenosa, koji nudi jednostavno korišćenje u skladu sa potrebama. Prostranost je na zavidnom nivou, kako na prednjim tako i na zadnjim sjedištima, dok je treći red, koji se podiže iz poda prtljažnika namjenjen djeci ili osobama manje visine. Što se tiuže ponude tovarnog prostora, u konfiguraciji sa sedam sjedišta Pathfinder može ponuditi skromnih 190 litara, ali u uobičajenoj postavci sa pet volumen raste na 515, a u krajnjem slučaju sa oborenim drugim redom i na krajnju 2091 litru, što je izvrstan rezultat uzmemo li u obzir da je nosivost ovog modela čak 770 kilograma.

 

 

     MOTOR                NAJJAČI DIZELAŠ        
Za pogon masivnog terenca zadužen je 3.0-litarski common-rail turbodizelski šestocilindraš V konfiguracije, koji pri 3.750 o/min razvija 231 KS, dok je najveći obrtni moment od monstruoznih 550 Nm raspoloživ već od niskih 1.750 o/min. U skladu sa potencijalom motora, u Nissanu su ga uparili sa sedmostepenom automatskom transmisijom, koja je i jedina sposobna da na podlogu prenese svu njegovu sirovu snagu.

 

 

Nakon upoznavanja sa osnovnim obilježjima novog Nissan Pathfindera, konačno smo dočekali da se posvetimo i njegovim voznim osobinama. Nakon startovanja, moćni 3.0-litraš oglašava se gromkim zvukom koji ulijeva povjerenje u svakom trenutku, a onda što je potrebno je samo odabrati vrstu pogona i ručicu mjenjača pomjeriti u opciju D. Tada nastupa magija, jer prosto je nevjerovatno kako se dizelski šestocilindraš poigrava sa masom vozila od čak 2.285 kilograma, nijednog trenutka ne pokazujući bilo kakve znakove oklijevanja ili nesigurnosti. Ono što je posebno važno je i  to da je udobnost ogibljenja gotovo jednaka bez obzira vozili Pathfindera na asvaltiranom putu ili gruboj stazi od tucanika. Sa prilično dugačakim hodom ogibljenja, efikasnim 4x4 pogonom oplemenjenim blokadom centralnog diferencijala i redukcijom prenosa, najnižim klirensom od 23,4 cantimetra, kao i pristupnim i odlaznim uglom od 29, odnosno 22 stepena, Pathfinder je gotovo nezaustavljiv. Drugačije rečeno, što se tiče terenske vožnje, Pathfinder se može zaustaviti jedino zbog neadekvatnih pneumatika, jer sa pravim terenskim, prepreke moraju biti zaista izuzetno zahtjevne pa da Nissanov terenac zavapi za dodanom pomoći.


TEHNIČKI PODACI
Šest cilindara u V turbodizel
2993 ccm
170 kw 231 ks pri 3750 omin
550 Nm pri 1750 omin
0-100  8,9 sekundi
Max  200 kmh
p.pot  9,5 eurodizela

 

Impresivni rezultati ovog japanskog terenca nastavili su se i pri mjerenju performansi. I pored velike mase, Pathfinder od 0 do 100 km/h stiže za samo 9,1 sekundu, a zatim ne posustaje sve do krajnje brzine od 201 km/h. Sve u svemu izvanredni rezultati, što važi i za efikasni kočioni sistem sa diskovima na svim točkovima, kojima je potrebno da Nissanovog terenca sa 100 km/h zaustave za odličnih 40,9 metara. Dodamo li svemu i prihvatljivu prosječnu potrošnju od 10,2 litre eurodizela, jasno je da je Nissan Pathfindera i dalje zadržao na poziciji jednog od najboljih terenaca u klasi.

Datum objave: 16/09/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook