Naslovna > Automobili > Kia > Ceed > Igrač za prvu ligu
FOTO GALERIJA (9)

Vozili smo - Kia Ceed II

Igrač za prvu ligu

Korejski kompakt sa najdužom garancijom u klasi sada nudi moderniji dizajn, bogatiji i ugodniji enterijer, bolje vozne karakteristike i udobnost, te paletu savremenih benzinskih i dizela agregata visoke učinkovitosti...

Na jugu Španije, u suncem okupanom gradu Marbella vozili smo drugu generaciju Kia Ceeda, koja je premijerno predstavljena na sajmu automobila u Ženevi. Popularni korejski kompakt, zahvaljujući poštenom odnosu uloženog i dobijenog, stekao je brojne simpatizere, kako u svijetu tako i u našoj zemlji, pa je ova prezentacija izazvala veliko interesovanje kako specijalizovanih novinara tako i automobilske javnosti...

 

O novim dizajnerskim vjetrovima koji duvaju u Kiji pisali smo u više navrata. Dolazak Peter Schreyera 2006. godine preokrenuo je priču naglavačke. Kia je od tada prestala da pravi “ružne pačiće” i vremenom prerasla u proizvođača čiji novi modeli ne samo da se nameću dizajnom nego postavljaju standarde skladnih oblika i agilnosti u automobilskoj industriji. Da je novi Cee’d u potpunosti osmišljen u dizajnersko-tehnološkom centru u Frankfurtu otkrivamo pri prvom pogledu na nove linije. U pitanju je pravi Evropejac. Svaki detalj na novom Cee’du ukazuje na to da je riječ o modelu sa kojim se nije smjelo pogriješiti. Nova interpretacija prepoznatljivog Kia dizajna ovdje je naglašena u svakom detalju.

 

Što se tiče gadžeta tu su i prednje LED dnevno svjetlo, te LED tehnologija u zadnjim svjetlosnim grupama, panorama krov, te atraktivne nove felge u veličinama od 16 do 18 inča. Pri ulasku u enterijer prijatno smo iznenađeni kvalitetom materijala, završnom obradom i bogatom opremom. U Ceedu smo pronašli HD ekran visoke rezolucije, umjesto klasičnog brzinomjera, satelitsku navigaciju, elektronsku parking kočnicu, kameru za vožnju unazad, grijani volan, kontrolu prelaska u drugu voznu traku, info-sistem sa svim mogućim podacima koje ćete trebati... Instrument tabla ukrašena je lajsnama obojenim u klavirski crni lak. Materijal od kojeg je izrađena ulijeva povjerenje, te nudi osjećaj vrhunske kvalitete na oko, ali i na dodir. Centralna konzola blago je okrenuta ka vozaču, tako da nijedna komanda nije predaleko. Sjedišta su ugodno profilisana, u skupljim modelima nudi se kombinacija sa brušenom kožom. U rukama nam se našao potpuno novi četvorokraki volan sa mnoštvom prekidača, koji lijepo izgledaju, ali ne nude očekivanu praktičnost. Prekidači brisača i svjetala ostali su isti kao u prošlom modelu, što ukazuje na to da su Korejci nisu po svaku cijenu htjeli promjene, ali i da su štedjeli tamo gdje je to bilo moguće. Prostranost kabine je zadovoljavajuća i u okvirima kompaktne klase.

 

 

 

Odmjerena motorizacija

Za prvu vožnju odabrali smo najjačeg benzinca 1.6 GDi (135 KS) sa i 1.6 CRDi dizelašem sa 128 “konja”! Prvo što nam je palo na pamet u poređenju ova dva motora je da između njih i nema velikih razlika. Oba imaju direktno ubrizgavanje, potpuno su ugodni i tihi u vožnji, agilni i dobro ukomponovani sa mjenjačem. Oduševio nas je novi automatski mjenjač, koji vožnju čini izuzetno lakom, komfornom i opuštenom na duže staze. Mijenjanje brzina je uglađeno, a odziv blagovremen i dovoljno sportski. Slična situacija je i sa osnovnim 1.4-litarskim benzincem (100 KS), gdje se ipak primijeti nedostatak snage, koji je prije svega uzrokovan povećanjem težine generacije Ceeda. Ponašanje u vožnji i stabilnost su kod svih modela potpuno pod kontrolom, u šta smo se uverili vozeći brzi slalom podno brdovitih predjela Andaluzije.

 

 

 

 

Za dobar utisak zaslužan je i upravljač, koji nudi tri moda vožnje Comfort, Sport i Normal. Pored manuelnog podešavanja, u zavisnosti od brzine modovi se mijenjaju automatski, tako da u svakom momentu kontrolišete vozilo na najoptimalniji način. Iznenadila nas je udobnost vožnje na 17-inčnim naplacima, te sinergija MCPherson i Multilink tehnologije vješanja. Iako je ovo rješenje nešto skuplje i ne baš tako uobičajeno u ovom segmentu, mislimo da je vrijedjelo stisnuti zube i ne štedjeti. Konačan rezultat jednak je vožnji u vozilima više klase. Potrošnja se kreće u granicama normalnog i prosjeka za ovu klasu, tako su nas benzinci olakšavali za 7,5 odnosno 8,5 litara na 100 kilometara, a dizelaši za oko dvije litre manje. Pristojnijom vožnjom moguće je ostvariti i do 20 posto niže prosjeke. Druga generacija Ceeda napravila je očigledan iskorak u odnosu na prethodnika, kako dizajnom, kvalitetom materijala i završnom obradom, tako i bogatom opremom, te voznim karakteristikama. Za potpunu završnu ocjenu nedostaje nam i jedan od najvažnijih faktora, a to je cijena novog Ceeda, koja će za bh. tržište biti formirana tek u narednom periodu. Garancija i dalje ostaje rekordnih sedam godina.

Datum objave: 13/08/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook