Naslovna > Automobili > Opel > Corsa > Igračka za 500 sretnika
FOTO GALERIJA (16)

Kućni tuning - Opel Corsa OPC Nurburgring Edition

Igračka za 500 sretnika

Posebna izvedba Opel Corse OPC zamišljena je kao mali sportski automobil koji treba da ispuni tri zadatka: da ponudi sirovu snagu, beskompromisne performanse i vrhunski užitak u vožnji...

Malo je danas proizvođača automobila koji u svojoj gami njeguju jednu posebnu vrstu vozila, razvijenu da u prvom redu svom vlasniku pruži mnogo užitka u vožnji. Jedan od tih proizvođača je i Opel, koji je u svojoj ponudi uvijek imao neki od sportski naglašenih automobila. Odmah treba naglasiti da je jedan od posljednjih ujedno i jedan od najzanimljivijih. Riječ je o specijalnoj varijanti Corse OPC, tačnije Nurburgring ediciji, koja će biti izrađena u limitiranom broju od samo 500 primjeraka.

 

Kako u Opelu ističu ovaj model je razvijen da kao nikada do sada pruži sirovu snagu, beskompromisne performanse i svakako vrhunski užitak u vožnji.Pa o čemu je zapravo riječ? Uzmemo li u obzir da je i standardna Corsa OPC i više nego sposoban sportski kompakt, nova se sa dodatnih 18 KS (210) nameće kao jedan od najpaprenijih mališana na tržištu. Dodatna snaga je dobijena modifikovanim menadžmentom motora i turbo punjača, sportskim izduvnim sistemom sa redukovanim povratnim pritiskom, te samim optimizovanjem agregata za korišćenje 100-oktanskog goriva. 

 

Kao rezultat toga, 1.6-litarska turbo OPC jedinica pojačana je sa 192 na 210 KS, odnosno raspolaže sa specifičnom snagom od čak 131,4 KS po litri zapremine, što je izuzetan rezultat u ovoj klasi motora. Maksimalni obrtni moment standardnog agregata od 230, odnosno 266 Nm u overboost režimu, takođe je povećan na 250, odnosno 280 Nm, kada je aktivirana funkcija kratkotrajnog povećanja pritiska turbopunjača sa hladnjakom vazduha. Kako bi se ovolika snaga adekvatno prenijela na podlogu, prednja osovina Corse OPC Nurburgring opremljena je mehaničkim, multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem.

 

 

Ovako konfigurisana osovina redukuje proklizavanje pogonskih točkova u trenutku djelovanja visokih bočnih sila, tačnije prilikom naglih ubrzavanja u krivini ili u slučaju promjena u teksturi podloge. Ovakav način kontrolisanja pogonske sile posebno dolazi do izražaja na trkaćim stazama, kada je moguće u potpunosti iskoristiti sav potencijal pogonskog sklopa i same šasije. Šta zapravo može Opelov sprinter, najbolje pokazuju mjerenja, a ona kažu, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 6,8 sekundi, međuubrzanje od 80 do 120 km/h u petom stepenu prenosa iznosi 6,2 sekunde, a igla brzinomjera će se zaustaviti tek kada poklopi brojku od 230 km/h. Sve u svemu, zadivljujuće performanse, koje ovom modelu trenutno obezbjeđuju lidersku poziciju u ovoj klasi vozila.

 


U skladu sa pogonskim potencijalom trenutno najpotentnije Corse i ogibljenje je pretrpjelo obimne modifikacije. Osim što je smanjen klirens, Opelova jurilica oplemenjena je novorazvijenim federima i amortizerima, koje u ovom slučaju potpisuje renomirani njemački proizvođač Bilstein. Svakako, lista high-tech elemenata tu se ne završava, jer tu je i laganiji Brembo sistem sa visokoperformantnim kočionim oblogama, dok su ABS kočiona podrška, kontrola trakcije i elektronski program stabilnosti potpuno rekalibrisani od strane stručnjaka iz Opelovog Performance centra. Da bi se budući vlasnici ovog posebnog modela isto tako i osjećali, brinu se i određene karoserijske modifikacije. Vizuelne promjene uključuju dvije nove ekskluzivne boje, Grasshoper zelenu i Henna crvenu, novodizajnirane ojačane lake naplatke sa pneumaticima dimenzija 225/35R18V, modifikovani prednji spojler, decentne Nurburgring logotipe na B stubovima, te dvostruke izduvne završetke od nerđajućeg čelika.

 

 

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 6,8 sekundi, a međuubrzanje od 80 do 120 km/h u petom stepenu prenosa 6,2 sekunde

 

 

 

Na sličan način je začinjena i unutrašnjost sa jedinstvenim ukrasnim pločicama na pragovima sa natpisom Nurburgring, a ime slavne staze utisnuto je i na naslone prednjih sportski profilisanih Recaro sjedišta. Tu su i ukrasni detalji u klavir lak stilu, a poseban pečat enterijeru daje bijeli konac, kojim su opšiveni upravljač, ručice šestostepenog ručnog mjenjača i parkirne kočnice, te sama sjedišta.
Briljantna dinamika, upečatljiv optički nastup, te relativno odmjerena cijena u Njemačkoj od 27.650 eura, sa uključenim davanjima, ovaj model izbacuju u prvi plan sve življe klase malih „prgavih“ kompakta. Sudeći po interesovanju koje je izazvala Opel Corsa OPC Nurburgring Edition, nema sumnje da će svih 500 primjeraka biti brzo razgrabljeno.

Datum objave: 21/11/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook