Naslovna > Automobili > BMW > Serija 3 > Igračka za žestoke momke
FOTO GALERIJA (11)

Snovi - BMW M3 GTS

Igračka za žestoke momke

Jedinstvena GTS izvedba najjačeg M3 modela namijenjena je sportskim vozačima, koji od svog automobila očekuju adrenalinska ubrzanja, beskompromisno ležanje, vrhunski zvuk i graške znoja na upravljaču...

Bavarski proizvođač BMW prijatno je iznenadio sve poklonike sportskih automobila još jednim rasnim sprinterom. Novi BMW M3 GTS tehnički je baziran na coupe verziji standardne M „trojke“, od koje se razlikuje mnogim elementima. Prva i najvažnija razlika je ta da se ovaj model izrađuje ručno u režiji najboljih majstora BMW-ovog Motorsport odjela, te da je karakterom u potpunosti fokusiran na sportsku vožnju. M3 GTS dolazi sa modifikovanim motorom, transmisijom, ogibljenjem i samom karoserijom, dok je enterijer uglavnom ogoljen s ciljem smanjenja ukupne mase. BMW M3 GTS je kreiran za klijentelu koja često učestvuje u takozvanim Clubsport događajima na auto-moto stazama, odnosno za osobe koje kod sportskog automobila iznad svega cijene jedinstvene doživljaje koje pruža u vožnji. Ovaj model nudi i opciju homologacije za korišćenje u normalnom saobraćaju, a iz BMW-a čak poručuju da je veoma podesan za svakodnevnu vožnju, tipa odlaska na posao, šoping, odnosno opušteno krstarenje u gradskom okruženju. S druge strane BMW M3 GTS trenutno spada u najbrže drumske automobile, dok trkački orijentisane modifikacije aludiraju na fuziju performansi i sigurnosti, elemente zbog kojih je ovaj automobil upravo i prikladan za svakodnevnu vožnju.

 

 

 

 

 

Što se tiče same konstrukcije, korišćenje laganih materijala je izuzetno važno za svaki sportski automobil na stazi, pa tako i za BMW M3 GTS. Ukupna težina ovog modela je manja od 1.500 kilograma, što je izuzetan rezultat za vozilo ovog kalibra. Redukovanje mase postignuto je korišćenjem kompletnog izduvnog sistema od titanijuma, lagane središnje konzole i obloga vrata, a potpuno su uklonjeni zadnja sjedišta, klimatizacioni uređaj i audio-sistem, kao i zvučna izolacija. Naravno, tu je i krov od karbonskih vlakana, koji standardno dolazi na svakom aktuelnom BMW-u M3. Da bi poboljšali protok vazduha, a samim tim i prilagodili downforce, BMW M3 GTS ima trkački orijentisani prednji usisnik i zadnji spojler. Same smjernice za protok vazduha mogu biti različite u svojoj geometriji, upravo kao i položaj zadnjeg krila, koje se temelji na onom sa BMW-a 320si, učesnika WTCC šampionata turističkih automobila. Performance paket GTS prilično je izmijenio i izgled enterijera, u kojem dominiraju klasična školjkasta sjedišta, brojni karbonski dodaci, kao i M upravljač sa finišem od alkantara. Ovim materijalom presvučene su i obloge vrata, kao i kompletan zadnji dio popunjen trkačkim roll-barom, aparatom za gašenje požara, a od ostalih detalja tu su i sigurnosni pojasevi u šest tačaka, kao i priprema sa takozvanim emergency-off prekidačem sigurnosnog sistema.

 

 

Ipak, najviše zanimljivosti krije se pod atraktivnim prednjim poklopcem u obliku osmocilindričnog benzinca V konfiguracije, koji je dodatno optimizovan za motorsport. Originalni 4.0-litraš iz BMW-a M3 sada je „izbušen“ na 4.4 litre zapremine, čime se profitiralo na izlaznoj snazi, koja iznosi čak 450 KS. Obilježja tipična za motorsport visokoturažne motore uključuju karter od posebne aluminijumsko-silicijumske legure, individualna leptirasta tijela usisa, anti-knock senzor sa takozvanom ionskom tehnologijom protoka, te podmazivanje motora optimizovano za vrhunsku dinamiku vožnje. Da bi se velika snaga adekvatno prenijela na podlogu, zadužen je DKG M mjenjač sa dvostrukim kvačilom i Drivelogic funkcijom. Razvijen je posebno za motorsport, a vozaču daje mogućnost da prebacuje brzine putem ručice na središnjoj konzoli ili posebnim M polugama na upravljaču. Kao i karoserija i potpuno podesivo ogibljenje je bazirano na standardnoj verziji M3, s tim da su dodate kapacitetnije samoventilirajuće disk kočnice sa šestoklipnim i četveroklipnim čeljustima. Tu je i trkački kalibrisana dinamička kontrola stabilnosti, kao i 19-colni laki naplaci sa pneumaticima različitih dimenzija, tačnije 255/35 na prednjoj, odnosno 285/30 na zadnjoj osovini.

Datum objave: 07/11/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook