Naslovna > Automobili > Nissan > X-Trail > Imun na dječije bolesti
FOTO GALERIJA (7)

Test - Nissan X-Trail 2.0 dCi LE

Imun na dječije bolesti

U petoj godini tržišnog nastupa druga generacija X-Traila dolazi bez dječijih bolesti, sa provjerenom mehanikom, pogonom i štedljivim agregatom, ali i zanimljivom opremom, koja u najbogatijem LE paketu odiše odmjerenim luksuzom...

Da smo kojim slučajem o X-Trailu pisali prije 20 godina ne bi bilo dileme o kakvom automobilu je riječ, bio bi to „terenac“. Danas su stvari na tržištu, ali i kod proizvođača posložene malo drugačije, pa je i Nissan bio „primoran“ da uz X-Traila prikači odrednicu SUV.

 

Da je ipak riječ o punopravnom terenskom automobilu izraženih off-road sposobnosti, najbolje svjedoči i TV reklama koja se već dugo vrti na malim ekranima, a koja X-Trail u 42 sekunde predstavlja kao vozilo veoma svestranog 4x4 pogona, za koji priroda jednostavno nema adekvatnih prepreka.Još jedan od dokaza koji potvrđuje pretpostavku da je X-Trail više terenac nego SUV je njegova jednostavna i uglasta karoserija, sa veoma kratkim prevjesima. Mada je sa redizajnom iz 2011. poprilično ušminkana, a sa bogatom opremom kakvu je imao i testni model i značajno luksuzirana, ovakva koncepcija zadržala je niz prednosti neophodnih za ozbiljniji off-road.

 

 

Naše tvrdnje najbolje podržavaju činjenice da je napadni ugao 28 stepeni, izlazni od 24, a klirens 21 centimetar, što je neznatno manje u poređenju sa klasičnim terenskim modelima poput Nissan Pathfindera (napadni 30 stepeni/izlazni 26 stepeni, klirens 22,8 cm). Umjesto u dizajnu duh modernizma, odnosno savremenosti kod X-Traila se ogleda u elektronskoj podršci odličnom 4x4. Sinergija sa kojom radi AllMode 4x4 pogon, odnosno lakoća sa kojom se upravlja X-Trailom na svim, ali zaista na svim, vrstama podloge je vrijedna pohvale. Pri tome se od vozača zahtijeva da putem okruglog selektora pogona odabere jednu od tri ponuđene opcije: 2WD, Auto i Lock i da dozira pritisak noge na gasu. U normalnim uslovima vožnje preporučuje se Auto mod, u okviru kojeg elektronika raspoređuje pogonski potencijal između primarne prednje i opcione zadnje osovine. U praksi to znači da X-Trail uvijek ima dovoljno snage „u točkovima“ da zadrži sigurnu putanju na asfaltu, odnosno da zadrži iznenađujuću pokretljivost na lošim podlogama. Još jedna od činjenica koja upućuje na čistokrvne terenske gene ovog automobila je njegovo ponašanje na tvrdim podlogama. U normalnim okolnostima bez pretjeranih dinamičkih naprezanja i čestih promjena pravca X-Trail „plovi“ poput lađe, te nudi gotovo limuzinski ugođaj u vožnji. Međutim kada se dvolitarski dizelaš sa 150 KS snažnije nagazi, a put postane krivudav i zahtijevan, tada vozač počinje da osjeća svih 1.680 kilograma, koliko teži ovaj model. Pri bržim ulascima u krivine prednji kraj vozila blago ponire, a putanja točkova postaje šira. Elektronika u milisekundama raspoređuje pogonski potencijal između točkova i X-Trail nastavlja da grabi naprijed, ali ni tada ne blijedi utisak da ovaj model na asfaltu puno ugodnije voziti opušteno, a na off-road terenu muški i bespoštedno. Dakle da nije ovog „momenta“ Qashqai bi bio besmislen, a razlika između ova dva Nissanova modela bila bi svedena na minimum...

 

POGON  Za pogon testnog modela bio je zadužen Renaultov 2.0-litarski dCi common-rail dizelaš, koji pomoću turbo punjača sa varijabilnom geometrijom i hladnjakom vazduha, pri 4.000 o/min razvija maksimalnih 150 KS. Najveći obrtni moment od 320 Nm, raspoloživ je pri 2.000 o/min, što u kombinaciji sa preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem rezultuje dobrom elastičnošću, bez potrebe za čestim promjenama stepena prenosa. Ubrzanje od 0 do 100 km/h od 11,1 sekundi i maksimalna brzina od 190 km/h u okvirima su klase, kao uostalom i prosječna potrošnja, koja se u uslovima testa kretala od šest do 8,9 litara, koliko smo trošili u off-road i gradskim uslovima.

 

Pečat luksuza

 

Najbogatiji LE paket opreme kabinu X-Traila je pretvorio u luksuzni apartman sa skupocjenim elementima poput automatske klime, kožom obloženih sjedišta, upravljača i mjenjača, elektropodesivog panoramskog krovnog otvora, Bose muzičkog sistema, navigacionog uređaja... dok se svana ta skupocjenost prepoznaje po krovnim reflektorima, Xenon svjetlima i atraktivnim 18-inčnim aluminijumskim naplacima. Ovakva kombinacija je veoma naočita i nudi notu avanturizma proisteklog iz očigledne terenske koncepciji ovog vozila. S druge strane porodične crte X-Traila naziru se kroz prtljažnik osnovnog kapaciteta 479 litara, koji se obaranjem sjedišta drugog reda može povećati do 1.773 litre, a preduzetničke u mogućnosti vuče priključnog vozila od 750 kg bez kočnica do dvije tone sa kočnicama. Cijena osnovnog, ali potpuno opremljenog Nissana X-Trail 2.0 dCi 4x4 na našem tržištu je 51.500 KM, dok je za najbogatiju testnu kombinaciju potrebno izdvojiti 66.500 KM. Povoljan ili ne X-Trail je pravi odgovor za sve one kojima treba naočit, pogonski svestran i ekonomičan, udoban i bogato opremljen automobil, koji ih neće ostaviti na cjedilu, bez obzira na vrstu podloge kojom se budu vozili.

 

 

Datum objave: 18/12/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook