Naslovna > Automobili > Toyota > RAV4 > Inovacije, vrhunski komfor i efikasnost
FOTO GALERIJA (59)

Test - Toyota RAV4 2.0 D-4D 2 WD

Inovacije, vrhunski komfor i efikasnost

Do sada je u Evropi isporučeno 1,5 miliona RAV4 modela svih generacija. Od tog broja čak je 90% u svaršenoj formi. Mo smo se na testu družili sa verzijom 4x2 što kod manje upućenih izaziva dozu nevjerice. Uzalud, jer je RAV4 sa pogonom na samo prednju osovinu vrlo upotrebljiv automobil na off-road terenima. Ispod prednje haube nalazio se 2.0 D-4D dizelaš razvijen u BMW-u. U našim se prodajnim salonima temeljito unaprijeđeni RAV4 može dobiti u rasponu cijena od 52,420 do 78,230 KM...

Evropski C-SUV segment privlači armiju kupaca pa stoga ne ćudi ozbiljnost proizvođača automobila koji na sve raspoložive načine žele uzeti što veći dio tržišnog kolača. Među njima posebno se istiće Toyota koja je, htjeli to neki priznati ili ne, utemeljitelj trenutno najpopularnije klase automobila na svijetu. Mi smo na test dobili model ispod čije se prednje haube nalazio moderni 2,0 litreni dizelaš razvijen u uskoj saradnji sa njemačkim BMW-om. Barem za sada, na našem tržištu neizbježni dizel, nudi se isključivo sa pogonom na prednji par točkova. Takav nas trend ne iznenađuje budući da  većina evropskih kupaca  SUV modele bira baš sa prednjim pogonom. Zašto? Zato što su lakši, imaju manju potrošnju i jeftinije održavanje uz upečatljive vozne sposobnosti po svim vrstama podloge. No, tu ponudi nije kraj- za one kojima je Hybrid nedostižan ili mu se čini kompliciran pripremljena je verzija sa 2,0 Valvematic benzincem i pogonom 4x4. Ova se verzija nudi sa manuelnim ili CVT mjenjačem. Bez obzira na odabrano u kućištu mjenjača nalazi se 6 stepeni prenosa- što ''pravih'' što programiranih. Odmah recimo da je CVT mjenjač doživio niz konkretnih poboljšanja koja se u vožnji itekako osjete, pogotovo u režimu ''Sport''.

 


Moderni i ekonomični dizelaš u svim uslovima eksploatacije djeluje vrlo uvjerljivo. Maksimalna snaga od 124 KS dostupna je na dizelski niskih 3.600 obr/min. Pik obrtnog momenta od 310 Nm vozač osjeti u inetrvalu 1.600 – 2.400 obr/min. To u paru sa izvrsnim manulenim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa itekako godi prilikom obilaženja sporijih vozila. Tokom testa izmjerili smo prosječnu potrošnju od svega 6,2 litara. Obzirom na dimenzije i ukupnu masu smatramo da teško može bolje. U gradskim se gužvama prosječna potrošnja penje na 7,6 litara dok se ležernom vožnjom na regionalnim cestama distanca od 100 km može savladati sa 5 litara dizela. Motor uglađenog rada lijepo sarađuje sa manuelnim mjenjačem. Na račun transmisije moramo reći pohvale jer je uz dobro postavljenje stepene prenosa ukapčanje istih vrlo brzo i precizno. 

 

 

Takvo nešto nismo baš očekivali od vozila SUV kategorije. Performanse su sasvim solidne – ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10.5 s i maksimalna brzina 180 km/h. Istaknimo da se i tokom graničnih područja RAV4 ponaša maksimalno sigurno.
Kalibracija ovjesa je takva da uspješno miri limuzinski udobno i sportski čvrsto ponašenje na cesti. Na sve se nadovezuje prilično direktan upravljački mehanizam te precizan osječaj na pedali kočnice. Baš na ovim ''sitnicama'' vidi se ogromna razlika u odnosu na prošlu generaciju koja je više naginjala pravim terenskim voznim osobinama. Nema sumnje, redizajnirani RAV4 pravi je predstavnik modernih SUV vozila. Šta više nova interpretacija japanskog SUV-a čini nam se kao trenutno najudobniji predstavnik klase. Analiza tržišta je otkrila želje kupaca na šta Toyota, očigledno, nije ostala imuna...

 


Na proljeće predstavljeni RAV4 dolazi sa nizom tehnloških novotarija koje sigurnost u vožnji podižu na trenutno najviši mogući nivo. Kao veoma praktičan sistem izdvajamo Panoramic View Monitor koji na centralnom 7 inčnom kolor dispeleju osjetljivom na dodir projecira sliku automobila od 360 stepeni. Na desnom dijelu ekrana vozač samo može odabrati kameru, odnosno kadar, čime je nadziranje određenog ugla automobila maksimalno precizno. U sklopu Toyota Safety Sense paketa nalazimo čitanje saobraćajnih znakova, aktivni tempomat, samostalno kočenje sa detekcijom pješaka, upozorenje na nenamjerno mijenjanje vozne trake, automatsko paljenje/gašenje dugih svjetala – ukratko sve ono što može predvidjeti i spriječiti sudar.
Baš kao vanjština tako ni unutrašnjost nije pretrpjela drastične rezove. Logično dizajneri su predvidjeli još kvalitetnije materijale te neke decentne promjene koje daju neophodnu svježinu.

 


Da Toyota jednako poštuje sve kupce bez obzira na državu u kojoj žive pokazuje činjenica da se novi RAV4 već može nabaviti u našim prodajnim salonima. Logična je pretpostavka da će našim kupcima najinteresantniji biti model pokretan za sada jedinim dizelašem u ponudi. On će se uz paket Active moći nabaviti za 52,420 KM. Model kao na testu, sa dodatnom opremom, do registracije košta 68.460 KM.  Međutim, pametnom politikom cijena Hybridne se verzije nameću same po sebi. Još da država ima barem malo smisla za stimulisanje kupovine ekološki podobnih vozila sreći ne bi bilo kraja...
Anterfile
Hybrid sposoban za najteže terene
Na proljeće, pod svjetlima reflektora, na glamuroznoj prezentaciji u Španiji bio je top model RAV4 Hybrid AWD. Opravdano! Ovu priliku koristimo da kažemo kako je prvi Toyotin Hybridni SUV ujedno i najjači RAV4 ikada. Na asfalt se preko sofisticirane tehnologije spušta sportskih 197 KS koje pak omogućavaju ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h za 8,3 sekunda. Brojka se čini impresivnom, tim prije ako se zna da je masa automobila 1,6 tona...Kako to obično biva šlag na torti dolazi na kraju- navedeno se može ostvariti u prosječnu potrošnju ispod 5 litara- preciznije 4,9 i emisiju štetnog CO2 od svega 115 g/km. 

 


Moderni 2,5 litreni benzinac u sinergiji sa elektromotorom snagu šalje na prednju osovinu dok je za zadnji par točkova zadužen drugi elektromotor. Time je izbjegnuta ugradnja dva kardanska vratila i centralnog diferencijala čime se ostvarila značajna ušteda na ukupnoj masi vozila. Da sve bude još upečatljivije terenske sposobnosti nisu ni najmanje narušene. U slučaju potrebe centralna elektronska jedinica daje nalog za aktiviranje zadnjeg elektromotora. Kompletan rad Hybrisnog sistema odvija se bez ikakvih trzaja pa vozač samo na osnovu informacija prikazanim na 4,2 inča velikom info displeju smještenim između glavnih instrumenata može vidjeti trenutni protek energije.
KS ostao pomalo zapostavljen. Moderni dizel agregat koji ispunjava normu Euro6 dolazi u sprezi sa ručnim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa koji snagu šalje na prednju osovinu. Za sada 4x4 verzija u kombinaciji sa dizel motorom nije predviđena. U ponudi nalazimo i 2,0 litreni benzinac sa 151 KS. On po želji kupca dolazi sa CVT ili ručnim mjenjačem i pogonom 4x4. Dakle, za sve ima ponešto...

 

 

 

Datum objave: 23/10/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook