Naslovna > Motocikli > Inovacije za budućnost
FOTO GALERIJA (9)

BMW C1-E Concept

Inovacije za budućnost

Najnoviji bavarski koncept električnog motocikla otvara prozore budućnosti i nudi pogled u neki drugi svijet, u kojem će motocikli biti sigurnija, ali i ekološki prihvatljivija prevozna sredstva...

Bavarski proizvođač motocikala BMW razvio je neobični prototip električnog skutera pod imenom C1-E, kao doprinos evropskom projektu bezbjednosti urbanog motociklizma - eSUM. Ovaj projekt u suštini predstavlja direktnu saradnju između većih urbanih evropskih moto-sredina, u ovom slučaju Pariza, Rima, Barselone i Londona i proizvođača motocikala BMW i Piaggio. BMW C1-E Concept baziran je na svom neobičnom srodniku iz 1990. godine, koji je nosio sličnu oznaku C1, a riječ je o, i za današnje pojmove, modernom skuteru, koji zahvaljujući svojoj konstrukciji zaštite vozača nije zahtijevao nošenje kacige. Kod novog električnog koncepta upotrijebljen je gotovo identičan recept, pa vozač i dalje ne mora nositi kacigu, a sve što je potrebno da uradi je da veže sigurnosni pojas. Ova jedinstvena inovacija samo pokazuje koliko je originalni BMW C1 bio ispred svog vremena, jer ideja još uvijek živi, kao oličenje modernog urbanog prevoza.

 

 



Vizuelno, BMW C1-E Concept jasno se razlikuje od tipičnih skutera. Njegove linije su horizontalno maksimalno rastegnute, ali je istovremeno evidentna i optički veoma niska tačka težišta. Kupolasti vjetrobran, prtljažni prostor iza vozača i na bokovima, odnosno optimalan raspored težine, osiguravaju odličnu prikladnost za svakodnevnu vožnju i to u kombinaciji sa sjajnom zaštitom od vjetra i vremenskih nepogoda. S obzirom na to da se velika većina nesreća događa u gradskom saobraćaju, BMW je odlučio da C1-Concept pruža i najbolju moguću zaštitu za vozača u slučaju nezgode. O uvom slučaju za to se brine ćelija sa roll-bar ojačanjima, koja je, po riječima BMW-ovih inženjera, dovoljno snažna da zaštiti vozača pri padu.

 

 

Ipak, najzanimljiviji detalj BMW-ovog ekološkog skutera je njegov pogon, za koji je upotrebljen elektromotor napajan pomoću litijum-ionskih baterija. Kompletna pogonska jedinica dizajnirana je za gradsku upotrebu i temelji se na komponentama, posuđenim od poznatog proizvođača električnih skutera Vectrix. Uz električnu litijum-ionsku jedinicu, BMW-ov skuter alternativno može biti opremljen i efikasnim jednocilindričnim agregatom sa unutrašnjim sagorijevanjem, čija je najizražajnija osobina – niska emisija štetnih izduvnih gasova.


 

Najnoviji bavarski koncept pokazuje da BMW ima jasan plan za budućnost. C1-E Concept dolazi kao kruna napornog rada razvojnog odjela bavarskog giganta, koji je u proteklih petnaestak godina javnosti predstavio niz naprednih tehnoloških rješenja i uspješno ih afirmisao na svojim motociklima. Podsjećamo da su na BMW-ovim motociklima prvu ugradnju imali RDC Tire Pressure monitoring sistem, ASC kontrola proklizavanja, DTC kontrola trakcije, te nezaobilazni Integral ABS sistem, koji je 31. avgusta prošle godine ugrađen na jubilarni milioniti motocikl, tačnije na model K1300 R. Ukratko rečeno, BMW C1-E Concept ima budućnost, a Bavarci će to sigurno iskoristiti, ako ne u konceptnom onda u nekom drugom obliku.

Datum objave: 13/02/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook