Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > E klasa > Inteligencija postaje uzbudljiva

Mercedes E-Klasa 2020.

Inteligencija postaje uzbudljiva

Automobilska inteligencija sada postaje uzbudljiva i dinamična: E-Klasa Limuzina i Karavan prvi su predstavnici detaljno osvježene serije. Oba modela će stići u salone evropskih dilerstava na ljeto 2020.godine. Verzija limuzine za dugim među-osovinskim rastojanjem (Kina), kao i coupé i kabriolet verzija, usljediće nakon toga...

 

Sa više od 14 miliona jedinica modela limuzina i karavana isporučenih od 1946. godine, E-Klasa je najprodavanija serija modela u istoriji brenda Mercedes-Benz. Mnogi je doživljavaju kao "srce brenda". Deseta generacija E-Klase postavila je trendove u stilu u 2016. godini sa svojim čistim, a ipak emotivnim dizajnom  i ekskluzivnim, visoko kvalitetnim enterijerom. Takođe, karakteristično za ovu generaciju je i bogatstvo inovacija pomoćnih sistema u vožnji. Ova emocionalno privlačna i u isto vreme inteligentna kombinacija je izuzetno uspješna: do danas, više od 1.2 miliona kupaca širom svijeta je kupilo aktuelnu generaciju E-Klase limuzine ili E-Klase karavana.

 

 

 

Dinamičniji dizajn

 

Poboljšana dinamika i unapređenje E-Klase se ogleda u rasponu modela: već početni model dolazi sa sportskim Avantgarde Line eksterijerom. Kao rezultat, osnovni model E-Klase poseduje centralnu zvijezdu naprijed po prvi put. Novi hromirani prednji kraj igra ulogu u svježem izgledu: Avantgarde Line gril je redizajniran sa dvije hromirane lajsne  i vertikalnim šipkama visokog sjaja. Hrom i visoki sjaj crnih elemenata  na prednjem braniku ističu sportski i elegantni izgled. Tako i dostupni Exclusive Line paket pravda svoje ime: posebna maska hladnjaka, uspravna zvijezda na poklopcu i veliki hromirani elementi na prednjem braniku naglašavaju ovo pozicioniranje. Paket AMG sa novim branikom u stilu AMG Perfomance modela izgleda još sportskije. Dodatno, u paketima Avantgarde, AMG Line i kod modela All-Terrain, posjeduje izražen greben na haubi. E-Klasa u standardu ima sva LED svjetla. MULTIBEAM LED prednja svjetla, kao I ULTRA RANGE duga svjetla, dostupna su kao opcija. Dizajneri su takođe osvježili zadnji dio limuzine sa novim branikom, podjeljenim zadnjim svjetlima i novim poklopcem prtljažnika. Unutrašnji dizajn zadnjih svjetala je revidiran kod svih modela. All-Terrain model je vizuelno sličniji SUV modelima. Pored toga, posebnost All-Terrrain komponenata kao što su maska hladnjaka koja sada dolazi u hromiranoj opciji visokog sjaja u odnosu na mat verziju koja je bila dostupna do sada. Tri nove boje su dostupne za E-Klasu kao deo osvježenja, a one nose imena high-tech siva, grafitno siva metalik i mojave srebrna. Trag točkova je proširen i sada uključuje točkove sa posebnim akcentom na aerodinamiku sto doprinosi nižoj potrošnji i manjem ukupnom uticaju na životnu okolinu. Nove boje i materijali unapređuju interijer. Nove kombinacije boja magma siva/neva siva (Avantgartde), crna/orah smeđa (Exclusive) i magma siva/macchiato bež (Exclusive), i ukrasni elementi u opciji jasena, oraha, brušenog aluminijuma i kombinaciji aluminijum-karbon. Sedišta kombinuju zaštitni znak brenda Mercedes-Benz kad je u pitanju putovanje na duže relacije – udobnost sa avangardnim dizajnom. Prilagodljivo podešavanje vozačevog sjedišta je naročito pogodno: kad se visina unese kroz medija displej ili putem Mercedes Me aplikacije, sjedište se automatski pomjera u uobičajeno odgovarajuću poziciju, koju je potrebno da vozač samo fino podesi prema sebi. Dizajn prednjih sjedišta naglašava sportsku auru enterijera. Sjedišta nude snažnu bočnu podršku bez ugrožavanja komfora. Kontura sedišta prati izražene bočne potpore, i u zavisnosti od specifikacije, središnji dio ima sportske, popriječne ili moderne uzdužne šavove. Boja središnjih dijelova naslona sjedišta i jastuka usklađena su sa ukupnom skulpturom sedišta. Moguće su brojne kombinacije materijala - od tkanine, preko ARTICO vještačke kože i reljefne kože, do nappa kože sa dijamantskim prošivanjem.

 

 

Nova generacija sistema za pomoć u vožnji: Bolja asistencija za gužvu u saobraćaju i pri parkiranju

 

Nova E-Klasa posjeduje posljednju generaciju Mercedes-Benz sistema za pomoć u vožnji koji pružaju kooperativnu podršku vozaču. To rezultira posebno visokim nivoom aktivne sigurnosti: limuzina i karavan verzija su u stanju da odreaguju u slučaju da vozač to ne učini. Prepoznavanje da vozač ne drži ruke na volanu (tzv. hands-off) sada radi na kapacitivnoj osnovi. To omogućava bolje iskustvo za vozača u polu-automatskom režimu vožnje. Kako bi informisao sistem da vozač i dalje ima kontrolu nad E-Klasom, dovoljno je da vozač uhvati volan. Ranije je kao povratna informacija bio potreban trenutak upravljanja tj. neznatno okretanje volana. Novi volan (više detalja u narednom pasusu) u obruču posjeduje jastučić sa odgovarajućim senzorima. Oni registruju da li vozač drži volan ili ne. Ukoliko sistem detektuje da vozač ne drži ruke na volanu određeno vrijeme, pokreće se kaskada upozorenja, koja će konačno aktivirati Emergency Brake Assist ako vozač nastavi da bude neaktivan. U standardu, E-Klasa dolazi sa sistemom Active Brake Assist, koji je u mnogim situacijama u stanju da koristi autonomno kočenje kako bi izbjegao sudar ili ublažio njegovu ozbiljnost. Sistem takođe može da koči kad detektuje nepomična vozila ili pješake pri tipičnim gradskim brzinama, kako bi spriječio sudar, u zavisnosti od situacije. Dio Driving Assistance paketa je sada dostupan prilikom priključenja u prilaznoj traci. Određenje funkcije Intelligent Drive sistema mogu se po želji dokupiti u okviru Driving Assistance Package. Oni uključuju Active Speed Limit Assist, koji koristi podatke mape i informacije iz sistema Traffic Sign Assist da bi reagovao na promjene u ograničenju brzine. Prilagođavanje brzine zasnovano na ruti ispred krivina, kružnih tokova, naplatnih stanica, T-raskrsnica kao i prije isključenja / izlaska sa autoputa / brzih puteva takođe su obuhvaćene. Kada vozač uključi DISTRONIC Active Active Assist, s prilagođavanjem brzine zasnovanom na ruti, E-Klasa je sada čak u stanju da odgovori i na podatke iz LiveTraffic Information. U idealnom slučaju, to se dešava čak i prije nego što vozač ili radarski i senzori kamere uspiju da otkriju prepreku u saobraćaju. Kada se detektuje gužva, brzina se smanjuje na približno na 100 km / h kao predostrožnost ukoliko vozač namjerno ne odluči drugačije. Pri vožnji u gužvi na autoputu, Active Stop-and-Go Assist u velikoj meri može obavljati zadatke zadržavanja u voznoj traci i održavanje sigurnosne udaljenosti uz visok nivo dostupnosti pri brzinama do oko 60 km/h. Vozilo se može automatski pokrenuti do jednog minuta nakon zaustavljanja. Na putevima sa više traka, Active Steering Assist je u mogućnosti da vozaču pomogne u formiranju koridora za slučaj nužde, zbog čega vozilo ostaje izvan centralne pozicije u traci. Na autoputevima, pri brzinama ispod 60 km/h, vozilo se drži otkrivene trake i primjenjuje “inteligenciju roja” kako bi prikupilo informacije sa vozila u okruženju. Ako nije otkriveno nijedno vozilo, E-Klasa prati vozilo ispred kao i ranije. Active Blind Spot Assist sa upozorenjem o izlasku nudi pojačanu zaštitu prilikom izlaska iz automobila. Može da reaguje na vozila u slijepoj ulici i u kritičnom području, uz aktivnu intervenciju kočenja. Kada se vozilo zaustavi, sistem sada može i vizuelno upozoriti putnike na spoljnom ogledalu prije nego što izađu ako vozilo, ili čak i bicikl, prođe pored kritičnog dijela. Ako vozač u ovom trenutku pokuša da koristi kvaku na vratima, oglasiće se dodatno zvučno upozorenje i ambijentalno osvjetljenje vrata će početi da treperi crveno. Otkriva prolazne putnike koji se kreću brzinom većom od 7 km/h. Funkcija je dostupna i kada vozilo miruje i do tri minute nakon isključivanja paljenja. Active Parking Assist sa PARKTRONIC opcijom i kamerom od 360 ° omogućava automatski ulazak i izlazak sa parking mjesta. Sistem olakšava pretragu i izbor parking mjesta kao i ulazak i izlazak (ukoliko je vozilo parkirano automatski) paralelno ili normalno parkiranih vozila. Nova E-Klasa je po prvi put u stanju da prepozna i koristi parking mjesta koja su, na primjer, označena samo kao područja na većim lokacijama. Kamera od 360° prenosi još realniju sliku na medija ekran, koji uključuje prošireni prikaz sa strane. Kada napuštate parking mjesto, sistem je u stanju da upozori na saobraćajni prelaz iza vozila i može da aktivira kočnice u slučaju sumnje.

 

 

Još više komfora u unutrašnjosti: MBUX, ENERGIZING kontrola komfora sa "PowerNap"

 

E-Klasa je opremljena sa potpuno novim upravljačem. Dostupan je u tri verzije: kao kožni upravljač, u kombinaciji drvo-koža i u supersport verziji. Kontrolne površine imaju sjajni crni lak, dok elementi i obrubi imaju srebrnu sjenku. Instrument i medija displej se kontrolišu pomjeranjem po tasterima Touch Control. Princip rada tastera Touch Control mijenja se iz optičkog u kapacitivni. Mehanički sistem više nije potreban, a površine osjetljive na dodir su takođe manje podložne otiscima prstiju. Nova E-Klasa opremljena je najnovijom generacijom MBUX multimedijalnog sistema (Mercedes-Benz User Experience). U standardnoj opremi sadrži dva velika ekrana veličine 10,25 inča / 26 cm, koji su zaslužni za izgled širokog ekrana sa karakterističnim rasporedom jedan pored drugog. Opciono su na raspolaganju dva ekrana od 12,3 inča / 31,2 cm. Informacije na instrument tabli i na medija displeju lako su čitljive na velikim ekranima visoke rezolucije. Prezentacija sa sjajnom grafikom doprinosi intuitivnom korišćenju.

 

 

Zavisno od raspoloženja ili potrebi za prilagođenost određenoj unutrašnjosti, korisnik ima mogućnost izbora četiri različita stila:

 

- Modern Classic je dalji razvoj klasičnog stila ekrana u elegantnoj i laganoj mješavini dizajna.

- Sport ima visokotehnološki izgled turbine sa izrazito sportskim crno / žutim kontrastima.

- Progressive naglašava napredni tehnološki izgled.

- u Discreet style, svi displeji se svode na apsolutno neophodno.

 

Ostale prednosti uključuju, u standardnoj opremi, medija ekran osetljiv na dodir i upotrebu tehnologije proširene stvarnosti na navigacioni ekran kada je navigaciona funkcija aktivna: slika okoline unaprijeđena je korisnim navigacionim informacijama. Na primjer, strjelice ili kućni brojevi se automatski direktno prikazuju na primjer. Sistem takođe pomaže vozaču na semaforima: ako je E-Klasa prvi automobil na semaforu, displej semafora se ističe. Na ovaj način, ova nova funkcija posebno pomaže kada semafor nije vidljiv. Opcioni MBUX Interior Assistant omogućava intuitivno, prirodno rukovanje raznim opcijama za uređenje komfora i MBUX funkcijama, takođe prepoznavanjem pokreta. Kada se ruka približi ekranu osjetljivom na dodir ili dodirnoj tabli na centralnoj konzoli, medijski ekran se mijenja, a na primer, pojedini elementi se ističu. ENERGIZING kinetika sjedišta je još jedna nova karakteristika E-Klase. Podržava blage promjene u sjedećem položaju pomoću sitnih pokreta kako bi unaprijedili putovanje. ENERGIZING comfort za kontrolu komfora koristi razne sisteme u vozilu, i koristi muzičko i osvjetljavanje raspoloženja, kao i brojne modele masaže za širok spektar programa za opuštanje i povećanje fokusiranosti. Program "PowerNap" dostupan je na plug-in hibridima, što je korisno na primjer kod odmora od vožnje u prostoru za odmor ili prilikom punjenja baterije. Program ima tri faze - uspavljivanje, spavanje, buđenje - i može poboljšati performanse vozača i pružiti novu energiju. ENERGIZING COACH zasnovan je na inteligentnom algoritmu i preporučuje jedan od programa prilagođenih pojedincu i situaciji. Ako je Garmin® pametni sat integrisan, lične vrijednosti kao što su nivo stresa ili kvalitet spavanja optimizuju tačnost preporuke. Cilj je da se putnici osećaju dobro i opušteno čak i tokom zahtjevnih ili monotonih putovanja. URBAN GUARD: Inteligentno povezivanje hardverskih i digitalnih rješenja za zaštitu od kriminala.

 

Pod imenom URBAN GUARD, Mercedes-Benz predstavlja novu sveobuhvatnu kategoriju proizvoda i opcija za sve serije modela. Povezuje postojeće i buduće proizvode za zaštitu vozila od vandalizma i kriminala. Sa URBAN GUARD - inteligentnim povezivanjem hardverskih i digitalnih rešenja - Mercedes-Benz zadovoljava svjetske potrebe kupaca za sigurnošću i zaštitom imovine. Od sredine 2020. godine planirana su dva opciona paketa, URBAN GUARD zaštita vozila i URBAN GUARD Vehicle Protection Plus. Neki proizvodi URBAN GUARD takođe će biti dostupni u internet prodavnici Mercedes me za naknadno aktiviranje. U saradnji sa Mercedes me, dva paketa URBAN GUARD zaštita vozila i URBAN GUARD Vehicle Protection Plus omogućavaju svestrani nadzor parkiranog vozila. URBAN GUARD sadrži alarmni sistem protiv krađe, zaštitu od vuče sa vizuelnim i zvučnim upozorenjem u slučaju otkrivene promjene položaja, alarmnu sirenu, nadgledanje unutrašnjosti (aktivira se u slučaju pomjeranja u unutrašnjosti), kao i pre-instalacija za otkrivanje krađe i parking sudara. U slučaju posljednjeg, senzori vozila registruju se kada parkirano i zaključano vozilo naletite ili se povuče - ili kada neko pokuša provaliti u vozilo. Ako je usluga aktivna, vozač se obavještava putem aplikacije Mercedes me. Putem obavještenja otkrije, na primjer, koliko je obimno oštećenje i na kom području vozila je oštećenje na parkingu. Čim se vozilo ponovo pokrene, ove informacije se takođe prikazuju jednom na medija ekrana. Pored toga, URBAN GUARD Vehicle Protection Plus može precizno odrediti lokaciju ukradenih vozila. U slučaju krađe, ovo takođe omogućava pronalazak vozila, čak i ako je lopov, na primjer, deaktivirao funkciju praćenja vozila. Ovo se odvija u saradnji sa policijom.

 

 

E kao efikasnost: elektrifikacija pogonskog sklopa

 

Elektrifikacija pogonskog sklopa predstavlja još jedan veliki korak naprijed sa ažuriranjem modela E-Klase. Sedam modela je dostupno kao plug-in hibrid (dizel i benzin, limuzina i karavan, pogon na zadnjim točkovima i pogon na svim točkovima). Linija visoko efikasnih i moćnih benzinskih motora sa niskom emisijom pokrivaće raspon od 115 do 270 kW, dok se spektar dizel vozila kreće od 118 do 243 kW. Po prvi put, četverocilindarski benzinski motor (M 254) sa integrisanim starter generatorom (ISG) druge generacije koji proizvodi do 15 kW dodatnog pogona i 180 Nm obrtnog momenta unapređuje obim motora. Modeli opremljeni ovim motorom imaće 48-voltni električni sistem na vozilu. Zahvaljujući rekuperaciji energije i mogućnosti da se "jedri" pri isključenom motoru, benzinski motor je visoko efikasan. U modelu M 254, Mercedes-Benz je prvi put kombinovao sve inovacije porodice modularnih motora sa 4- i 6-cilindarskim benzinskim i dizel motorom u jednom motoru. Uključuju NANOSLIDE® premaz cilindara, CONICSHAPE® cilindrično honiranje i sistem za kontrolu emisije postavljen direktno kod motora. Potpuno nova karakteristika je segmentni punjač sa priključkom za protok, unapređenje tehnologije “twin-scroll” za još brži odziv sistema prinudne indukcije. Po potrebi, električni dodatni kompresor brzo podiže pritisak punjenja - posebno pri motorima sa malim brojem obrtaja sagorijevanja - i time doprinosi vrlo dinamičnom odzivu gasa. Linijski šestocilindrični benzinski motor (M 256), koji je prvi put dostupan u E-Klasi, takođe je opremljen ISG-om. Ponudu motora zaokružuje šestocilindrični dizel (OM 656). Ovaj motor i OM 654 četvorocilindrična verzija posjeduju prošireni sistem za kontrolu emisije.

 

Njegove komponente uključuju:

 

- usko spojeni NOX katalitički pretvarač za smanjenje azotnih oksida

- DPF filter (dizel filter čestica sa specijalnim premazom za smanjenje količine azotnih oksida)

- SCR katalizator (selektivna katalitička redukcija; sa selektovanim ubrizgavanjem AdBlue-a)

- dodatni SCR katalizator u donjem dijelu vozila sa odvojeno odmjerenom uzbizgivačem AdBlue-a

 

 

Transmisija 9G-TRONIC takođe je unapređena za adaptaciju druge generacije ISG-a i u prvom koraku se koristi sa četvorocilindarskim motorom. Elektromotor, elektronika pogonskog sistema i hladnjak prenosa sada su prešli u prenosnik ili na njega. Prethodno potrebni kablovi su eliminisani, što nudi prednosti u pogledu prostora za instalaciju i težine. To olakšava kombinovanje transmisije sa različitim motorima sagorijevanja. Pored toga, povećana je efikasnost prenosa. Između ostalog, optimizovana interakcija sa električnom pomoćnom pumpom za ulje smanjuje količinu isporuke mehaničke pumpe za 30 procenata. Pored toga, koristi novu generaciju potpuno integrisane kontrole prenosa sa višejezgarnim procesorom i novom tehnologijom konstrukcije i spajanja. Pored povećane računarske snage, drastično je smanjen i broj električnih interfejsa, a težina kontrole prenosa smanjena je za 30 odsto.

 

 

Srce brenda: priča o uspehu E-Klase

 

Početkom 20. vijeka, vozila koja su se pozicionirana ispod najluksuznih klasa, a opet iznad kompaktne klase, bili su glavni dio portfolija Mercedes-Benz modela i marki koje su prethodile. Prvi Mercedes-Benz modeli koji su na tržište stigli 1901. i utvrdili koncept moderne automobilske konstrukcije već su bili dostupni u različitim verzijama i ciljali su različite kupce - uključujući i one koji bi danas izabrali vozilo gornjeg segmenta srednje klase. Sa preko 14 miliona jedinica isporučenih od 1946. godine, E-Klasa je najprodavanija serija modela u Mercedes-Benz istoriji. Mnogi to doživljavaju kao "srce brenda". Kupci E-Klase su među najvjernijim fanovima Mercedesove zvijezde: Osam od deset kupaca E-Klase limuzina ostaje lojalno brendu Mercedes-Benz prilikom kupovine sljedećeg vozila. Kada je proizvodnja ponovo pokrenuta nakon Drugog svjetskog rata, prvi automobil koji je krenuo u proizvodnju bio je model 170 V, prvobitno predstavljen 1936. godine, u početku kao vozilo za spasilačke službe, policiju, trgovinu i zanatstvo. Ubrzo je uslijedila limuzina 1947. godine, kao prvi poslijeratni putnički Mercedes-Benz automobil. Model 180 (V 120) iz 1953. godine sa unibodi i "Ponton" oblikom postavio je nove tehničke i formalne trendove. Usledili su 1961. godine četvorocilindrične verzije serije „Fintail“ (V 110) - prvi model sa bezbjednim kućištima i zglobnim zonama. Sljedeći veliki korak uslijedio je sedam godina kasnije u obliku „Stroke Eight“ (modelna serija V 115/114). U isto vrijeme, s dolaskom prvog modela kupea, ovo je označilo i proširenje obima dostupnih varijanti karoserije. Njegov uspjeh ponovo je nadmašen nasljednicom modela 123 koja počinje od 1976. Takođe je proizveden u karavan verziji - kojom je Mercedes-Benz postavljao standarde za ovaj automobil kao izuzetno funkcionalno porodično vozilo. Serija 124 od 1984. do 1995. godine, koja je bila dostupna i kao kabriolet sa četiri sjedišta, prvi je put dobila ime E-Klasa sredinom 1993. godine. Lice "četiri prednja svjetla" i njegova inovativna tehnologija bile su glavne karakteristike serije 210, lansirane 1995. godine. Model 211 E-Klase, lansirana je početkom 2002. godine. Slijedila je 2009. serija 212 (limuzina i karavan) i serije 207 (Kabriolet i Coupe), a od 2010. godine E-Klasa limuzina je takođe postala dostupna i kao V 212 verzija proizvedena u i za Kinu sa produženim međuosoviskim rastojanjem. Mercedes-Benz je 2016. godine lansirao E-Klasu modela serije 213. Već od 2017. godine, karavan je prvi put dostupan i kao verzija All-Terrain.

 

 

2019: E-klasa postavlja nove rekorde prodaje u azijsko-pacifičkoj regiji

 

Više od 351.000 vozila E-Klase limuzina i karavana isporučeno je kupcima u trećoj punoj godini kada se nova generacija pojavila na tržištu. Značaj Kine kao najvažnijeg tržišta za Mercedes-Benz limuzine je jasno vidljiv na primjeru E-Klasi: Verzija E-Klase sa dugačkim međuosovinskim rastojanjem postavila je novi rekord i zabilježila dvocifren rast prodaje na pomenutom tržištu. Svaka druga E-Klase limuzina koja je isporučena u 2019. godini isporučena je kao produžena verzija za kinesko tržište. U Južnoj Koreji, E-Klasa limuzina je zabeležila najveću jednogodišnju prodaju do sada.

 

 

Savremena digitalna proizvodnja nove E-Klase

 

E-Klasa limuzina i karavan proizvede se u pogonu Mercedes-Benz Sindelfingen i dolaze iz iste proizvodne linije kao Mercedes-Benz CLS i Mercedes-AMG GT kupe sa 4 vrata u fleksibilnom proizvodnom sistemu. Proizvodnja koristi savremene digitalne tehnologije - od pametnih telefona za lociranje vozila na liniji i aditivnih metoda za proizvodnju opreme do upravljanja digitalnim prodavnicama, što uključuje različite ključne pokazatelje kojima se upravlja u jednom sistemu. Proizvodnja takođe koristi sistem Ubisense. Ovaj sistem locira alate za pričvršćivanje koji su zaposlenima potrebni u postupku montaže i pruža zaposlenom potrebne informacije o određenom vozilu. Na ovaj način se aktiviraju samo alati koji su zapravo potrebni za rad na vozilu. Zaposleni dobija optimalnu podršku u postupku montaže. Fabrika u Sindelfingenu je središte centra za zadovoljstvo kupaca za putničke automobile luksuznog segmenta, kao i vodeće postrojenje za S-Klasu i E-Klasu. Lokacija zapošljava više od 35.000 ljudi. Pored pomenutih modela, Mercedes-Benz proizvodi S-Klasu, Coupe i Kabriolet, Mercedes-Maybach S-Klasu kao i Mercedes-AMG GT porodicu. U narednom periodu to će takođe biti lokacija za proizvodnju električnih vozila novog brenda EQ proizvoda i tehnologije. Počev od 2022. godine, Mercedes-Benz Sindelfingen fabrika biće u potpunosti CO2 neutralna. Pored toga, „Fabrika 56“, jedan od najsavremenijih proizvodnih pogona na svetu, trenutno se gradi na lokaciji.

Datum objave: 03/03/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook