Naslovna > Automobili > Škoda > Rapid > Investicija sa dugoročnim pokrićem
FOTO GALERIJA (102)

Škoda Rapid 1.0 TSI Ambition

Investicija sa dugoročnim pokrićem

Sa prtljažnikom od 550 litara, potpunim srednjim paketom opreme, savremenim 1.0 TSI agregatom i cijenom od 29.000 KM, kompaktna Škodina limuzina se nameće kupcima koji žele imati komforan i praktičan porodičan automobil trajne vrijednosti...

Rapid je jedan od rijetkih Škodinih modela kojem trenutno ne cvjetaju ruže. Mada se na evropskom tržištu njegova prodaja stabilizovala na godišnjem nivou od 67.000 jedinica, koliko je prodato u protekle tri godine, Octavijinih 227.000 i Fabijinih 177.000 isporučenih modela iz 2017.godine  „nabijaju“ komplekse. Ni prošlogodišnji redizajn nije ozbiljnije skrenuo pažnju Škodinih kupaca pa su sve otvorenije najave kako će sljedeća generacija Rapida biti punopravan kompakt rekli bismo i sasvim očekivane. Ako ste zbog ovakvog uvoda zaključili da je aktuelni Rapid iz nekog razloga loš automobil, onda znajte da griješite. Njegova prodaja dobrim dijelom „pati“ zbog nedovoljene medijske promocije, odnosno zbog apsolutne dominacije Fabije i Octavije, koje jednostavno nisu ostavile dovoljno prostora za afirmaciju Rapida. To je s druge strane odlična šansa za sve ljubitelje Škode, koji će pri kupovini ove limuzine zbog uslovno rečeno slabije prodaje u budućnosti vjerovatno moći računati na različite pogodnosti i popuste, koje rijetko prate „top modele“. Kada je riječ o dizajnu treba podsjetiti da je Rapid dostupan u dvije karoserijske verzije, kompaktnoj hatchback i limuzinskoj koju smo imali na testu. I jedna i druga imaju jasan porodični predznak, s tim da je limuzina zahvaljujući većem i praktičnijem prtljažniku od osnovnih 550 litara ipak nekako omiljenija i češća na bh. tržištu. Podsjećamo da petovratni Spaceback ima prtljažnik zapremine 415 litara.

 

 

Sa dužinom od 4,48 metara Rapid je dimenzijski tačno na pola puta između Fabije i Octavije. Da je riječ o čistokrvnoj kompaktnoj limuzini najbolje govori osovinski razmak od 2,6 metara. U odnosu na treću generaciju Octavije, Rapid je kraći 19 centimetara, dok je od Fabije duži punih 48. Zanimljivo je da je limuzinski model od nekada veoma popularne prve generacije Octavije Classic, kraći tek 9 centimetara. Mjesto gdje je Rapid „najkraći“ je njegova širina od 1,72 metra koja je uža čak i od Fabijinih 1,73 metra. To je uslovilo pomalo neuobičajene proporcije, pa limuzina u očima posmatrača gledana u tri dimenzije izgleda neobično duguljasto. Dizajnerski je riječ o poprilično klasičnom modelu, koji ima prepoznatljive Škodine linije, sa mnoštvom jednostavnih detalja i nešto izraženijim ugaonim formama. Nije to kreacija za kojom će prolaznici lomiti vratove, ali ni forma koja će ostariti preko noći. Nebesko plava boja testnom modelu je dala elegantnu notu, dok je nekoliko oku zanimljivih dodataka poput 15-inčnih aluminijumskih točkova, te zaštitnih letvica na vratima i kućištima retrovizora u boji karoserije upotpunilo vizuelni doživljaj i ubilo „plastičnost“ karakterističnu za skromnije modele s početka ponude.

 

 

Zadnji dio automobila je blago zaobljen, sa velikim dvobojnim svjetlima čija je grafika, koja simbolizuje obrnuto slovo C, svojevrsni zaštiti znak za sve savremene Škodine modele. Da je Rapid razvijen po filozofiji „ponuditi što više automobila za što manje para“ najbolje svjedoči unutrašnjost. Tvrda plastika dominira većinom instrument panela, a mekanu površinu pod prstima osjetićete tek pri dodiru sa kožom obloženim upravljačem ili presvlakama sjedišta. U ovom pogledu Rapid je puno bliži Fabiji, nego Octaviji, na koju podsjeća uzornim kvalitetom izrade i pedantnom češkom završnom obradom. I pored osjećaja plastičnosti, koji karakteriše testni model, ne može mu se uputiti nijedna ozbiljnija kritika. Ergonomija je vrhunska, instrumenti su pregledni, a svi prekidači na dohvat ruku. Upravljač odlično leži u rukama i zadovoljavajućom preciznošću usmjerava automobil, dok je petostepeni mjenjač u pogledu uglađenosti sigurno jedan od boljih, ako ne i najbolji u klasi kompaktnih limuzina. Na prednjim sjedištima ugodno će se smjestiti i dvometraši, a glava im neće udarati u strop ni pozadi gdje ima dovoljno prostora i za koljena. Dva putnika se neće dodirivati ramenima, a treći se između njih može smjestiti uz puno kompromisa.

 

 

Komfor bi bio bolji da su sjedalne površine duže naprijed i pozadi, ali tada osjećaj iznatprosječne prostranosti ne bi ni izbliza bio onakav kakav je sada. Preglednost je zadovoljavajuća, retrovizori optimalne veličine i oblika, ali za potpunu bezbrižnost pri manevrisanju su ipak neophodni zadnji parking senzori, jer je i najboljim vozačima teško procijeniti gdje je najisturenija tačka zadnjeg branika. Za ovo zadovoljstvo u svim paketima opreme treba doplatiti 571 KM. Manje sigurnim vozačima se nudi i kombinacija prednjih i zadnjih parking senzora po cijeni od 1.085 KM. U Ambition i Style paketima je dostupna i zadnja kamera po cijeni od 439 KM. Sa testnom, srednjom Ambition opremom Rapid prvenstveno cilja na kupce koji traže idealno prevozno sredstvo za pet osoba i gomilu prtljaga, sa dobro iskombinovanim paketom serijske opreme. Početni Active trebao bi biti dovoljan svima onima koji na automobil gledaju kao na prevozno sredstvo od tačke A do tačke B, koje od opreme primarno mora imati samo klima uređaj. Vizuelni doživljaj kod njih je uglavnom sporedna stvar. Sve što nije bitno takvim kupcima, ali i puno više od toga nudi se u najbogatijem Style paketu namijenjenom svima onima koji bez obzira na klasu i imidž ne žele praviti kompromise.

 

 

Oni za sebe uvijek žele najbolje, a Škoda im tu želju vizuelno ispunjava sa serijskim15-inčnim alu naplacima, hromiranim detaljima na maski hladnjaka i retrovizorima u boji vozila. U kabini se između ostalog takođe nude hromirani ukrasi, automatski klima uređaj, električno podešavanje vanjskih ogledala, električni podizači svih prozora, Maxi Dot info displej na instrument tabli, centralni naslon za ruku, hlađeni suvozačev pretinac, Swing radio sa šest zvučnika i na dodir osjetljivim ekranom... Mnoge od nabrojanih detalja iz Style opreme smo imali i u testnom modelu čija cijena se zbog toga sa početnih 26.936 KM povećala na 29.000 KM. To je 3.827 KM više u poređenju sa limuzinskim Rapidom, sa istim motorom i Active opremom. S druge strane, to je iznos za koji mnogi od konkurenata nude svoje kompaktne limuzine u kombinaciji sa na bh. tržištu još uvijek poželjnijim dizel motorima. Rapid ovaj iznos teško može da „brani“ i u poređenju sa najbližim rođacima, jer broj veća Octavia Ambition 1.2 TSI sa 86 KS startuje po cijeni od 29.789 KM, dok je karavanska Fabia za nešto više od 29.000 KM dostupna sa Ambition opremom i 1.4 TDI motorom (90 KS) ili sa 1.6 MPI atmosferskim benzincem (110 KS), DSG automatikom i Style opremom. Fabiju Combi je u ovom cjenovnom okviru moguće dobiti i u atraktivnom Monte Carlo izdanju i sa istom pogonskom kombinacijom kao i testnog Rapida. Nakon svega navedenog nameće se zaključak da danas nije lako biti kupac Škode i odabrati za sebe najbolju modelsku, pogonsku i kombinaciju opreme. Sva sreća pa su to samo slatke muke.

 

POGON
Nakon što smo prije nešto više od četiri godine limuzinskog Rapida vozili sa četverocilindarskim 1.2 TSI motorom sa 84 KS, s velikim zanimanjem smo dočekali da vidimo šta može da nam ponudi njegov manji, savremeniji, trocilindarski, jednolitarski nasljednik sa 95 KS. Prvi osjećaj je da je novi motor nekako tiši, uglađeniji, da ljepše prima gas, ali i da je kao njegov prethodnik pomalo polijen u startu na nižim obrtajima. Gledajući tehničke podatke to je i razumljivo, jer najveći obrtni momenat od 160 Nm razvija u rasponu od 1.500 do 3.500 obrataja. Do 1.500 obrtaja mali benzinac ponekad djeluje kao da nema dovoljno daha, a pedala gasa propada u prazno bez adekvatne reakcije. No za najviše sekund, dva, odnosno čim kazaljka obrtomjera dotakne tih 1.500 obrtaja, počinje konstantan dotok svježe snage koja se progresivno povećava do 5.000 kada je raspoloživo svih 95 „konja“. Petostepeni mjenjač nešto dužih, ali odlično proračunatih hodova je po preciznosti jedan od najboljih u klasi. Kada tome pridodate i mekano kvačilo Rapid postaje automobil kojeg je pravo zadovoljstvo voziti u gradu, gdje je česta izmjena brzina neminovnost. Vješanje je ugodno kruto i odlično upija sve anomalije sa podloge. Najosjetljivije je na poprečnim neravninama kada točkovi obje osovine u kratkom razmaku gube oslonac, što se manifestuje nešto izraženijim ljuljanjem karoserije. Sve ostalo, od upravljača do kočnica, je na nivou očekivanja od jedne porodične limuzine. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h je potrebno uzornih 11,0 sekundi, a i najveća brzina od 187 km/h je respektabilna za motor zapremine 999 ccm. Šteta što sa njim nismo uspjeli postići od Škode obećani prosjek od 4,4 litra, već smo test završili sa 8,7, a nerjetko smo bili svjedoci da je putni računar pokazivao da ćemo na 100 pređenih kilometara spaliti 10 litara benzina. Smirenim tempom vožnje i na otvorenoj cesti moguće se spustiti ispod šest litara, pa i manje, ali vas živahna turbina sve vrijeme tjera da ignorišete takav tempo vožnje i date krila malom benzincu koji jednostavno obožava visoke obrtaje... 

 


Oprema: Ambition

 

ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, ESC Poluautomatski klima uređaj Climatic Trokraki kožni upravljač sa alu optikom Radio uređaj Swing sa USB i Aux utičnicama, četiri zvučnika i ekranom osjetljivim na dodir Bluetooth telefon sa glasovnom komandom Vazdušni jastuci za vozača i suvozača i dva bočna jastuka Daljinsko centralno zaključavanje Termoizolaciona stakla u boji Tempomat Start-stop sistem Maxi Dot putni računar Električni podizači prednji i zadnjih stakala 15-inčni alu naplaci

 

Tehnički podaci: 1.0 TSI

 

Snaga: 95 KS Momenat: 160 Nm Najveća brzina: 187 km/h Ubrzanje: 0-100 km/h: 11,0 s Prosječna potrošnja: 4,4 l CO2: 101 g/km

Model  Fiat Tipo Sedan  Renault Megane Grand Coupe Seat Toledo
Motor 1.4  1.6 Sce 1.0 TSI
Zapremina  1.368 1.598 999
Snaga  95 115 95
Obrtni moment
127 156 160
Ubrzanje 11,5 11,8 11,0
Najveća brzina 185 190 187
CO2 133 142 101
Cijena  19.900 KM (Pop) 29.000 KM (Life) 27.144 KM (Reference)

Datum objave: 15/04/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook