Naslovna > Automobili > Toyota > Auris > Iskorak iz klišea
FOTO GALERIJA (15)

Vozili smo - Toyota Auris II

Iskorak iz klišea

Druga generacija Aurisa napravila je veliki dizajnerski zaokret u odnosu na prethodnika i vratila funkcionalnu jednostavnost enterijera...

Prije 130 godina u Cascaisu,  malom ribarskom mjestu u Portugalu, zasjala je prva sijalica u toj zemlji. Na našim prostorima prva sijalica zasjala je u Semizovcu, nedaleko od Sarajeva. Urbana legenda kaže da je Nikola Tesla, na putovanju od New Yorka do Beograda 1890. godine, spavao u jednom motelu u Semizovcu, gdje je domaćinu, koji je imao riječni mlin, ponudio nešto revolucionarno.

 

Tek pet godina poslije, električne sijalice su se pojavile u Sarajevu. Dakle sijalica je veza između Cascaisa i Semizovca, no veza može biti i jedan japanski brend. Dakle bosansko naselje i portugalsko ribarsko mjesto osim sijalice povezuje i Toyota. U Semizovcu je Toyota već godinama prisutna u prepoznatljivom prodajno-servisnom centru, a u Cascaisu su se održale testne vožnje najvažnijeg Toyotinog modela u ovoj godini, novog Aurisa. Bili smo u Semizovcu više puta zbog raznih prilika, a u Cascais smo putavali samo jednom, da bismo isprobali sve mogućnosti druge generacije Aurisa ili, kako neki vole reći, jedanaeste generacije legendarne Corolle.

 


Kada smo vidjeli novi Auris, shvatili smo da su japanski inžinjeri ispunili želju svog šefa, Akio Toyode, koji je od njih zahtijevao da novi Toyotin kompakt bude dinamičan i agresivan te istovremeno lijep, uz prepozntatljive kvalitete kao što su izdržljivost i dugotrajnost. Druga generacija Aurisa je nastala na potpuno novoj arhitekturi, a posebna pažnja je data težini, optimizaciji svih dijelova, pogonskim agregatima i dizajnu. Razultat je Auris koji je lakši, dinamičniji, bolje opremljen i cjenovno povoljniji u odnosu na prethodnika. Povećanje aerodinamičnosti je rezultat smanjenja težine za 50 kg u prosjeku, te potpuno novi dizajn. Uz to je smanjena potrošnja pogonskih agregata i emisija štetnih gasova, a  na prezentaciji su nam tvorci novog Aurisa ponosno istakli činjenicu da su ukupni troškovi njegovog održavanja i posjedovanja smanjeni. Osim hibrida na prezentaciji smo isprobali model pokretan 1.6-litarskim benzincem sa 132 KS, koji bi trebao biti „udarna igla“ u prodaji na našim prostorima. Do sada je kupcima ovog modela posebno zanimljiv bio Auris sa 1.33-litarskim benzincem, no u Toyoti te kupce žele preorijentisati na veći agregat, koji je u suštini i bolji, a trebao bi imati tek nešto veću cijenu, za koju se osim većeg agregata dobije i zadnja poluosovina sa takozvanim „duplim viljuškama“, umjesto običnog torzionog ogibljenja.

 

 

0,27 CX Evropski recept Novi Auris je napravljen da se prilagodi visokim evropskim ukusima. Međuosovinski razmak je isti kao i kod prve generacije, 2.600 mm, no ukupna dužina automobila je povećana na 4.275 mm, a zanimljivo je da je sama visina redukovana za 55 mm, što je doprinijelo da se koeficijent otpora vazduha smanji na 0,27 Cx. LED dnevna svjetla te ostale svjetlosne sekcije na Aurisu su dizajnirane po principu „Keen Look“, što znači da djeluju atraktivno, sa oštrim rubovima i na cesti djeluju upečatljivo. Primijetili smo to dok su nam Portugalci upućivali poglede. Konačno je jedna Toyota, ne računajući GT-86, privačila poglede prolaznika. 

 

 

Benzinski Auris se pokazao kao izrazito umjeren, a najbolje je performanse pokazivao na visokim obrtajima, kada smo ostvarivali i nešto veću potrošnju goriva. No obazrivom i umjerenom vožnjom, potrošnja se znatno smanjila do nekog prosjeka od sedam litara. Da smo bili obazriviji, potrošnja bi bila i manja. No, suština je da je Auris sa 1.6-litarskim agregatom vozilo koje jednako može biti zanimljivo onima koji žele performanse, ali i onima koji žele štedjeti gorivo.Kada sumiramo prve utiske možemo zaključiti da je novi Auris automobil koji će dizajnom privući profinjene evropske kupce, koji žele biti primijećeni na cesti, ali isto tako zadržao je japansku trezvenost u unutrašnjosti i u pogonskim svojstvima, koja nude baš onoliko koliko treba. Dakle, raskošan u vanjštini i umjeren u unutrašnjosti. Kada smo se, vraćajući se iz Portugala, približavali Sarajevu, pitali smo se da li građani Semizovca znaju da je svjetlo dana ugledao novi Auris. Zaposlen Toyotinog centra u tom naselju sigurno znaju. Onda smo se zapitali da li građani Semizovca znaju gdje je u Portugalu zasvijetlila prva sijalica. Vjerovatno ne znaju, baš kao što bi trebali znati da je prva u ovom dijelu Evrope zasijala u Semizovcu....

 

 

Zeleni Auris  Prvi model Aurisa sa kojim smo se susreli u Portugalu bio je hibrid, pa smo radoznalo otvorili prtljažni prostor da vidimo kako je baterija smještena, međutim tamo je nismo našli, jer je, kasnije smo saznali, pohranjena ispod stražnjeg sjedišta. Dakle, Auris hibrid kao i model sa SUS motorom, imaju isti prtljažni prostor od 360 litara. Hibridni model je osim baterijema opremljen i 1.8-litarskim benzinskim agregatom sa 136 KS, dostupnih pri 5.200 o/min uz maksimalni obrtni momenat od 142 Nm. Upravo ovaj nešto niži obrtni momenat mogli smo osjetiti u vožnji, no kasnije smo shvatili da je Auris hybrid prije svega ekološko vozilo, stoga potrebe za naglim ubrzanjima nema.

 

 

 

Datum objave: 11/02/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook