Naslovna > Automobili > Hyundai > Elantra > Iskorak ka premium ugođaju

Hyundai Elantra

Iskorak ka premium ugođaju

Sa novom Elantrom Hyundai je u pogledu kvaliteta izrade, ugrađenih materijala i tehnologije napravio iskorak ka „premium“ srednoj klasi ...

Dugoočekivana šesta generacija Hyundai Elantre predstavljena je na sajmu automobila u Los Anđelesu. Isti model je pod imenom Hyundai Avante predstavljen na domaćem južnokorejskom tržištu. Za razliku od prethodnika, koji je bio čistokrvna porodična limuzina, nova Elantra je napravila dizajnerski i tehnološki iskorak ka srednjoj klasi. Dosadašnji Hyundaijev dizajnerski jezik „Fluidic Sculpture“ u skladu s kojim je bila oblikovana peta generacija Elantre, evoluirao je u „Modern Premium“ stil. Jedno od najvažnijih obilježja ovog dizajna je šestougaona maska hladnjaka, koja će na bogatije opremljenim modelima biti ukrašena hromiranim letvicama.

 

Za one skromnije rezervisana je isključivo standardna plastika. Skromnije opremljeni modeli će umjesto dnevnih LED svjetala sa šest dioda, u uglovima prednjeg branika imati okrugla svjetla za maglu. Na bogatijim modelima i zadnja svjetla će biti u LED tehnologiji, dok će oni skromnije opremljeni imati klasične halogene pozicije. Novi model razvijen je na modifikovanoj platformi prethodnika, u čijem sastavu je 53% čelika visokog stepena čvrstoće. U Hyundaiju navode da je na ovaj način povećana čvrstina karoserije, odnosno da je povećan nivo bezbjednosti i zaštite kabinskog prostora. Visokom nivou sigurnosti doprinose i brojni elektronski sistemi, koji su zaduženi za aktivnu bezbjednost u vožnji, a koji do sada nisu bili dostupni u Elantri. U odnosu na prethodni model novi je sa 4.570 mm, duži za 20 mm, širi 25 (1.800 mm), dok su mu visina (1.435 mm) i osovinski razmak (2.700 mm) ostali isti. Paleta pogonskih agregata će se razlikovati od tržišta do tržišta.

 

Evropskim kupcima će Elantra kao i do sada biti ponuđena najvjerovatnije samo sa 1.6-litarskim benzinskim agregatom. Amerikancima će se Elantra nuditi sa novim 1.4-litarskim turbobenzincem sa 128 KS i sedmostepenim automatikom sa dva kvačila, te sa atmosferskim 2.0-litarskim benzincem sa 150 KS. Na domaćem tržištu u Koreji dostupan je i 1.6-litarski dizelaš od 136 KS, čija komercijalizacija u Evropi nije potvrđena. Nova Elantra će se proizvoditi u dvije Hyundaijeve fabrike, domaćoj južnokorejskoj u gradu Ulsanu i američkoj u državi Alabami.  

 

Datum objave: 23/12/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook