Naslovna > Automobili > Peugeot > 301 > Istok mora pasti!
FOTO GALERIJA (11)

Vozili smo - Peugeot 301

Istok mora pasti!

Sa udobnom kabinom, prtljažnikom od 506 litara, robustnim podvozjem i odmjerenim agregatima nova francuska limuzina usmjerena je prema skromnijim istočnoevropskim kupcima, koji od automobila traže da opravda svaku uloženu paru...

Peugeot je nedavno predstavio svoj novi model 301 koji se proizvodi u Španiji, a čija je prodaja počela u Turskoj, gdje smo na međunarodnoj prezentaciji isprobali sve mogućnosti novog pripadnika Peugeot porodice.

 

Peugeot 301 je nastao iz potrebe da se francuski proizvođač što bolje pozicionira na tržištima u razvoju, sa slabom kupovnom moći, kao što su istočna Evropa i Kina, a bitan faktor u prodaji biće i Turska, čiji su stanovnici tradicionalno naklonjeni sedanskim izvedbama automobila. Prvi susret sa 301-icom nije nam otkrio ništa što nismo znali. Linije na automobilu su skladne, ne pretjerano raskošne, ali dovoljno elegantne da vozilo ostavi utisak pristojnog. Jasno je da su dizajneri i na ovom automobilu primijenili potpuno novi dizajnerski izražaj, koji krasi Peugeot vozila, predstavljen na konceptu SR1. Stoga se 301-ica čini kao uravnoteženo i uglađeno vozilo.

 

 

 

Prtljažnik je bunar bez dna

 

 

Ono što smo vidjeli u vanjštini našli smo i u unutrašnjosti. Bez pretjeranih i upadljivih linija unutrašnjost je tipična za Peugeot, sa trokrakim multifunkcionalnim upravljačem, centralnim grebenom u obliku slova „V“. No i unutrašnjost donosi dašak elegancije, izražen hromiranim lajsnama, čije prisustvo ne čini automobil kičastim, kao što je čest slučaj kada su drugi proizvođači u pitanju.  Prvi susret s unutrašnjošću Peugeota 301 našu pažnju nije ipak usmjerio na raspored komandi i ergonomiju, kao što je običaj. Našu pažnju je dobio ogroman prostor, koji jednostavno nismo očekivali u automobilu ove klase. Podugačkih 2.65 m međuosovinskog razmaka je doprinijelo raskošnoj ponudi prostora u unutrašnjosti, pa s pravom možemo reći da prostora u Peugeotu 301 nikada neće nedostajati. Iznenađeni onim što smo vidjeli prije nego smo sjeli za upravljač, sjeli smo na zadnju klupu i imali osjećaj da se nalazimo u Peugeotu 508. Kada se govori o prostoru nezaobilazna je priča o prtljažniku, stoga smo prije vožnje otvorili poklopac prtljažnika i opet ostali prijatno iznenađeni. Na oko je mnogo prostora, a kasnije, na prezentaciji, dobili smo podatak da 301 nudi čak 506 litara prostora. Dakle, i prije nego što smo počeli vožnju, Peugeot 301 nas je oduševio, stoga smo instinktivno i tipično novinarski počeli da mu tražimo mane. I našli smo je odmah! Naime, poklopac prtljažnika nema tapacirunge niti bilo kakve obloge. No, s obzirom na cijenu ovog modela, znali smo da se moralo negdje štedjeti, pa bolje i na tapacirungu nego na nekim tehničkim rješenjima.

 

 

Route 301 Novi Peugeotov adut na istočnoevropskim tržištima predstavljen je jedinstvenom promotivnom turnejom nazvanom Route 301. U okviru ove turneje konvoj Peugeota 301 pohodio je čak tri kontinenta, 17 država i prevalio više od 10.000 kilometara, svraćajući u mnoge istočnoevropske gradove, a među njima Sarajevo, Banjaluku, Donji Vakuf, Jajce, Jablanicu, Konjic, Mostar... Podsjećamo da je konvoj 301-ica na put krenuo iz Istanbula u Turskoj, te da mu je finalno odredište bio Maroko, odnosno grad Kazablanka. 
 

 

 

 

Preko rupa kao po asfaltu

 

 

Došlo je vrijeme da 301-icu isprobamo na putu, a zapao nas je model sa 1.6-litarskim dizelašem od 92 KS. Nakon haotičnih ulica Antalije izašli smo na otvoren put i u potpunosti sva čula posvetili automobilu i njegovom ponašanju na cesti. Hrapava, loša, vijugava i brdovita cesta pokazala nam je sav karakter 301-ice. Automobil je pravljen za ove puteve i oni mu odlično leže. Sve neravnine se blagovremeno i besprimjetno upijaju, čemu definitivno doprinose prednji McPherson ovjes, te „multilink“ nazad? Tako nam se činilo u vožnji, no prilikom jednog zaustavljanja vidjeli smo zapravo da je Peugeot 301 nazad opremljen polukrutom osovinom, što je i logično, jer se radi o automobilu koji će cijenom osvajati tržište, pa mjesta za skuplji multilink jednostavno nema. No, udobnost u vožnji nas je navela da pomislimo da je zadnji ovjes ipak opremljen multilinkom. Nešto kasnije smo isprobali i mogućnosti  benzinca sa 1.6 litara zapremine i 115 KS. Poznati agregat je pokazao poznate manire. Na oštro pritiskanje papučice gasa uradiće sve što može. Peugeot 301 je već došao u BiH u zanimljivoj turneji Route 301 i dostupan je po cijeni od 19.932 KM, za koje se dobije automobil sa 1.2-litarskim trocilindričnim agregatom sa 72 KS i osnovnim paketom opreme koji nudi ESP, vazdušne jastuke, putni računar, ali ne i klimu i audio-uređaj. Najoptimalnija kupovina, kada je u pitanju ovaj automobil, je srednji paket opreme Active i dizelski agregat sa 92 KS, koji se može dobiti za 26.506 KM, dok isti paket opreme sa benzinskim agregatom košta nešto manje od 24.000 KM.

 

Datum objave: 21/02/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook