Peugeot je nedavno predstavio svoj novi model 301 koji se proizvodi u Španiji, a čija je prodaja počela u Turskoj, gdje smo na međunarodnoj prezentaciji isprobali sve mogućnosti novog pripadnika Peugeot porodice.
Peugeot 301 je nastao iz potrebe da se francuski proizvođač što bolje pozicionira na tržištima u razvoju, sa slabom kupovnom moći, kao što su istočna Evropa i Kina, a bitan faktor u prodaji biće i Turska, čiji su stanovnici tradicionalno naklonjeni sedanskim izvedbama automobila. Prvi susret sa 301-icom nije nam otkrio ništa što nismo znali. Linije na automobilu su skladne, ne pretjerano raskošne, ali dovoljno elegantne da vozilo ostavi utisak pristojnog. Jasno je da su dizajneri i na ovom automobilu primijenili potpuno novi dizajnerski izražaj, koji krasi Peugeot vozila, predstavljen na konceptu SR1. Stoga se 301-ica čini kao uravnoteženo i uglađeno vozilo.
Prtljažnik je bunar bez dna
Ono što smo vidjeli u vanjštini našli smo i u unutrašnjosti. Bez pretjeranih i upadljivih linija unutrašnjost je tipična za Peugeot, sa trokrakim multifunkcionalnim upravljačem, centralnim grebenom u obliku slova „V“. No i unutrašnjost donosi dašak elegancije, izražen hromiranim lajsnama, čije prisustvo ne čini automobil kičastim, kao što je čest slučaj kada su drugi proizvođači u pitanju. Prvi susret s unutrašnjošću Peugeota 301 našu pažnju nije ipak usmjerio na raspored komandi i ergonomiju, kao što je običaj. Našu pažnju je dobio ogroman prostor, koji jednostavno nismo očekivali u automobilu ove klase. Podugačkih 2.65 m međuosovinskog razmaka je doprinijelo raskošnoj ponudi prostora u unutrašnjosti, pa s pravom možemo reći da prostora u Peugeotu 301 nikada neće nedostajati. Iznenađeni onim što smo vidjeli prije nego smo sjeli za upravljač, sjeli smo na zadnju klupu i imali osjećaj da se nalazimo u Peugeotu 508. Kada se govori o prostoru nezaobilazna je priča o prtljažniku, stoga smo prije vožnje otvorili poklopac prtljažnika i opet ostali prijatno iznenađeni. Na oko je mnogo prostora, a kasnije, na prezentaciji, dobili smo podatak da 301 nudi čak 506 litara prostora. Dakle, i prije nego što smo počeli vožnju, Peugeot 301 nas je oduševio, stoga smo instinktivno i tipično novinarski počeli da mu tražimo mane. I našli smo je odmah! Naime, poklopac prtljažnika nema tapacirunge niti bilo kakve obloge. No, s obzirom na cijenu ovog modela, znali smo da se moralo negdje štedjeti, pa bolje i na tapacirungu nego na nekim tehničkim rješenjima.
Preko rupa kao po asfaltu
Došlo je vrijeme da 301-icu isprobamo na putu, a zapao nas je model sa 1.6-litarskim dizelašem od 92 KS. Nakon haotičnih ulica Antalije izašli smo na otvoren put i u potpunosti sva čula posvetili automobilu i njegovom ponašanju na cesti. Hrapava, loša, vijugava i brdovita cesta pokazala nam je sav karakter 301-ice. Automobil je pravljen za ove puteve i oni mu odlično leže. Sve neravnine se blagovremeno i besprimjetno upijaju, čemu definitivno doprinose prednji McPherson ovjes, te „multilink“ nazad? Tako nam se činilo u vožnji, no prilikom jednog zaustavljanja vidjeli smo zapravo da je Peugeot 301 nazad opremljen polukrutom osovinom, što je i logično, jer se radi o automobilu koji će cijenom osvajati tržište, pa mjesta za skuplji multilink jednostavno nema. No, udobnost u vožnji nas je navela da pomislimo da je zadnji ovjes ipak opremljen multilinkom. Nešto kasnije smo isprobali i mogućnosti benzinca sa 1.6 litara zapremine i 115 KS. Poznati agregat je pokazao poznate manire. Na oštro pritiskanje papučice gasa uradiće sve što može. Peugeot 301 je već došao u BiH u zanimljivoj turneji Route 301 i dostupan je po cijeni od 19.932 KM, za koje se dobije automobil sa 1.2-litarskim trocilindričnim agregatom sa 72 KS i osnovnim paketom opreme koji nudi ESP, vazdušne jastuke, putni računar, ali ne i klimu i audio-uređaj. Najoptimalnija kupovina, kada je u pitanju ovaj automobil, je srednji paket opreme Active i dizelski agregat sa 92 KS, koji se može dobiti za 26.506 KM, dok isti paket opreme sa benzinskim agregatom košta nešto manje od 24.000 KM.