Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Izazov za racionaliste
FOTO GALERIJA (13)

Test - Hyundai i30 1.4 MPI iLike

Izazov za racionaliste

Najjeftiniji Hyundaijev kompakt nudi oku ugodan dizajn, odličan 1.4-litarski agregat, potpunu opremu, prostran, udoban, ali i pomalo monoton enterijer, koji nadasve može da odgovori svim zahtjevima prosječnog porodičnog čovjeka, bez imidž kompleksa...

Hyundai i30 je jedan od dva kompakta (Kia Ceed), koji su 2007. godine najavili veliki iskorak korejskog automobilizma i nezadrživ napredak ka evropskim uzorima. Sa originalnim dizajnom, udobnim enterijerom, uzornom sigurnošću i standardno dobrom pouzdanošću rastao je i imidž korejskih marki, prvenstveno Hyundaija i Kia, za koje se danas može reći sve osim da su autsajderi. Zasnovan na identičnoj platformi kao i bratska Kia Ceed, Hyundai i30 je do sada ostvario solidan uspjeh na bh. tržištu, koji bi se mogao poboljšati zahvaljujući novim, nikad povoljnijim cijenama. Naime početna 1.4-litarska benzinska verzija sa iLike paketom opreme, koja je donedavno koštala 23.850 KM, sada se prodaje po osjetno nižoj cijeni od 20.990 KM. Koliko najjeftiniji i30 zapravo nudi za uloženi novac provjerili smo detaljnim sedmodnevnim testiranjem.

 

 

 

 


Hyundai i30 dizajnerski je naklonjen prije svega evropskoj klijenteli, tačnije u potpunosti je razvijen da ispuni očekivanja tradicionalno zahtjevnih i konzervativnih kupaca na Starom kontinentu. Testirani model sa iLike paketom opreme prepoznatljiv je po petokrakim ratkapnama, koje od pogleda sakrivaju 15-colne čelične felge, sa Hankook pneumaticima dimenzija 185/65. Treba istaći da bazni i30 dolazi sa branicima u boji vozila, toniranim staklima, te svjetlima za maglu, opremom koju je u ovoj klasi uglavnom potrebno doplatiti. Nije to automobil za kojim se „lome vratovi“, ali je daleko od onoga što smo do prije pet, šest godina dobijali od Korejaca. S obzirom na to da je testirani model bazna opcija sa takozvanim iLike paketom opreme, njegov potpuno opremljen enterijer je za našu ekipu bio veoma ugodno iznenađenje, te je zaslužio sve pohvale.

 

 


Razloge naših pozitivnih reakcija opravdava činjenica da se u iLike paketu nalaze prednji i bočni vazdušni jastuci sa uključenim zavjesama, elektrifikovana prednja i zadnja stakla, audio CD sistem sa USB i AUX priključcima, centralna brava sa integrisanim alarmom, te putni kompjuter i manuelna klimatizacija. Dodamo li svemu i djeljivu zadnju klupu, te prtljažnik, čija zapremina u zavisnosti od potrebe varira između 340 i 1.250 litara, jasno je zašto bazni model Hyundaija i30 predstavlja trn u oku konkurencije. Da bi naša iskrenost ostala na nivou, moramo istaći da smo iznenađeni i potpunim odsustvom svijetlih tonova u enterijeru. Tu prije svega mislimo na dominaciju jednolične tvrde plastike, čijem kvalitetu se nema šta zamjeriti, ali bi se o skromnom izboru boja, među kojima dominira „plastično crna“ već dalo govoriti.

 

 

 

Naravno, bogatiji paketi opreme uključuju i umetke od svijetle plastike, sa kojima se vizuelni ugođaj u enterijeru znatno mijenja, ali to već podiže cijenu. Ono na šta bi u budućnosti trebali obratiti pažnju u Hyundaiju je i jarko plavo osvjetljenje instrumenata, koje bi se moglo ublažiti svjetlijim i oku ugodnijim detaljima. Enterijer korejskog kompakta oduševljava raskošnom prostranošću, kako na prednjim tako i na zadnjim sjedištima, te uzornom udobnošću. Zahvaljujući podešavanju leđnog i sjedećeg dijela sjedišta i servo upravljaču podesivom po visini, lako je naći idealnu poziciju za vožnju, što će posebno cijeniti vozači, koji za upravljačem provode veći dio dana. Pri testiranju dinamičkih karakteristika u prvi plan su došli odlični 1.4-litarski benzinski agregat od 109 KS, ali i kapacitetno ogibljenje u kombinaciji prednja McPherson i zadnja multilink osovina. Bez obzira na kvalitet podloge podvozje modela i30 pruža dovoljno sigurnosti u gotovo svakom trenutku, bez izraženih negativnosti kao što su gubitak stabilnosti ili nekontrolisanog zanošenja pri bržem prolasku kroz krivine.

 

Motor
Najbolji u klasi
Zasigurno jedan od najboljih dijelova testiranog modela krio se ispod njegovog prednjeg poklopca u obliku sada već dobro poznatog 1.4-litarskog benzinca, koji pri 6.200 o/min putem precizne petostepene ručne transmisije na prednju osovinu isporučuje čak 109 KS. Ovaj moderni četverocilindraš sa dvije bregaste osovine i četveroventilnskom tehnologijom trenutno spada u najbolji motor u svojoj klasi, ako sudimo po vučnim osobinama, elastičnosti i samoj potrošnji goriva. Da se mislilo na sve, pokazuje i podatak da u ovaj agregat staju samo 3,3 litre motornog ulja, što svakako nije zanemariv detalj, ako gledamo na ukupne troškove tokom eksploatacije.

 

Istovremeno, naginjanje karoserije nije previše izraženo, a jedini ograničavajući faktor u bržoj vožnji po krivinama su standardni pneumatici dimenzija 185/65R15, zbog kojih je automobil na testnoj stazi znao proširiti putanju. Kada ohladimo glavu i uzmemo u obzir da je riječ o osnovnom modelu, na koji ne pucaju vozači sa adrenalinom u krvi, nameće nam se zaključak da je Hyundai i30 dobro izbalansiran automobil, veoma predvidivog ponašanja. Tokom mjerenja performansi, 1.4-litarski šesnaestventilac je sa svojih 109 KS u svakom trenutku pokazivao zašto spada u jedan od najboljih u svojoj klasi. Da bi pokazao zube, potrebno ga je zavrtjeti iznad 4.000 o/min, a tada je spreman održati visoke brzinske prosjeke. Tokom mjerenja performansi naš testirani model 100 km/h je hvatao za 11,9 sekundi, a zatim bi uz nešto više zaleta ostvario i maksimalnu brzinu od visokih 189 km/h. Sjajni rezultati za jedan 1.4-litarski atmosferski agregat, koji pogoni masu vozila od 1.295 kilograma. Kraj pozitivnostima ovdje se ne završava, jer u njih spadaju prosječna potrošnja od 7,1 litru bezolovnog benzina, kao i efikasne kočnice sastavljene od diskova na svim točkovima opremljene ABS sistemom, kojima je potrebno 42,6 metara da „tridesetku“ zaustave sa 100 km/h...

Datum objave: 01/07/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook