Naslovna > Automobili > Audi > A6 > Izvajana po kalupu „osmice“
FOTO GALERIJA (15)

Novitet - Audi A6

Izvajana po kalupu „osmice“

Nakon mnoštva nagađanja, rendera i špijunskih fotografija Audi je predstavio treću generaciju „šestice“, koja se može pohvaliti laganom karoserijom, sportskom šasijom i velikim brojem novih sistema za pomoć u vožnji. Tu su i najsavremeniji multimedijalni sistemi, te raznovrsna ponuda turbo motora...

Veći dio karoserije novog modela Audi A6 sastoji se od aluminijuma i laganih vrsta čelika, što je čini laganom, krutom i sigurnom. Najnapredniji postupci i materijali korišteni za dizajn osigurali su manji nivo buke u unutrašnjosti. Udobnost je podignuta na visok nivo, zahvaljujući hidrauličnoj amortizaciji na poluosovinama i ležajevima pogonske osovine. Dizajn novog Audija A6 uveliko se oslanja na broj veći A8, sa prepoznatljivim DNK kodom, koji dijele svi savremeni automobili iz Ingolstadta. Novi model je dugačak 4,92 metara, širok 1,87 i visok 1,46, što znači da se od prošlog novi model razlikuje tek u simboličnim milimetrima. Zapaženiji rast ostvarili su tek širina sa dodatna dva centimetre, te osovinski razmak, koji je sa sadašnjeg 2,91 metara, sedam centimetara duži od onog kod prošlog modela.

 

 

 

 

Novi Audi A6 napravljen je na bazi takozvanog „logičkog koncepta ergonomije“, koji ga distancira od ostalih modela u gami. U unutrašnjosti se nastavlja elegantan dizajn prisutan na vanjštini. Posebno upadljiv dio je “lučna linija” dijela koji okružuje vozača i suvozača. Zaobljena instrument ploča postavlja vozača u samo središte unutrašnjosti, dok svaki detalj zrači preciznošću, kojoj Audi posvećuje pažnju u izradi svih svojih automobila. Svi materijali, uključujući inovativni furnir od slojevitog drveta, najpomnije su odabrani i obrađeni, a svojevrsna novost su i nova sjedišta koja mogu biti opremljena funkcijama ventilacije i masaže u dodatnoj opremi.

 

 

 

 

Klima-uređaj s automatskim upravljanjem visoke funkcionalnosti i najnovija generacija MMI multimedijalnog sistema dolaze u osnovnoj opremi. Audi u dodatnoj opremi nudi i head-up displej, koji projektuje važne informacije na vjetrobransko staklo. U dodatnoj opremi dostupan je i MMI operativni sistem sa „miš“ podlogom osjetljivim na dodir. Ova podloga, koja imitira „touchpad“ laptop računara, olakšava upravljanje MMI sistemom za navigaciju, tako što vozaču omogućava da pokretima prstom iscrta početna slova memorisanih komandi ili destinacija i tako skrati put njihovog otvaranja. Online usluge, razvijene kroz partnerstvo Audija  i Googlea, omogućava ovoj limuzini spajanje na internet putem Bluetooth telefona u automobilu. UMTS modul obezbjeđuje prikaz slika i informacija s Google Eartha na ekranu, te ih kombinuje s navigacijskom rutom. WLAN hotspot omogućava komunikaciju s mobilni terminalima u vozilu. U vrhu ponude hi-fi tehnologije nalazi se Bang & Olufsen Advanced Sound muzički sistem.

 

 

 


MMI sistem za navigaciju plus blisko sarađuje s drugim sistemima za pomoć i sigurnost u novom modelu A6. On šalje podatke o kretanju automobila kontrolnoj jedinici za prednja svjetla, automatskom mjenjaču i prilagodljivom regulatoru brzine s funkcijom stop & go (zaustavljanja i pokretanja motora). Tako tim sistemima omogućava prepoznavanje složenih i potencijalno opasnih situacija, te tako pomaže vozaču. Audijev sistem za zaštitu prije sudara „pre sense“ ima zadatak da smanji broj nezgoda i ublaži njihove posljedice, a u nekim slučajevima da ih čak i spriječi. Novi Audi aktivni sistem za zadržavanje u putnoj traci pomaže vozaču da A6 uvijek drži na pravoj putanji, a novi sistem za pomoć pri parkiranju oslobađa vozača okretanja upravljača prilikom bočnog parkiranja.

 

 


Kao što je to bio slučaj s prethodnim modelom, novi Audi A6 dostupan je s velikim brojem pogonskih agregata. U ponudi je pet snažnih motora visoke funkcionalnosti: dva benzinska i tri TDI agregata. Pogonski agregati dolaze u rasponu snage između 130 kW (177 KS) i 220 kW (300 KS). Svi ti motori koriste velik broj tehnoloških rješenja, čiji je zadatak da smanje potrošnju i povećaju dinamičke mogućnosti. Neka od tih rješenja su sistem „start-stop2 (za pokretanje i zaustavljanje motora), sistem za obnavljanje energije i inovativni koncept toplotnog upravljanja. 

 

 

 

 

U cijeloj gami motora potrošnja goriva smanjena je za do 19 posto u odnosu na prethodni model. Za prenos snage će se, skladno odabranoj verziji motora, moći odabrati ručni mjenjač sa šest brzina, stalno promjenjivi „multitronic“ i posve novi, sportski S-tronic mjenjač. Zavisno od verzije motora, snaga će se prenositi na prednje točkove ili na sva četiri putem „quattro“ stalnog pogona, čiji centralni diferencijal sa funkcijom raspodjele momenta na pogonske točkove obezbjeđuje dobru trakciju, stabilnost i dinamičnost. Za najjače motore u ponudi Audi će u dodatnoj opremi ponuditi i sportski diferencijal. Još jedna poslastica za vozače željne dinamične vožnje biće serijski sistem za selekciju stila vožnje, a modeli s pogonom na prednje točkove imaće sportski ESP s ugrađenim elektronskim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Za veću udobnost, u dodatnoj opremi predviđeno je prilagodljivo vazdušno vješanje sa automatskim podešavanjem. Dinamično upravljanje biće dostupno, ali kao dodatna oprema. Nova „šestica“ zvanično će biti predstavljena na Sajmu automobila u Ženevi 2011. godine, kada će se znati i cijene pojedinačnih modela.

Datum objave: 29/12/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook