Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GLE > Izvana evolucija, a iznutra revolucija
FOTO GALERIJA (18)

Mercedes GLE

Izvana evolucija, a iznutra revolucija

Četvrta generacija luksuznog Mercedesovog SUV-a s vana nudi dizajnersku evoluciju, te zadržava prepoznatljivu formu sa karakterističnim C stubom u boji karoserije. S druge strane, sa digitalizacijom kabine, MBUX multimedijom i MABC aktivnim vješanjem, napravljena je svojevrsna tehnološka revolucija...

Ne tako davno, 2006. godine Mercedes je na evropskom tržištu prodao 58.435 jedinica tadašnje M-Klase. Bio je to i ostao najbolji prodajni rezultat za raskošni njemački SUV od 1997. godine i predstavljanja prve generacije, do današnjih dana. Podsjećamo da je prošle godine M-Klasa koja od 2015. nosi trendovsko ime GLE prodata u za Mercedes „skromnih“ 26.519 primjeraka, odnosno da je najberićetnija godina za nju bila 2012. kada je Evropljanima isporučeno 35.000 modela. Da li su za pad popularnosti jednog od najpoznatijih Mercedesovih terenskih modela krivi u međuvremenu pristigli „kućni kanibali“ GLA i GLE serija teško je egzaktno utvrditi, ali da ona iz godine u godinu ide silaznom putanjom više je nego očigledno. Nepovoljna tržišna kretanja i sve veća ekološka opterećenja na rastrošna SUV vozila dodatno su pojačala pritisak na Mercedesove inženjere i dizajnere, koji su radili na razvoju četvrte generacije njemačkog luksuznog SUV-a sa samo jednim zadatkom: da ju vrate na puteve stare slave.

U takvim okolnostima Mercedesov kreativni odjel se odlučio da ne rizikuje i da se umjesto revolucije, koju su napravili sa mladalačkom A-Klasom, pokuša osloniti na evoluciju, čije efekte smo već imali priliku vidjeti na novoj G-Klasi. Zbog te činjenice novi GLE ne izaziva „Vauuu“ efekat kako to čini većina novih modela, niti treba očekivati da će u budućnosti dobiti neka velika dizajnerska priznanja. Njegov kvalitet bio je i ostaće u bezvremenskim, prepoznatljivim linijama, koje se usavršavaju sa svakom novom generacijom. I mada je riječ o potpuno novom automobilu koji s vana ne dijeli ni jednu jedinu istu komponentu sa prethodnikom, on se na prvi pogled čini tek kao njegova zategnutija, mlađa i elegantnija verzija. Gotovo svi ključni detalji koje smo mogli da vidimo kod prethodnika su tu, samo su sada osjetno zaobljeniji i čistiji.
Na novom GLE modelu je puno manje oštrih linija i pregiba, koji su naglašavali dinamiku. Rezultat ovakvog karoserijskog „peglanja“ u vazdušnom tunelu u Sindelfingenu je vrhunska aerodinamika za jedno dvotonsko SUV vozilo, koja je sa dosadašnjih 0,32 smanjena na 0,29.

U Mercedesu naglašavaju da se ovaj napredak osim na prosječnu potrošnju pozitivno odrazio i na smanjenje buke pri visokim brzinama, ali i stabilnost. Kada je riječ o onome što se vidi s vana novog GLE modela treba reći da su tu sada nova i najsavremenija Multibeam glavna LED svjetla čiji domet je produžen na čak 650 metara. Za GLE od prve M generacije karakteristični oštro položeni krovni C stub postao je još tanji i elegantniji nego kod prethodnika. Zadnja LED svjetla su sada upola tanja, te imaju jedinstven svjetlosni „potpis“ koji GLE čini prepoznatljivim noću. Zadnji branik je dobio veću aluminijumsku oplatu po sredini, a na bokovima su stilizovane imitacije izduvnih otvora. Zavisno od odabranog paketa opreme plastične obloge donjeg dijela karoserije, pragova i rubova blatobrana mogu biti u osnovnoj crnoj boji ili lakirane u boju karoserije, kao što je to slučaj sa AMG paketom. Na spisku vizuelnih ukrasa nalazi se i široka paleta alu naplataka, koji su dostupni od serijskih 18 do najvećih, opcionih 22-inča.


Generacijski jaz između prošlog i novog GLE modela najveći je u enterijeru. Ako je s vana zahtijevao laganu evoluciju, onda je Mercedes kabinu u potpunosti prepustio revoluciji uz svjestan rizik da se tradicionalistima ovakav pristup možda i neće dopasti. I dok je prošli GLE bio jedan od posljednjih bastiona tradicionalnog uređenja enterijera, sa centralnim grebenom nakrcanim tasterima i prekidačima novi je hrabro zakoračio ka digitalizaciji. U centru pažnje nalazi se posljednja generacija MBUX multimedijalnog sistema, koji sa vozačem vizuelno „komunicira“ putem dva spojena 12,3-inčna ekrana visoke rezolucije na kojima se projektuju vrhunski stilizovani grafički prikazi instrumenata i pratećih sistema. MBUX-om se može upravljati i glasovno, a sistem se aktivira automatski kada vozač ili neko od putnika izgovori pozdrav „Hey Mercedes“. Virtuelne mogućnosti digitalne tehnologije praćene nevjerovatnim spektrom živih boja i oblika su raskošne i veoma atraktivne za ljudsko oko, te se na prvi pogled čine kao izuzetno zanimljivo i moderno rješenje.

Podsjećamo da je isti princip Mercedes već ponudio u svojim modelima S, E, A, CLS i G-Klase, te da je on u njima dobro prihvaćen. Kada se pogled jednom skrene sa živopisnih ekrana, brzo se primijeti izuzetno luksuzan enterijer. Ispred vozača je multifunkcionalni trokraki upravljač koji je nakon premijere u redizajniranoj S-Klasi „posuđen“ i svim ostalim novim Mercedesima. Elegantnog je dizajna, a osim klasičnih taster komandi na njemu se nalaze i one koje reaguju na pokrete palca. Na sredini centralnog grebena dominiraju četiri pravougaona izduvna otvora ispod kojih su uklopljene veoma elegantne klasične komande kima uređaja. Na tunelu mjenjača je ugrađena dodirna površina koja omogućava upravljanje i kretanje kroz meni multimedijalnog sistema, a tu je par klasičnih komandi kojima se upravlja pogonskim sistemima automobila.


Off-road karakter naglašen je sa dva stilizovana rukohvata na tunelu mjenjača, dok je gotovo svaki preostali centimetar enterijera obložen najkvalitetnijom kožom. Ljubav prema detaljima i vrhunska završna obrada ogledaju se u mnoštvu jedinstvenih elemenata, a jedan od najljepših svakako su stilizovani poklopci zvučnika. Kako bi se zadovoljili najrazličitiji ukusi i želje Mercedesove klijentele ponuđene su četiri osnovne postavke uređenja enterijera: Modern Classic, Sport, Progresive i Discreet sa različitim dekorativnim detaljima među kojima se kao posebno interesantni izdvajaju drvo i aluminijum. Kupci će moći da biraju i između nekoliko modela sjedišta i različitih obloga. Svi oni će moći da računaju na električno podešavanje, grijanje i hlađenje.

 

Za poseban ugođaj zadužen je i Mercedesov Energizin sistem, koji prateći ponašanje i navike svakog pojedinačnog vozača prilagođava enterijer njegovim željama i čini sve kako bi mu ugodio. U drugom redu sjedišta nudi se kraljevski komfor, a za višečlane porodice tu je i opcioni treći red u kojem se prema Mercedesu sada puno ugodnije voziti. Prvi primjerci novog GLE u Mercedesovim salonima širom svijeta bi trebalo da se pojave početkom sljedeće godine. Više detalja o cijenama biće poznato nakon svjetske premijere koja je zakazana za sajam automobila u Parizu, a očekuje se da bi najpovoljniji model u Njemačkoj sa četverocilindarskim motorom trebalo da košta oko 55.000 eura.

MOTORI
S obzirom na to da se GLE proizvodi u Mercedesovim pogonima u Americi, gdje će biti isporučeni prvi njegovi primjerci, nimalo ne čudi što će od starta prodaje biti dostupan samo sa šestocilindarskim 3.0-litarskim turbo benzincem sa 367 KS i 500 Nm, koji će biti potpomognut takozvanom blagom hibridnom tehnologijom sa 48-voltnim EQ Boost sistemom, koji raspolaže sa 22 KS i 250 Nm, te će pomagati benzinskom motoru u dinamički zahtjevnim situacijama. Tokom 2019. godine u ponudi će se naći i plug-in hibridna pogonska opcija sa „električnom“ autonomijom od 50 do 100 km, te neki od Mercedesovih dizelaša. Prema za sada nepotvrđenim informacijama, dizelski motori će pokrivati raspon snage od 272 do 340 „konja“, a benzinci od 267 do 435. Najjači AMG model biće pogonjen V8 benzincem sa 640 KS, a očekuje se da će se po uzoru na ostale kućne modele u ponudi naći i blaža AMG GLE 43 verzija sa V6 motorom.

POGON I VJEŠANJE
Svi GLE modeli serijski će dolaziti sa 4Matic pogonom i devetostepenim automatskim mjenjačem. Kod 4Matica u prvi plan se stavlja raskošna mogućnost raspodjele obrtnog momenta do 100% na jednu od osovina. U serijskoj opremi je vješanje sa čeličnim oprugama, a kao opcija je dostupno vazdušno vješanje, te inovativni hidropneumatski EABC sistem sa vazdušnim oprugama (E-Active Body Control), koji omogućava do sada najpreciznije aktivno prilagođavanje uslovima vožnje. To je prvi sistem na tržištu koji omogućava nezavisnu aktivnu kontrolu opruga i amortizera za svaki pojedinačni točak. Ovakav način vješanja omogućava uzorno prianjanje točkova uz istu takvu stabilnost bez obzira na konfiguraciju terena. Sa njim je profitirala udobnost, pa bi GLE trebao biti jedan od najudobnijih modela u klasi. EABC će se moći doplatiti isključivo uz modele sa šestocilindričnim i većim motorima.

SIGURNOST
Sve što ima od najsavremenijih sigurnosnih i sistema asistencije vozaču Mercedes je ugradio u GLE. Jedan od najinteresantnijih je Active Distance Assist Distronic sistem koji u realnom vremenu prati stanje u saobraćaju i ima mogućnost registrovanja zastoja puno prije nego što ih vozač može uočiti. Kada „otkrije“ takvu situaciju na putu sistem prvo smanjuje brzinu do 100 km/h, a po potrebi i potpuno ga zaustavlja kako bi se izbjegao sudar. GLE ima i sistem koji mu omogućava automatsko kretanje u „stani-kreni“ režimu gradske vožnje, a tu je i niz sistema koji omogućavaju lakše parkiranje kako samo vozila, tako i prikolice, zatim upozorenje na izlazak i preventivno vraćanje u okvire saobraćajne trake, nadzor vozila u mrtvom uglu i vozila koja dolaze sa strana pri isparkiravanju.


ISTORIJSKI RAZVOJ
U proteklih 21 godinu Mercedesova M-klasa je prošla kroz tri generacije i dobila potpuno novo ime GLE...
Prva M-Klase napravljena je 1997. godine u američkom gradu Tuscaloosa (Alabama), gdje je iste godine puštena u rad potpuno nova Mercedesova fabrika. Dvije godine kasnije u pogonima Magna-Steyra u Grazu otvoreno je i evropsko „porodilište“ M-klase, koja se tu proizvodila kratko, do 2002. godine. Prvi ML je bio svojevrsna najava jednog od najinteresantnijih automobilskih brakova zaključenog između njemačkog Daimlera i američkog Chrylera. Geni njemačkog i američkog roditelja u zbiru su dali dopadljiv automobil, koji je imao luksuzan enterijer, moćne motore i uvjerljiv 4x4 pogon, ali je patio od mnogih dječijih bolesti, poput „nesavršenosti“ završne obrade. Mada Amerikanci nisu uspjeli da u pedantnosti i posvećenosti poslu vjerno „kopiraju“ svoje njemačke partnere, prva M-klasa je zabilježila veliki uspjeh i pripremila teren za dolazak puno zrelije druge generacije, koja je predstavljena 2005. godine. Ozbiljnija od prethodnika kako izgledom tako i ukupnom izvedbom, druga generacija M-klase je za kratko vrijeme stekla simpatije još većeg kruga bogatih kupaca. Mada je njegova proizvodnja bila bazirana isključivo na američkom kontinentu, tačnije u Mercedesovim fabrikama u Alabami i Meksiku, kvalitet izrade je konačno dostigao očekivani nivo. Treća generacija ML-a predstavljena je 2011. godine, a osim u Americi proizvodila se i u Indoneziji, Indiji i Tajlandu.

Datum objave: 27/11/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook