porsche
Naslovna > Automobili > Peugeot > 4007 > Japanac sa francuskim pasošem
FOTO GALERIJA (16)

Test - Peugeot 4007 2.2 HDI

Japanac sa francuskim pasošem

Lijepo skrojen, bogato opremljen i uvjerljivo motorizovan Peugeot 4007 prvi je SUV francuskog proizvođača, kojem za odličnu ocjenu nedostaje otmeniji interijer...

Jedna osnova, a tri različita automobila formula je po kojoj je polovinom 2007. godine nastao interesantan trojac francusko-japanskih SUV-ova, koji čine Peugeot 4007, Citroen C-Crosser i Mitsubishi Outlander. U ovaj posao Mitsubishi je uložio dokazano pouzdanu mehaniku i 4x4 pogon, a Francuzi svoje dizajnersko umijeće, što je rezultiralo posebnim vizuelnim kitom, koji jasno razdvaja ova tri automobila i približava ih pojedinačnim brendovima. Peugeot 4007 prvi je SUV model ovog francuskog proizvođača, pa je saradnja sa Mitsubishijem bila očekivan potez, jer bi samostalni razvoj 4x4 pogona bio dugotrajan i skup proces za Francuze, koji bez velikih ulaganja ne bi dao očekivane rezultate.

 

 

 

 

 

Dizajn 4007-ice odlikuje više nego prepoznatljiva kućna arhitektura sa "ajkulastim" prednjim krajem, koji nudi najviše agresivnosti u poređenju sa druga dva modela. Obilje hroma i velika rešetka hladnjaka, iznad kojeg je integrisan logotip francuskog proizvođača odlično se slažu sa mačkastim svjetlima. Potvrda dobro odrađenog dizajna prednjeg kraja je mnošto zavidljivih pogleda, koje su na testnu 4007-icu bacali ostali vozači, ali i slučajni prolaznici. Pažljivijem oku neće promaći da zadnji kraj u odnosu na Citroen C-Crosser nudi tek drugačiju grafiku pozicionih svjetala i široku hromiranu letvicu, između njih. Sve ostalo, osim znaka identično je kao i na drugom francuskom SUV-u, što samo može biti plus, jer je pozadina 4007-ice veoma atraktivna i dopadljiva. Ukupno gledajući, iako ima još dva brata blizanca Peugeot 4007 je dovoljno originalan automobil, koji nudi puno više vizuelnih aduta od većine konkurentskih modela. 

 

 

 

 

Aduta ima i u unutrašnjosti koja nudi interesantnu arhitekturu instrument table i centralnog grebena. Japansko porijeklo (4007 se kao i ostali modeli proizvodi u Mitsubishijevoj fabrici u japanskom gradu Okazaki) ogleda se u preciznoj završnoj obradi, bez nepravilnih spojeva i prevelikih zazora, ali i u jednostavnom rasporedu prekidača i velikom broju praktičnih odlagališta za sitnice. Ugrađena plastika tvrda je na dodir, ali veoma otporna. Prostora za poboljšanje ima, ali za prvi put viđeno je sasvim solidno. Ergonomiju vozačkog mjesta unapređuju po visini i dubini podesivi upravljač, ali i udobna kožom obložena sjedišta sa električnom podrškom. Pristup prekidačima za podešavanje sjedišta moguć je samo uz otvorena vrata, jer ga u suprotnom onemogućava široki bočni pretinac. Ni položaj prekidača za upravljanje putnim računarom, koji je smješten na armaturi sa lijeve strane upravljača nije nam se učinio najsretnijim rješenjem, jer prilikom svake upotrebe zahtijeva slobodnu lijevu ruku.

 

 

 

S druge strane lijepo dizajnirani i kožom obloženi upravljač sa prekidačima radija, navigacije i Bluetootha, zaslužuje sve pohvale, jer omogućava bezbjedno opsluživanje u vožnji. Automatski klima-uređaj jedan je od najjednostavnijih u klasi i odlično obavlja svoj zadatak u svim vremenskim uslovima. Premium paket opreme kojim je bio opremljen testni model između ostalog uključuje kožu na svim sjedištima, upravljaču i ručici mjenjača, ali i veoma korisne grijače prednjih sjedišta. Od luksuznih dodataka vrijedi izdvojiti odlični Rockford audio-sistem, sa navigacijom i Touchscreen displejom, koji je zaslužan za odličan ugođaj u vožnji. Prostora u oba reda ima u obilju, a raskoš vlada i u prtljažniku, koji u osnovnom položaju prima više nego dovoljnih 510 litara. Obaranjem zadnje klupe njegov kapacitet raste na 1.686 litara.

 

 

 

 

Saradnja sa dokazanim 4x4 ekspertom kakav je Mitsubishi Peugeotu je donijela pouzdan i provjeren pogon na sve točkove, koji nudi tri različita načina rada. Prvi i ujedno osnovni 2WD program podrazmijeva pogon samo na prednju osovinu, drugi je intregralni 4WD, koji automatski raspoređuje snagu između pogonskih osovina i treći 4 Lock, koji omogućava blokadu središnjeg diferencijala i raspored snage između osovina u omjeru 50:50. Pretočeno u praksu, to znači da je Peugeot 4007 u kombinaciji sa 2.2 HDI agregatom od 156 KS veoma sposoban, kako na asfaltu tako i na off-road terenu. Solidne terenske sposobnosti otkrivaju i napadni ugao od 22 stepena, odlazni od 21, te klirens od 19 cm. U savladavanju terenskih prepreka testni model bio je donekle ograničen neadekvatnim 18-inčnim alu-naplacima sa pneumaticima izrazito cestovnog profila (225/55 R18), no i tako opremljen dokazao se kao jedan od sposobnijih SUV-ova u klasi.

 

 

 


Pravi biser pogonskog sistema je već spomenuti Peugeotov 2.2-litarski HDI agregat, koji iz 2179 ccm isporučuje 156 KS, pri 4000 o/min. Sa 380 Nm obrtnog momenta više je nego sposoban za pokretanje 1.822 kg teškog Peugeota 4007, o čemu svjedoči i ubrzanje od 0 do 100 za 9,9 s i maksimalna brzina od limitiranih 200 km/h. Potrošnja mu je zadovoljavajuća i kreće se od osam do 13,0 litara, koliko smo trošili u zahtjevnoj terenskoj vožnji. Zahvaljujući savremenoj koncepciji vješanja sa prednjim McPherson i zadnjim višestrukim ramenima, te niskom težištu koje je postignuto ugradnjom aluminijumskog krova, Peugeot 4007 u mjerilima klase kojoj pripada predstavlja jedan od najvozljivijih automobila. Držanje ceste je odlično, kao i upravljivost koju omogućava veoma direktan upravljač. Lijepo skrojen, bogato opremljen i uvjerljivo motorizovan Peugeot 4007 prvi je SUV francuskog proizvođača. Kao takav ostavlja još puno prostora za unapređivanje, prije svega u uređenju i enterijera. To nikako ne znači da se radi o vrhunskom automobilu, čiju visoku tržišnu orijentaciju naglašva i cijena od 81.110 KM, koliko košta testni model do registracije.
 

Datum objave: 16/03/2009
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook