Naslovna > Vijesti > Japanska raketa na četiri točka
FOTO GALERIJA (28)

Toyota Yaris GR 2020.

Japanska raketa na četiri točka

Nova Toyota Yaris GR je opremljena trenutno najjačim serijskim trocilindarskim agregatom na svijetu...

 

Iako Yaris nije baš vozilo sa najuzbudljivijim osjećajem u vožnji u svom segmentu, Toyota je prekinula tu tradiciju 2017. godine sa „nabildanom“ verzijom Yarisa GRMN. Nova generacija popularnog subkompaktnog hatchbacka predstavljena je javnosti prije nekoliko mjeseci , a Toyota je tada već najavila varijantu GR visokih performansi. Ova „džepna raketa“ posjeduje gotovo sve što se može očekivati od jednog malog sportskog automobila: snažan agregat, manualni mjenjač brzina i pogon na sva četiri točka. Yaris GR je opremljena najmoćnijim turbo benzinskim trocilindarskim pogonskim agregatom na svijetu zapremine 1,6 litara sa impresivnih 257 KS pri obrtnom momentu od 360 Nm koji prenosi svoju snagu na sva četiri točka putem manuelnog šestostepenog mjenjača. I pored dodatka AWD-a i dva Torsen diferencijala sa ograničenim proklizavanjem, Yaris GR ima ukupnu težinu od samo 1280 Kg i kao takva obećava uzbudljivo iskustvo za upravljačem. Ubrazanje od nule do 100 km/h za manje od pet i po sekundi i razvija elektronski limitiranu maksimalnu brzinu od 230 km/h. Yaris GR je predstavljena na tokijskom sajmu  automobila gdje je naglašeno kako je pri njenoj izradi  uveliko doprinjelo iskustvo stručnjaka  za WRC takmičenja. Prilikom dizajniranja ovog trovratnog super spotskog hatchbeka obilno su upotrebljeni polimeri ugljeničnih vlakana i aluminijum kako bi se dobila mala težina vozila i visoke performanse.

 

Tu se takođe nalaze i novorazvijeni prednji i zadnji ovjes, a međuosovinski razmak na zadnjoj osovini je veći nego na standardnoj varijanti Yarisa. Krovna linija je niža za 91 milimetar kako bi se dobila silueta u obliku kupea, vrata su bez okvira i tu su naravno specijalno dizajnirani 18-inčni naplatci. Vozači će uz pomoć prekidača mogu podešavati 4WD pogon za način vožnje u Normal, Sport i Track modu.  U Normal modu obrtni moment se raspoređuje na prednju i zadnju osovinu u omjeru 60:40, dok se u Sport modu raspoređuje u omjeru 30:70. Ukoliko se odlučite za Track mod vožnje obrtni moment se ravnomjerno raspoređuje na obje osovine. Važno je napomenuti da je 4WD sistem takođe automatski podesiv i da je u mogućnosti da raporedi pun obrtni moment na prednju ili zadnju osovinu u zavisnosti od uslova vožnje. Cijena modela Yaris GR se na japanskom tržištu kreće u rasponu od 31,100 USD pa sve do 41,600 USD u zavisnosti od paketa sportske opreme i dodataka.  Za kraj jedna interesantan podatak: iako je jačina evropske verzije deklarisana na 257 KS, prema japanskoj specifikaciji GR je ipak malo jača - 268 KS.

Datum objave: 10/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook