Naslovna > Tehnika > Japanske kompanije razvijaju nove baterije

Električna vozila

Japanske kompanije razvijaju nove baterije

Japanski proizvođači automobila udružuju snage kako bi unaprijedili proces razvoja pogonskih baterija u “čvrstom” obliku koje bi se u budućnosti koristile za napajanje električnih vozila…

 

 

Solid-state batteries ili baterije sa “čvrstim” jezgrom koriste tehnologiju tvrdih elektrolita i elektroda, umjesto onih u tečnom stanju kakve sadrže akutuelne litijum-jonske baterije. Ova nova tehnologija se smatra alternativom za pomenute litijum-jonske baterije koje su po svemu sudeći dostigle svoj vrhunac u razvoju i potencijalu. Prema najnovijim infomacijama, kompanije Toyota, Nissan i Honda će raditi na razvoju baterija zajedno u saradnji sa kompanijama Panasonic i GS Yuasa poznatim po proizvodnji i razvoju tehnologije baterija. Osnovni cilj ovog partnerstva razvoj nove baterije sa “čvrstim” jezgrom, koja bi japanske kompanije postavilo na lidersku poziciju u tehnologiji vozila sa električnim pogonom. Vjeruje se da će baterije nove tehnologije biti veliki norak naprijed u odnosu na dosadašnje litijum-jonske baterije koje se nalaze u električnim vozilima. Pored veće gustine enegrije, baterije sa “čvrstim” jezgrom imaće manji broj komponenti i pošto ne sadrže tečne elektrolite nema opasnosti od curenja. Ovo nisu jedine prednosti nove tehnologije, već se smatra da je ona bezbjednija, jednostavnija i jeftinija za proizvodnju od trenutnih litijum-jonskih baterija. Japanska vlada takođe podržava ovo partnerstvo, i prema informacijama japansko ministarstvo ekonomije, trgovine i industrije će dodijeliti podsticaj ovim kompanijama u iznosu od 14,6 miliona dolara. Ukoliko sve bude proticalo prema zacrtanom planu, istraživački centar Libtec u kome će stručnjaci navedenih kompanija sarađivati, bi do 2025 godine mogao da konstruiše bateriju sa “čvrstim” jezgrom koja bi omogućavala električnim vozilima autonomiju do 550 kilometara sa jednim punjenjem, mada je cilj ovih kompanija da do 2025 godine omoguće autonomiju sa jednim punjenjem i do 800 kilometara. Podatak o udruživanju snaga konkurentskih kompanija zvuči pomalo neobično, ali prema izvještajima u toku 2013 godine, 70% svjetskog tržišta baterija je bilo pod kontolom japanskih kompanija. Ali, velika konkurencija iz Južne Korene i Kine je smanjila udio japanskih kompanija na tržištu za tri godine na 41%.

Datum objave: 08/05/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook