Naslovna > Tehnika > Jedan na sto
FOTO GALERIJA (7)

Volkswagen L1

Jedan na sto

Iako bi se to po naslovu moglo naslutiti, u ovom tekstu neće biti riječi o glavnom liku iz akcionog stripa ili filma. Naime osvnućemo se na ono što nam donosi možda automobil budućnosti, Volkswagenov prototip L1, koji troši svega jednu litru goriva na stotinu kilometara. Koncept L1 i nije nov jer je još...

Prije sedam godina VW predstavio prvu verziju modela L1, koja je imala cilj da ostvari potrošnju od jednog litra goriva na stotinu kilometara. Te 2002. godine dr Ferdinand Piëch, koji je bio na dužnosti predsjednika Upravnog odbora, dovezao se prvim L1 prototipom iz Wolfsburga u Hamburg i dokazao praktično da je jedna litra goriva dovoljna za stotinu kilometara. Međutim on je tada, zbog konstrukcije prototipa od karbonskih vlakana ojačaniih plastikom (CFRP), najavio da je to automobil daleke budućnosti zbog velikih troškova proizvodnje. Ipak, Piëch je naglasio da će CFRP postati materijal, koji će imati široku industrijsku primjenu.

 

 

 

Da je budućnost ipak “stigla” nešto ranije dokazali su VW inženjeri, kada je svjetlo dana na ovogodišnjem IAA salonu automobila u Frankfurtu ugledala druga generacija L1 automobila. Prva promjena u odnosu na “original” jeste napuštanje klasične dizel koncepcije i uvođenje hibridnog pogona (dizel motor u kombinaciji sa elektromotorom). Dizel motor je u stvari “polovina” 1,6 TDI agregata, odnosno riječ je o dvocilindričnom dizel motoru od 800 cm³. On je urađen u najsavremenijoj tehnologiji, a isporučuje 39 KS, dok u štedljivom Eco programu isti motor razvija 27 KS. U saradnji sa dizel agregatom djeluje i AC elektromotor snage 10 kw (13,6 KS) a “upakovan” je zajedno u sklopu sa DSG7 mjenjačem (mjenjač sa dvije lamele i sedam stepeni prenosa). Elektromotor “hrani” se putem paketa litij-jonskih baterija i invertorskog pretvarača.

 

 

Naravno, sami motori ne bi mogli postići da automobil bude ovako „sit“. Inženjeri su prvo krenuli od aorodinamičnog oblika, pa L1 podsjeća na kabinu lovačkog aviona dvosjeda sa sjedištima jedno iza drugog (ipak ovo nije VW izum, jer je još 50-ih godina Messerschmitt na cesti testirao sličan prototip). Sama šasija od gore već spomenutog CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic) materijala teži svega 124 kg, što je doprinijelo da ukupna težina L1 koncepta iznosi samo 380 kg, iako ga dužina od 381 cm izjednačava sa modelom VW Fox, a visina od 114 cm stavlja “rame uz rame” sa Lamborgini Murcielagom, širina od samo 120 cm je jedinstvena. Radi bolje smanjenja potrošnje u L1 su ugrađeni Start&Stop sistem i posebne tanke Mishelin gume, sa veoma niskim otporom kotrljanja, dimenzija 95/60 R 16 naprijed i 115/70 R 16 nazad.

 

 

Sve navedeno je rezultovalo veoma povoljnim karakteristikama. Koeficijent otpora vazduha iznosi 0,19 (sjetimo se kabine lovačkog aviona), ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi prihvatljive 14,3 sekunde, a maksimalna brzina impozantnih 160 km/h, pri čemu se u atmosferu izbacuje „smiješnih“ 36 g/km CO2. Ove performanse još više dobijaju na značaju kada se zna da je prosječna potrošnja na stotinu kilometara pređenog puta samo 1,38 litara dizel goriva, što u prevodu znači, da uz rezervoar od 10 litara L1 može prevaliti čak 670 km. U današnje vrijeme sve skupljih energenata, vijest da bi se uskoro mogli voziti za 2 KM na stotinu kilometara baca u „nirvanu“ sve vozače, koji su umorni od stalnih povećanja cijena goriva. Da je VW odlučan da u tome i uspije, pokazuje i njegova namjera da već 2013. godine na ceste pusti serijsku izvedbu modela, koji se bazira na L1 konceptu. Na svu sreću, 2013. i nije tako daleko.

Datum objave: 10/11/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook